בשל ויכוחים בין משרדי הממשלה - בריאות, משפטים ואוצר - טרם הופצו לשרים התקנות שאותן הם חייבים לאשר עד חצות, אחרת הסגר לא יחל מחר בלילה (בין חמישי לשישי), זאת למרות שראש הממשלה הנחה אתמול בישיבת הממשלה שהתקנות יופצו עד 10:00 הבוקר.
ההחלטה על החמרת הסגר הנוכחי התקבלה בממשלה בעקבות התחלואה הגואה בקורונה, המוטציה הבריטית והקושי באכיפת התקנות בזמן שמערכת החינוך ומקומות עבודה רבים נותרו פתוחים. הסגר הרופף, שהוטל לפני שבוע וחצי, לא הוביל לבלימת העלייה בתחלואה וכלל לא נראה שהמטרה שהוצהרה אז – מספר נדבקים קטן מאלף ומקדם הדבקה נמוך מאחד – תושג בקרוב.
לצד זאת, העומס על בתי החולים הלך ועלה ומספר חולי הקורונה המאושפזים בהם הגיע ליותר מ-1,500, קרוב לשיא מפרוץ המגפה.
1 צפייה בגלריה
בית ספר גן ילדים סגר קורונה
בית ספר גן ילדים סגר קורונה
נכנסים לסגר מלא
(צילום: AP, שחר גולדשטיין, מוטי קמחי )
במסגרת הסגר המלא, כל מסגרות החינוך מגיל לידה ייסגרו, פרט לחינוך המיוחד. המשמעות היא שהן מעונות היום, הן גני הילדים והן בתי הספר ייסגרו - ללא תלות בציון הרמזור של כל יישוב ויישוב. מגבלת ההתקהלות תוחמר לעד חמישה אנשים במקום סגור ועד עשרה במקום פתוח. מספר מקומות העבודה החיוניים יצומצם. תבוטל האפשרות לספורט מקצועני, כולל הליגות הבכירות - אך קבוצות ליגת העל יוכלו להתאמן.
כמו בסגר הרופף יותר, גם במהודק תיאסר שהייה בבית מגורים של אדם אחר. בנוסף, המסחר, הבילוי והפנאי ייסגרו במלואם, למעט חיוניים. כמו כן, מגבלת האלף מטר מהבית נשמרה, וכך גם הפתיחה המלאה של רשתות הפארם והסופרים. בנוסף, התחבורה הציבורית תפעל במתכונת של 50%. ניתן יהיה להפגין, אך תוך שמירה על מרחק של שני מטרים ועטיית מסכה.

כמעט כל השרים הצביעו בעד החמרת הסגר. השר דודי אמסלם הצביע נגד, מכיוון שלא התקבלה עמדתו לאסור על הפגנות. שרי ש"ס אריה דרעי ויעקב אביטן נמנעו בהצבעה. דרעי אמר כי הוא תומך בסגר מכיוון שמדובר בצעד הכרחי בשל פיקוח נפש, אולם הוא לא יכול להצביע בעד החלטה לסגור בתי כנסת ותלמודי תורה, ולכן החליט להימנע בהצבעה ביחד עם שר הדתות.