שני מפציצים אסטרטגיים מסוג B-52 של חיל האוויר האמריקני חלפו מעל ישראל הערב (שישי) בדרכם מזרחה לכיוון המפרץ הפרסי. זיו סוקולוב הצליח לצלם את המפציצים מעל מודיעין (התיעוד שבראש הכתבה).
3 צפייה בגלריה
מפציצי B-52 מעל ישראל
מפציצי B-52 מעל ישראל
פעם שביעית בחודשים האחרונים. אחד המפציצים מעל ישראל
(צילום: זיו סוקולוב)
3 צפייה בגלריה
צילום מסך של המפציץ האמריקני טס מעל ישראל וחוצה את הגבול עם ירדן
צילום מסך של המפציץ האמריקני טס מעל ישראל וחוצה את הגבול עם ירדן
המפציץ חולף מעל הגבול עם ירדן
(צילום: Flightradar 24)
3 צפייה בגלריה
מפציצי B-52 מעל ישראל
מפציצי B-52 מעל ישראל
המפציצים טסים בשמי ישראל
(צילום: זיו סוקולוב)
המפציצים חלפו בחודשים האחרונים שבע פעמים מעל ישראל בדרך למפרץ, שם קיבלו לעיתים ליווי של מטוסי קרב של חיל האוויר הסעודי.
הפעם האחרונה שבה חלפו המפציצים מעל ישראל הייתה בחודש מרץ השנה, אז לראשונה פרסם צה"ל תיעוד של המפציצים טסים לצד מטוס קרב מססוג F-15 של חיל האוויר הישראלי. צה"ל מסר אז כי הטיסה היא "נדבך נוסף בשיתוף הפעולה האסטרטגי עם הכוחות האמריקניים, שמהווה אבן יסוד בשמירה על ביטחון שמי מדינת ישראל והמזרח התיכון".
בדצמבר האחרון חיל האוויר הסעודי פרסם תיעוד דומה, שבו מטוסיו ליוו את המפציצים בשמי המדינה. בסרטון שפרסם חשבון הטוויטר הרשמי של חיל האוויר הסעודי תועדו המפציצים האמריקניים לצד מטוסי F-15 של הממלכה.

בטיסות קודמות של המפציצים אמרו גורמים אמריקניים כי מדובר ב"מסר לאיראן". באחת הטיסות הראשונות של המפציצים התייחס פיקוד המרכז של משרד ההגנה האמריקני ואמר כי המשימה הדגימה את יכולתו של הצבא האמריקני לשלוח כוחות אוויריים "לכל מקום בעולם בתוך זמן קצר", וכי מטרת המשימה הנוכחית הייתה "להרתיע מפני תוקפנות ולנסוך תחושת ביטחון בבעלות בריתה של ארה"ב".
המפציצים הכבדים בעלי המראה המאיים, שיכולים לשאת הן נשק קונבנציונלי והן נשק גרעיני, כמעט ולא חולפים בשמי המזרח התיכון - אך לאחרונה הגיעו לאזור שבע פעמים. גנרל פרנק מקנזי, המפקד האמריקני הבכיר במזרח התיכון, אמר בעבר כי "האפשרות לשלוח מפציצים אסטרטגיים לצד השני של העולם ללא עצירות ביניים, ולשלב אותם עם שותפינו הרבים באזור, מראה את יחסי העבודה הקרובים שלנו ואת המחויבות המשותפות לביטחון האזורי וליציבות".
המטוס האמריקני, שנכנס לשירות הצבא ב-1955, נחשב למפציץ העיקרי של ארה"ב. טווח הטיסה שלו מגיע ליותר מ-14 אלף ק"מ מבלי לתדלק באוויר, וכושר נשיאת החימוש שלו עומד על 32 טונות. בגרסאותיו החדשות יותר של המפציץ מורכבות מערכות נ"מ על חלקו האחורי, והוא מסוגל לשאת טילי שיוט וחימוש גרעיני.