מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה שב ואיים אמש (יום א') על ישראל בתגובה להרג פעיל ארגונו בסוריה, וציין כי חיזבאללה מחזיק כיום בכמות כפולה של טילים המדויקים מזו שבה החזיק בשנה שעברה. "ישראל צריכה להיות מודאגת לא רק מהטילים המדויקים", אמר נסראללה. "הם אומרים שהם יודעים עלינו דברים וחושבים שזה יפחיד אותנו, אבל להפך – זה משמח אותי. ישראל יודעת מה היכולות שלנו".
נסראללה, שדיבר במשך כארבע שעות בריאיון שנערך כשבוע לפני יום השנה לחיסולו של קאסם סולימאני, התייחס להרג פעיל ארגונו עלי כאמל מוחסן בתקיפה שמיוחסת לישראל בסוריה בחודש יולי האחרון, והמשיך לאיים בתגובה. "ההבטחה שלנו עדיין קיימת, וישראל יודעת את זה. ישראל יודעת שאנחנו רוצים להגיב. אנחנו עוקבים אחר הפעילות של כלי הטיס הבלתי-מאוישים שלה וירינו לעברם בכמה הזדמנויות".
2 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
נסראללה עם תמונת סולימאני לצדו. "טראמפ לא צפוי, הוא משוגע"
(צילום: EPA)
עוד הוא איים כי לארגונו יש יכולת לפגוע בכל יעד לאורכה של ישראל. "יש לנו יכולות שהאויב לא יודע עליהן", טען נסראללה. "הן נמצאות במעגלי סוד מאוד קטנים. אנחנו שומרים את זה ליום פקודה כדי שהאויב יופתע ויהיה עצוב, ושהחברים שלנו ישמחו".
מנהיג חיזבאללה טען עוד כי ישראל מודאגת מעזיבתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ את הבית הלבן. "הממשל שלו נתן לישראל את מה שהיא לא חלמה עליו", הוא אמר. "כל מה שנאמר לגבי צעדיו בימים האחרונים ותקיפה אפשרית הוא בגדר פרשנות, אבל האופי שלו לא צפוי והוא משוגע. עלינו להיות קשובים. ישראל מאיימת, אבל אני מבין שהיא לא עומדת מאחורי האיומים האלה. היא מנסה להרתיע ולעשות לוחמה פסיכולוגית".
2 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
נסראללה והמראיין רסאן בן ג'ידו. לא מוכן לקבל חיסון אמריקני נגד קורונה
(צילום: EPA)
עוד הוא ציין כי הוא וגורמים נוספים בארגונו רואים עצמם על הכוונת של ישראל ושל ארה"ב. "ההתנקשות בעימאד מורנייה ובקאסם סולימאני הייתה תוצאה של שיתוף פעולה ישראלי-אמריקני ולא נבעה מאינטרס של אחת מהן בלבד", אמר. לדברי נסראללה, הוא נמצא גם על הכוונת של סעודיה מאז מעורבותה של הממלכה במלחמת האזרחים בתימן. הוא טען שיורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ביקש באופן אישי מהנשיא טראמפ עם היבחרו לחסל אותו.
"ישראל יודעת שנושא הטילים המדויקים לא נעצר ולא ייעצר. הוא אפילו התקדם – מבחינת איכות וכמות", הוסיף מנהיג חיזבאללה. "ישראל משקרת כשהיא מחלקת מדליות ואומרת שהצליחו לעצור את התהליך. למרות האיומים של ישראל, לחיזבאללה יש כמות כפולה של טילים מדויקים ממה שהיה לו לפני שנה".
נסראללה בן ה-60 נשאל גם אם הוא מתכוון להתחסן נגד נגיף הקורונה, והשיב כי הוא לא יודע ולא חשב על זה. עם זאת, הוא הבהיר כי לא יהיה מוכן להתחסן בחיסון שפותח בארה"ב.