1 צפייה בגלריה
ועדת החוקה חוק ומשפט
ועדת החוקה חוק ומשפט
ח"כ מיקי לוי
(צילום: דוברות הכנסת)
ח"כ מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם) יעזוב תפקידו כחבר בוועדת הקורונה, אחרי שהפר את הנחיות הסגר. כך סוכם הערב (יום ב') בינו לבין יו"ר מפלגתו יאיר לפיד. לוי, שהתארח אצל בנו בחג סוכות, הודיע כי הוא מתנצל על ההפרות וישלם כל קנס שיוטל עליו.
הערב דווח בחדשות קשת כי ח"כ לוי פגש את משפחתו גם בערב ראש השנה. שלוש נכדותיו שהו בביתו משעות הצהריים, בעוד בשעות הערב הגיעה כלתו ולקחה אותן. ח"כ לוי מסר כי שלוש הנכדות שהו בביתו ונאספו על-ידי הוריהן בשעות הערב. "אני מביע צער על האירוע ואשלם כל קנס שאהיה חייב על-פי חוק", אמר לוי.
יו"ר יש עתיד-תל"ם, יאיר לפיד, מסר: "אני קורא לכולם לשמור על ההנחיות ולשמור על עצמכם ועל הסובבים אתכם".
הפרת ההנחיות של ח"כ מיקי לוי מצטרפת לפרסומים על ההפרות מצידה של השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, שהעבירה את יום הכיפורים בטבריה. במשרד הבריאות לא מסרו כמה אנשים נכנסו לבידוד בעקבות המגע עימה. במשרד הוסיפו כי "חקירתה של השרה גמליאל הסתיימה. היא שיתפה פעולה עם החקירה וכל המגעים ההדוקים הונחו להיכנס לבידוד".
הערב אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בסרטון שפרסם כי כולם חייבים לכבד את הכללים, כלשונו. "חרדים, חילונים, בתפילות, בהלוויות ובהפגנות - כולם חייבים לכבד את הכללים", הוא קבע. "אין לנו שום פריבילגיה לסטות מזה. לא למוכר הפלאפל, לא לחבר או חברת הכנסת ולא לשר או שרה בממשלה".
לדבריו, "כולנו מחויבים לכללים. עשינו את זה בגל הראשון. היינו הראשונים לסגור. הבאנו את התחלואה לאפס באחדות פנימית בממשלה, באחדות בציבור. כמעט לאפס. וכל העולם בא אלינו רוצה ללמוד מאיתנו. עכשיו בגל השני, אנחנו הראשונים לסגור. אירופה בעקבותינו - לונדון, פריז, מדריד - כולם בדרך לסגר. אבל אנחנו צריכים לצאת ממנו ראשונים".
ראש הממשלה עצמו, נזכיר, תועד בחג הפסח האחרון עם בנו אבנר במעונו בירושלים. שידור התמונות הוביל לוויכוח סוער סביב השאלה אם נתניהו ומשפחתו הפרו את הנחיות הבידוד הקפדניות.