וויראוואט קרונבוריראק (44) וסיקהרין סאנגמרם (24) נהרגו שלשום מפגיעת רקטה במועצה האזורית אשכול. הם היו חלק מקבוצת עובדים זרים מתאילנד, שהייתה בהפסקה בעבודה בבית האריזה במושב אוהד. מתחם המגורים שלהם ספג פגיעה ישירה. בנוסף לשני ההרוגים נפצעו עוד תשעה, אחד מהם באורח קשה.
קרונבוריראק חי בישראל במשך שלוש שנים. מדי חודש הוא שלח כסף למשפחתו כדי לבנות בית חדש בתאילנד. הוא תמך כלכלית גם בהוריו. "אני מבולבלת ומזועזעת, לא יודעת מה לעשות", אמרה רעייתו. "בניית הבית הושלמה. לבעלי לעולם לא תהיה הזדמנות לגור בו".

3 צפייה בגלריה
תאילנד אלמנתו של וויראוואט קרונבוריראק עם תמונת בעלה עובדים תאילנדים נהרגו מפגיעת רקטה
תאילנד אלמנתו של וויראוואט קרונבוריראק עם תמונת בעלה עובדים תאילנדים נהרגו מפגיעת רקטה
אלמנתו של וויראוואט עם תמונת בעלה
באתר "בנגקוק פוסט" נכתב שוויראוואט היה מצלצל לאשתו רונארט פעמיים ביום - במהלך הפסקת הצהריים ובסביבות שמונה בערב. בשלישי הוא לא התקשר. רונארט התקשרה אליו שוב ושוב, ולא הייתה תשובה. בהמשך שמעה מחבר את הבשורה האיומה. רונארט אמרה לערוץ הטלוויזיה ThaiPBS שבעלה תכנן לחזור הביתה בקרוב. "דיברנו על מה שאנחנו צריכים לעשות. אמא שלו לא מרגישה כל כך טוב, אבא שלו מזדקן ומרותק למיטה".
רונארט רוצה שגופת בעלה תגיע לקבורה דתית במחוז פטשבון בצפון תאילנד. לזוג יש שתי בנות, בגילאי 21 ו-12. כרגע ההכנסה היחידה של המשפחה היא מכירת בשר. שר העבודה התאילנדי, סושרט צ'ומקלין, אמר שישראל תעניק פיצויים למשפחות של שני ההרוגים.
3 צפייה בגלריה
הגעת הפצועים מהמפעל היישוב אוהד לבית החולים סורוקה
הגעת הפצועים מהמפעל היישוב אוהד לבית החולים סורוקה
הגעת הפצועים מפגיעת הרקטה ביישוב אוהד לבית החולים סורוקה
(צילום: הרצל יוסף)
סיקהרין בן ה-24, תושב מחוז בוריראם בצפון תאילנד, הגיע לישראל רק בחודש שעבר. הוא השלים את תקופת הבידוד בגלל הקורונה, והספיק לעבוד כמה ימים בודדים. סיקהרין ורעייתו אוראתאי בת ה-21 - הורים לשני ילדים קטנים - שוחחו בטלפון בזמן ירי הרקטה.
"הוא התקשר אליה בזמן ההפסקה שלו. הוא אמר לה שיש התקפה אבל שהוא לא שומע שום אזעקה", אמר גורם במשרד העבודה התאילנדי שביקר את אוראתאי. "אחר כך מישהו יצר איתה קשר ואמר לה שבעלה אושפז בבית החולים". אורתאי אמרה: "אני לא יכולה לקבל את מה שקרה. בעלי היה אדם שעובד קשה. אל תדאגו לילדים שלי. אני אדאג להם היטב".
3 צפייה בגלריה
זירת הנפילה ביישוב אוהד
זירת הנפילה ביישוב אוהד
זירת הנפילה ביישוב באשכול
(צילום: AP)
שר העבודה התאילנדי אמר שהאלמנות של שני העובדים יקבלו 3,600 שקל בחודש - 36,000 באט - עד שיינשאו מחדש. גם העובדים התאילנדים שנפצעו בירי הרקטה יקבלו פיצויים. הילדים הקטינים יקבלו בין 6,000 ל-12,000 באט בחודש עד שיהיו בני 18.
שר העבודה ציין שהוא ביקש מהשגרירות בתל אביב לבדוק את מצבם של העובדים שנמצאים בישראל ולוודא שהם בטוחים. הוא אמר שעד כה אף אחד מהם לא הביע רצון לחזור למולדתו. השר הוסיף שהושגו הסכמים על הבאת גופות ההרוגים לקבורה בתאילנד.