למשבר הקורונה ההולך ומחריף בהודו התווספה היום (ד') טרגדיה איומה, כש-22 חולי קורונה מתו בבית חולים משום שאספקת החמצן שלהם נקטעה בשל דליפה חמורה במכל חמצן מרכזי.
האירוע התרחש בבית חולים בעיר נשיק שבמדינת המחוז מהרשטרה – מדינת המחוז ההודית שספגה את המכה הקשה ביותר עד כה מהנגיף. יותר מ-170 מטופלים נזקקו באותה העת לאספקת החמצן בבית החולים, אבל זרם החמצן נעצר לכחצי שעה – וכתוצאה מכך 22 מהם מתו.
4 צפייה בגלריה
הודו מכל חמצן דלף ב בית חולים 22 חולים מתו
הודו מכל חמצן דלף ב בית חולים 22 חולים מתו
האדים בחצר בית החולים. המטופלים שיוועו לחמצן
4 צפייה בגלריה
הודו מכל חמצן דלף ב בית חולים 22 חולים מתו
הודו מכל חמצן דלף ב בית חולים 22 חולים מתו
מנסים להשתלט על התקלה. זה לקח 30 דקות
בתמונות מזירת האירוע ששודרו בטלוויזיה ההודית נראו אדים לבנים מתפשטים באזור המתקן הרפואי. ערוץ הטלוויזיה ההודי NDTV דיווח כי בהלה גדולה שררה בקרב המטופלים ובני משפחותיהם כשהספקת החמצן נעצרה, ובמקום נצפו מראות קורעי לב של בני משפחה מנסים לסייע ליקיריהם החולים, המשוועים לאוויר.
ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי מיהר לשלוח תנחומים בציוץ בטוויטר, והרשויות המקומיות הבטיחו חקירה יסודית. "הטרגדיה בבית החולים בנשיק קורעת לב", כתב מודי. "אני עצוב מאובדן החיים שנגרם מכך. תנחומים למשפחות השכולות בשעה העצובה הזו".
האסון במהרשטרה בא כאמור בשעה שארצו של מודי מתמודדת עם גל קשה ביותר של קורונה. הודו, על 1.4 מיליארד תושביה, היא המדינה בעלת האוכלוסייה השנייה בגודלה בעולם, ובשבוע שעבר היא עלתה למקום השני במספר הנדבקים מאז תחילת המגפה, עם יותר מ-15 מיליון, שנייה רק לארה"ב. הודו מדווחת כעת על יותר מ-200 אלף נדבקים מדי יום, והמספר הרשמי של מתים מקורונה ביממה הגיע בה כבר ליותר מ-2,000. לפי ההערכות, אלה נתונים חלקיים בלבד: בפועל מספר הנדבקים והמתים בהודו כנראה גבוה בהרבה.
4 צפייה בגלריה
נרנדרה מודי
נרנדרה מודי
מודי. ביקורת על אישור הכנסים והעצרות
(צילום: מרכז פרס לשלום וחדשנות)
4 צפייה בגלריה
חולי קורונה ב בית חולים ב ניו דלהי הודו
חולי קורונה ב בית חולים ב ניו דלהי הודו
מטפלים בחולי קורונה בניו דלהי. החמצן אוזל
(צילום: רויטרס)
בתי חולים ברחבי הודו מדווחים בימים האחרונים על מחסור חמור בבלוני חמצן, בכלל זה בתי חולים בבירה ניו דלהי. היום הזהירו בתי החולים הממשלתיים בבירה כי נותר להם די חמצן רק לשמונה עד 24 שעות, וכמה בתי חולים פרטיים מסרו כי נותר להם חמצן שיספיק רק לארבע או חמש שעות. בהמשך דיווחו חלק מבתי החולים כי קיבלו אספקה נוספת, אך הבהירו כי גם זו לא תוכל לשמש אותם לזמן רב.
ראש הממשלה מודי הזהיר השבוע כי הודו ניצבת בפני "סערת קורונה" המפעילה לחץ אדיר על מערכת הבריאות שלה, ומסר כי הממשלה הפדרלית משתפת פעולה עם הממשלות של מדינות המחוז שמהן מורכבת הודו ועם חברות פרטיות כדי להעביר לבתי החולים חמצן "במהירות וברגישות".
מבקריה של ממשלת מודי טוענים כי היא לא עשתה די כדי להיערך לגל הנוכחי של הקורונה. לתחלואה הגוברת תרמו בין השאר כינוסים דתיים, טקסים ועצרות פוליטיות שנערכו בשבועות האחרונים באישור הממשלה, כולל עצרות שמודי עצמו השתתף בהן. מהאירועים האלה הגיעו תמונות של אלפים מצטופפים, כשרק מעטים מהם עוטים מסכות.