2 צפייה בגלריה
בני גנץ וישראל כץ
בני גנץ וישראל כץ
בני גנץ וישראל כץ
(צילום: קובי קואנקס)
בכחול לבן תקפו היום (ב') את שר האוצר ישראל כץ (הליכוד), שקרא לקיים בצהריים את ישיבת הממשלה שבוטלה לאחר שיו"ר המפלגה ושר הביטחון בני גנץ דרש להעלות בה גם את דבר מינויו של שר משפטים קבוע.
"ישראל כץ מנע מאזרחי ישראל תקציב מדינה ובמו ידיו פגע ביכולתם של מאות אלפי אזרחים להתאושש ממשבר הקורונה", מסרו בכחול לבן בתגובה לאמירה כי "אסור שמחלוקות פוליטיות יימנעו את המשך הטיפול בנושאי הבריאות והכלכלה הדחופים", כלשון שר האוצר, "כץ, אדלשטיין וכל חברי הליכוד יירשמו בדברי ההיסטוריה של הפוליטיקה כמשתפי פעולה של נאשם בפלילים שמבקש לחמוק ממשפטו ולרסק את שלטון החוק.
"הם האחרונים שיכולים להטיף מוסר על 'לשים פוליטיקה בצד'. שר משפטים קבוע זה לא ג'וב ולא עניין פוליטי, אלא צורך דמוקרטי ומשילותי בסיסי", מסרו, "אם כץ כל כך מודאג - שידרוש מראש הממשלה לאשר מינוי קבע לשר המשפטים".
2 צפייה בגלריה
 בנימין נתניהו בנאום במטה הליכוד
 בנימין נתניהו בנאום במטה הליכוד
"שכץ ידרוש מנתניהו למנות שר משפטים". גנץ מגיב
(צילום: רויטרס)



הממשלה הייתה אמורה להתחיל בשעה 12:00 את הישיבה שאת כינוסה ביקש משרד הבריאות, במטרה לעסוק באישור "קופסת קורונה" תקציבית, שלדברי שר האוצר נאמדת בשבעה מיליארד שקלים. חלק מהכסף אמור להיות מוקצה לחתימת הסכמים לרכישת עשרות מיליוני חיסונים, וגם לתקצוב פעולות משלימות, מימון בדיקות והיערכות קופות החולים לחורף.
שר האוצר ישראל כץ קרא הבוקר לגנץ להסכים לכנס את הישיבה, ומסר כי "ההצעה המפורטת לרכש החיסונים הוכנה על ידי הדרגים המקצועיים של משרדי הבריאות והאוצר לאחר דיונים ממושכים, ובהתאם להנחיית ראש הממשלה ובאישור היועץ המשפטי לממשלה". הוא טען כי "אם היא לא תאושר, קיים חשש שמדינת ישראל תאבד את יכולתה לרכוש חיסונים לקראת המשך השנה ולקראת השנה הבאה".
עוד לפני ביטול הישיבה בכחול לבן הטילו ספק בהצעת האוצר וטענו כי יש סביבה סימני שאלה רבים וכי אישורה אינו דחוף. "למה להתחייב על כל כך הרבה מראש או לא להשתמש בתקציב הקיים ולהגדיל את הגירעון?", שאלו במפלגה.
בליכוד תקפו את החלטת גנץ לבטל את הישיבה, ומסרו אתמול: "בשביל מינויים וג'ובים גנץ מונע את חתימת החוזים למיליוני חיסונים שנדרשים לאזרחי ישראל לקראת החיסון הבא. אם הממשלה לא תאשר מיידית את החוזים, חברות החיסונים עלולות לבטלם ולהעבירם למדינות אחרות".
גורמים בכחול לבן אמרו בתגובה: טענת הליכוד שאנו פוגעים בבריאות מגוחכת. ממילא אי אפשר להצביע בכנסת לפני ההשבעה בעוד שבוע על ההחלטה לאשר את חבילת הקורונה. חייבים לחכות להשבעת הכנסת החדשה. זה דורש חקיקה והצבעה בכנסת".