2 צפייה בגלריה
ביבי נתניהו בני גנץ
ביבי נתניהו בני גנץ
בני גנץ ובנימין נתניהו. "זו הטעיה"
(צילום: הדר יואביאן, קובי קואנקס)
ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בסוף השבוע עם מנכ"ל חברת "פייזר", אלברט בורלא, הסביר לו את המצב הפוליטי הסבוך בישראל בעקבות תוצאות הבחירות, וביקש להמתין כמה ימים לפני החתימה על הסכמי רכישת חיסונים נוספים נגד קורונה. כך פורסם לראשונה בחדשות רשת.
הממשלה הייתה אמורה לאשר בישיבתה היום (ב') תקציב "חבילת קורונה" בסך 6.7 מיליארד שקל, שמהם 3.5 מיליארד לרכישת 36 מיליון חיסונים מחברות פייזר ומודרנה. אבל יו"ר כחול לבן בני גנץ הטיל וטו על קיום הישיבה בשל הסירוב של נתניהו לאשר מינוי הקבע שלו כשר משפטים.
בתגובה תקפו בליכוד את גנץ והאשימו אותו בפגיעה בבריאותם של אזרחי ישראל, אולם בכחול לבן טוענים שמדובר בהטעיה: "ההחלטה שהביאו (על חבילת הקורונה, א"א) מחוררת וממילא לא ניתן להצביע עליה. נתניהו שקוע עד צוואר בבעיות משפטיות ומתכוון לרמוס את שלטון החוק".
לדברי אותם גורמים, גם לו אישרה הממשלה את החבילה, היה צורך להמתין להשבעת הכנסת החדשה, ב-6 באפריל, ורק אז להביא את הנושא לחקיקה והצבעה. "למה לא להשתמש בתקציב שכבר יש ולהגדיל גירעון? מה כל כך דחוף?", תהו בכחול לבן.
2 צפייה בגלריה
פראמדיק מגן דוד אדום מד"א מחסן חיסון חיסונים פייזר בית שמש
פראמדיק מגן דוד אדום מד"א מחסן חיסון חיסונים פייזר בית שמש
חיסונים בבית שמש (ארכיון). למשרד הבריאות מספיקה החלטת ממשלה
(צילום: AFP)

את החבילה יכולה לאשר רק הכנסת החדשה, אבל למשרד הבריאות מספיקה החלטת ממשלה כדי להציב התחייבות לרכישה בפני החברות המייצרות את החיסונים.
"זה חוסר אחריות של גנץ", אמרו בסביבת נתניהו. "אישור תקציב החיסונים עלול לברוח לנו אם לא נתקדם במשא ומתן כעת. נושא כה חשוב צריך להיות בלי התניות".
גם שר האוצר ישראל כץ תקף את גנץ: "קצת צניעות לא תזיק. מוטלת עלינו אחריות לניהול המדינה. פניתי אליך באופן מכובד לאפשר דיון בממשלה לטובת הקצאת מקורות לרכש חיסונים לשנה הבאה. הגיע הזמן שתלמד שכל ההחלטות על תקצוב הקורונה נעשו במסגרת תוספות מיוחדות שלא קשורות לתקציב הרגיל".