האווירה במג'דל שמס הייתה עגומה היום (א') לאחר אירועי סוף השבוע וההלוויה ההמונית של השייח אבו זין אלדין חסן מחמוד חלבי. עד שעות הצהריים היו רחובות היישוב ריקים, גם בגלל הקורונה וגם משום שרבים מהילדים ובני הנוער היו עסוקים בלימודים בזום.
הציבור הכיר את השייח בשם אבו זין אלדין, "הדר הדת", והוא נחשב לאיש דת בכיר בעדה לא רק בישראל אלא גם בסוריה ובלבנון. ביישוב הסבירו כי השייח חלבי היה איש הדת הבכיר ביותר בעדה, למעט המנהיג הרוחני השייח מואפק טאריף - אלא שהשייח טאריף הוא גם דמות פוליטית, ואילו השייח חלבי היה איש רוח ודת בלבד.
3 צפייה בגלריה
הלוויה של אבו זין אלדין שייח' חסן מחמוד חלבי
הלוויה של אבו זין אלדין שייח' חסן מחמוד חלבי
"שמרנו על ההנחיות". הלוויה של השייח חלבי
(באדיבות המשפחה)
"מבחינתנו הוא היה כמו אדמו"ר", אמר אחד מבני משפחתו, והיב חלבי. "הוא היה איש פשוט וצנוע שעסק בגישור בין אנשים. כל מי שנפגש איתו יצא מרוצה מהדברים ששמע".
השייח סלמן אועד, ממקורביו של אבו זין אלדין, אמר כי הוא הגיע עוד בחייו לדרגת "קדוש". "הוא בדרגה גבוהה יותר מזו שלנו. בדרגת קדושים, בדרגת הטהורים הצדיקים, שאלוהים יברך את נשמתו. הוא היה קרוב לכל אדם, אילו הייתה ביניהם קרבה אישית. כל אדם הרגיש כאילו יש לו קשר אישי עם השייח. בין אם היה דרוזי, מוסלמי, נוצרי או יהודי. הוא לא הפריד בין העדות", אמר אועד.
הוא הוסיף כי השייח המנוח היה "סלחן, חייכן ומכיל. ביתו היה פתוח לבני העדה ולבני העדות האחרות. הוא קיבל אנשים מכל העדות, והיו לו קשרים עם כל העדות".
3 צפייה בגלריה
דרוזים ממג'דל שמס לוקחים גופה של שייח' דרוזי שנפטר מקורונה
דרוזים ממג'דל שמס לוקחים גופה של שייח' דרוזי שנפטר מקורונה
לקיחת הגופה מבית החולים זיו בצפת
3 צפייה בגלריה
אבו זין אלדין שייח' חסן מחמוד חלבי
אבו זין אלדין שייח' חסן מחמוד חלבי
"היה סלחן, חייכן ומכיל". השייח חלבי
(באדיבות המשפחה)
במג'דל שמס אמרו כי מי שלקח את גופת השייח מבית החולים לא היו תושבי היישוב, שנתון בסוג של עוצר בגלל הקורונה. גופת השייח נלקחה בכוח מחדר המתים בבית החולים זיו שבצפת בערב שבת על ידי תושבים מיישובים דרוזיים בגליל. לטענת תושבי מג'דל שמס, האירוע התרחש לאחר שהתברר להם כי בית החולים יוכל להעביר את גופת השייח לקבורה רק בשבת בבוקר. "לפי התכנון הוא היה אמור לצאת באופן חוקי מבית החולים ביום שישי, אבל הבטחות רבות לא נענו, ואנחנו לא יודעים מה בדיוק קרה", טען השייח אועד.
הוא הוסיף: "בזמן שהעבירו את הארון לאצטדיון, הכול נעשה לפי הנהלים. היה סדר, ריחוק בין האנשים, בגלל הקורונה. פעלנו לפי הנחיות הבריאות, ולמרות שמספר המשתתפים היה גדול, הייתה עמידה בהנחיות וזה עבר בשלום. אם ירצה האל, אף אחד לא יידבק".
מנתוני משרד הבריאות עולה, כי מספר חולי הקורונה במג'דל שמס מוסיף לעלות, וכבר כמה ימים היישוב ניצב בראש טבלת התחלואה על פי מספר חולים לנפש. מסעדה השכנה, עין קיניא וגם חורפיש - כולם יישובים דרוזים גם כן, נמצאים בהתאמה במקום השני, הרביעי והחמישי בטבלה.