נטישה בזום: המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, עזב את הדיון בוועדת הכלכלה, לאחר חילופי דברים בנושא הפעלת הצימרים, שהגיעו לצעקות רמות. "תפסיק להתנהג ככה, אתה לא מכבד את עצמך", צעק לעברו ח"כ מיקי לוי מיש עתיד, וגרוטו נראה זועם בזום - ומכבה את המסך. לוי עצמו הפר את הסגר בעבר ובעקבות זאת עזב את ועדת הקורונה. צפו בסרטון.
במהלך הדיון אמר גרוטו: "אנחנו מסתכלים על התמונה הכוללת, כי למעשה כל מגזר אפשר היה לפתוח בנפרד והכול היה מצוין. אם אנחנו פותחים מסעדות זה מעלה סיכון לתחלואה, למרות שכל מסעדה בנפרד זה לא סיכון גדול. לגבי מתווה כניסת תיירים הכנו מתווה והתקדמנו הרבה מאוד. אנחנו בדרך למדינה ירוקה ונערכים לזה. הבעיה היא רק העיתוי והעיתוי כרגע הוא לא מתאים. בסוף הקורונה הגיעה לישראל מבחוץ וכשהיא חזרה בהרבה מדינות זה הגיע מבחוץ".
3 צפייה בגלריה
פרופסור איתמר גרוטו
פרופסור איתמר גרוטו
פרופ' גרוטו בזום
(צילום: ערוץ כנסת)
בתגובה לדברי גרוטו אמר יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ יעקב מרגי מש"ס: "המשק לא מחכה להחלטת הקבינט. משרדי הממשלה לא נכנסו לסגר, צריך להכין מתווה, לאשר מולכם ובמידה ופתחתם צריך לדעת איך המלונות יעבדו".
שר התיירות לשעבר, אסף זמיר, שאל מה הסכנה במשפחות שמתארחות בצימרים. פרופ' גרוטו השיב כי צימרים ייפתחו בשלב השלישי וכרגע אנחנו לפני השלב השני. "עמדת משרד הבריאות היא שכרגע צריך להמתין", אמר. כך נראו חילופי הדברים בהמשך:
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי מש"ס: "אבל למה? מה הסכנה הבריאותית שאתם רואים בצימרים?".
גרוטו: "אין סכנה ספציפית בצימר ואין סכנה ספציפית בחדר כושר ואין סכנה ספציפית במסעדה. אבל אנחנו מדברים על עומס של דברים".
3 צפייה בגלריה
מיקי לוי
מיקי לוי
ח"כ מיקי לוי במהלך הדיון
(צילום: ערוץ כנסת)
ח"כ מיקי לוי: "בסוף, גרוטו, יש משפחות שמתמוטטות. מה הבעיה בלפתוח צימרים?".
ח"כ מרגי: "לא, אל תשתולל. פרופ' גרוטו, מבין אותך".
גרוטו: "אני מציג אותה כאן, יש לכם בעיה? תפנו לקבינט. תודה רבה לך".
ח"כ לוי: "מותר לנו להעיר לך, אדון פרופ' גרוטו. מותר לנו להעיר לך ותפסיק להתנהג בצורה הזאת. אתה לא מכבד את עצמך. חצוף, מה הבעיה לפתוח צימרים? מה זו ההתנפלות הזאת?"
ח"כ מרגי: "אני אגיד לך, כשאתה אומר לבעל תפקיד 'שמשפחות מתמוטטות' אתה מאשים אותו".
בהמשך אמר היו"ר מרגי כי "ההתנהגות הזו אינה מקובלת ולא כך צריך להתנהג בעל תפקיד שמצופה ממנו להתנהל באורח רוח ובסבלנות. אם לא אז שייקח חופשה או יצא לחל"ת".

3 צפייה בגלריה
עו"ד רועי קרן
עו"ד רועי קרן
עו"ד רועי קרן
בתוך כך, לנוכח אישור מתווה "איי התיירות" בים המלח ובאילת, דרשו בעלי צימרים בגליל המערבי להכיר בהם גם כ"אי תיירותי בעלי הצימרים איימו בפנייה לבג"ץ במקרה שלא יוכנסו גם הם למתווה. בפנייה מטעם עו"ד רועי קרן לקבינט הקורונה, נכתב כי "גדיעת מטה לחמם של מרשיי גורם לקריסה כלכלית ונפשית שממנה לא תהיה נקודת חזור. מקומות האירוח נשארו סגורים ללא סיבה אפידמיולוגית מוצדקת". עוד טען: "הדבר מהווה אפליה אסורה בין אזרחים ובעלי עסקים ועובדיהם".
אחיה ראב"ד השתתף בהכנת הכתבה