מנהל בית ספר לשעבר בכת קהילת "לב טהור", שהואשם בהתעללות בילדים, ברח מהארץ. חצי שנה לאחר שהוגש כתב אישום נגד אלעזר רומפלר, בן 46, הודיע עורך דינו כי הוא כבר לא שוהה בישראל. "הנאשם בחוץ לארץ. הוא עזב", אמר עורך הדין.
רומפלר הואשם במאי האחרון בעבירות התעללות גופנית ונפשית ובתקיפת ילדים בני 10-9 על ידי אחראי, וצוין כי זה 17 שנה הוא חלק מקהילת "לב טהור". הוא לא היה במעצר בית, אך היה נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ. הבוקר היה אמור להתקיים דיון בעניינו, אך עו"ד גבי טורנשווילי הודיע לבית המשפט כי רומפלר הודיע לו כי עזב את הארץ ומסר לו מכתב המפרט את הסיבות לעזיבתו.
2 צפייה בגלריה
הגשת כתב אישום נגד אלעזר רומפלר חבר ״לב טהור״ בגין עבירות התעללות בקטינים שביצע בקנדה
הגשת כתב אישום נגד אלעזר רומפלר חבר ״לב טהור״ בגין עבירות התעללות בקטינים שביצע בקנדה
אליעזר רומפלר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"הוא מדגיש כי זה לא מתוך זלזול בבית המשפט, אלא מתוך תחושה שלנוכח הלחצים שמופעלים עליו ועל כל מה שקשור בקהילת 'לב טהור' הוא לא יזכה למשפט הוגן וייאלץ לנהל הליך משפטי ארוך מאוד תוך שהוא בתנאים מגבילים ולא יוכל לראות את אשתו וילדיו שנמצאים בחו"ל", כתב. הפרקליטות ביקשה בתגובה 30 יום כדי לערוך בירורים בנושא.
הקהילה החרדית הקיצונית שאליה משתייך רומפלר מונה עשרות משפחות. באפריל 2017 הוכרזה הקהילה על ידי בית משפט לענייני משפחה כת פוגענית, לאחר שהתברר כי במסגרתה נהוג להעניש קטינים ובגירים בצורה קשה ואכזרית, לחתן קטינים, להפריד בין ילדים לבין הורים, למנוע חינוך פורמלי וליצור ניתוק מהעולם החיצוני.
2 צפייה בגלריה
אנשי כת לב טהור בגואטמלה
אנשי כת לב טהור בגואטמלה
אנשי כת לב טהור בגואטמלה
(צילום: EPA)
מרבית חברי "לב טהור" שוהים כעת בגואטמלה. רומפלר נעצר בשנה שעברה לאחר שהגיע לארץ מהמדינה שבמרכז אמריקה. לפני כתב האישום, בין 2009 ל-2011 רומפלר היה מנהל בית ספר לילדים בני 6-13 בקהילה, בעת שהייתה בקנדה.

הפשיט ילד, והורה לקשור רגליים

בחורף 2009 עלה חשדם של רומפלר ומלמדים אחרים בבית הספר כי אחד הילדים, אז בן 9 וכיום בן 20, גנב כסף מקופות הצדקה. "הוא ואחרים לקחו את המתלונן והפשיטו אותו מבגדיו כך שהוא נשאר רק עם תחתוניו. לאחר מכן הושכב הילד על שולחן שהיה במקום, והנאשם הורה לאחד המלמדים לקשור את רגליו של הילד לשולחן על מנת שהוא לא יזוז. במקביל, ידיו של הילד נקשרו מאחורי גבו, תוך כדי שהוא צועק ובוכה".
לפי כתב האישום, "לאחר מכן החלו רומפלר ומלמד נוסף להכות את הילד באמצעות חגורה ומקל. הנאשם והמלמד הכו את המתלונן מספר רב של מכות חזקות מאוד, במשך מספר שעות, והכול תוך כדי שהילד צועק לעזרה ומבקש מהם להפסיק במעשים. רומפלר והמלמד הכו את הילד בגבו, ולאחר מכן הפכו אותו על גבו והמשיכו להכות אותו על חזהו ובטנו וכן על רגליו וישבנו". כתוצאה מהמעשים גופו של הילד התנפח והוא סבל משטפי דם.
בסעיף אישום אחר, מתוארת תקיפה של ילד אחר בן 10 ב-2011. "הנאשם", כך נטען, "שמע כי הילד שיקר בנוגע לכך שהוא צריך משקפיים. בעקבות כך כינסו הנאשם והמלמדים האחרים את תלמידי בית הספר של הקהילה ואמרו להם כי יש ביניהם תלמיד ששיקר וכי הוא צריך להתוודות על כך, אך אף אחד מהילדים לא ענה. לאחר מכן נלקח הילד למרכז הבמה והוא נשאל באופן ישיר על מה הוא שיקר. הילד פחד ורעד ועל כן לא ענה. במהלך הדברים דיבר אף הנאשם עם התלמידים והסביר להם על האיסור לשקר".
"לאחר מכן הופשט הילד מבגדיו ונותר רק עם מכנסיים וחולצה", נכתב. "המעורבים השכיבו אותו על שולחן, ולאחר מכן נאמר לילד שאסור לו לזוז בזמן המכות שיקבל ולא הוא ייקשר. לאחר מכן החלו שניים מהמלמדים להצליף בילד בגבו ובישבנו במשך כשעה, והכול תוך שהנאשם כמנהל בית הספר והמלמדים האחרים צופים במעשה".