השב"כ נכנס היום לפעולה בסיוע למשטרה בטיפול במהומות ברחבי הארץ - ומעצר ראשון נרשם הערב (יום ו'): הישראלים מהנגב שחשודים בפיגוע ירי לעבר רכב חולף באזור רהט. לפי החשד, הם ירו אתמול בכביש 264 לעבר הנהג, תושב קיבוץ שובל, דגן פריד.
"המשטרה ושב"כ רואים בחומרה מעורבות של אזרחים ישראלים בחשד לביצוע פיגוע נגד אזרחי המדינה ועם קבלת הדיווח פעלו במשותף להתחקות אחר החשודים ומעצרם המיידי", כך נמסר.
1 צפייה בגלריה
סימן הירי על הרכב של הנהג מקיבוץ שובל
סימן הירי על הרכב של הנהג מקיבוץ שובל
סימן הירי על הרכב של הנהג מקיבוץ שובל
(צילום: דגן פריד)

לפי הדיווח אתמול על הירי, לאחר שהרכב נרגם באבנים פריד האיץ את נסיעתו וכשהגיע ליעדו הבחין בקליע. הירי היווה עליית מדרגה בטרור בכבישי הנגב, אחרי שלושה לילות שבהם היו תושבי הנגב נצורים למעשה בבתים.
תושבי ערד, דימונה, מיתר ונבטים חוששים גם הערב לצאת מחשש שייפלו קורבן לאירועי אלימות. כביש 25, כביש 50, כביש 80 ובייחוד כביש 31 הפכו למוקד של אירועי אלימות והתפרעויות של תושבי היישובים הבדואים הסמוכים.
פריד סיפר אמש כי "יצאתי מקיבוץ שובל לבסיס משמר הנגב כדי להביא את הבן שלי שחזר מהצבא. שני ק"מ אחרי קיבוץ שובל הגיעו כ-12 איש רעולי פנים עם אבנים ענקיות. הם חיכו לי. שמתי גז, ניסיתי להאיץ את האוטו מהר ושמעתי את הבומים של האבנים. הזכוכיות לא התנפצו כי פגעו בפח. המשכתי לנסוע וכשיצאתי מהאוטו הבן שלי אומר אבא אתה לא רואה יש פה חור ירי. מישהו כנראה ירה עם אקדח".
לדבריו, "הכדור חדר את הדלת ונתקע בריפוד, זאת עליית מדרגה רצינית. אמרו לנו להיזהר אבל לא ציפיתי לירי, זה נס שאני עכשיו בחיים, הכדור היה יכול לפגוע בי".
היום הוא אמר ל-ynet כי "תוך זמן כל כך קצר השב"כ הצליח לבצע את העבודה. זה משמח כז רבים פוחדים מהנסיעה. עדיין יש זריקות אבנים בכל הנגב ומלא תרגילים. זה מאוד מפחיד. מדהים שתוך זמן כל כך קצר עשו עבודה נפלאה. זה מרגיע את תושבי האזור שצריכים לנסוע לעבודה".
פריד הוסיף: "אני מאוד שמח, כולנו בקיבוץ מאוד שמחים. יש כאלה שמפחדים לצאת מהקיבוץ". מרגע קבלת האירוע כוחות משטרה ושב"כ הגיעו לאזור ואספו ראיות. המעצר המהיר מגיע, בין היתר, בגלל חשיבות האירוע, פיגוע ירי בשטחי מדינת ישראל, שזרע פחד גדול בקרב תושבי הנגב.