2 צפייה בגלריה
כניסתם של בנימין ושרה נתניהו לבית הלבן לקראת החתימה
כניסתם של בנימין ושרה נתניהו לבית הלבן לקראת החתימה
ראש הממשלה ורעייתו בביקורם האחרון בבית הלבן
(צילום: AFP)
עיתון ה"וושינגטון פוסט" פרסם אמש (רביעי) עדויות מפי גורמים בממשל טראמפ ואובמה, לפיהן ראש הממשלה בנימין נתניהו נהג להביא עמו לביקוריו בוושינגטון מזוודות עמוסות בכביסה מלוכלכת לניקוי על ידי הצוות בבלייר האוס - מעון ההארחה הרשמי של הבית הלבן. השירות עצמו ניתן ללא עלות עבור המנהיגים הפוקדים את וושינגטון, אך מרביתם אינם נוהגים להשתמש בו, בשונה מבני הזוג נתניהו, כך לדברי הגורמים שצוטטו בכתבה.
"ראש ממשלת ישראל ורעייתו היו היחידים שממש השתמשו בשירות הזה, והביאו כמויות גדולות של כביסה", אמר אחד הגורמים שצוטט בכתבה.
שגרירות ישראל בוושינגטון דחתה את הטענות, וציינה כי מדובר בניסיון עלוב לפגוע בהישג של הסכמי הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין בבית הלבן בשבוע שעבר: "ההאשמות חסרות הבסיס הללו נועדו לפגום בהסכמי השלום ההיסטוריים שנחתמו בבית הלבן בתיווכו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ".
מהשגרירות נמסר בנוסף כי חרף ההאשמות, כמות הבגדים שהובאה על ידי ראש הממשלה לטובת ניקוי בנסיעתו האחרונה לארה"ב הייתה צנועה ביותר. הם אף פירטו כי בני הזוג נתניהו לא השתמשו כלל בשירותי הניקוי היבש, וכי בין הבגדים שנדרשו לכביסה היו שתי חולצות בלבד של ראש הממשלה, פיג'מות וכן אחת מחליפותיו שנדרשה לגיהוץ יחד עם שמלה של רעייתו.
גורם נוסף שצוטט אכן אישר כי בביקורו האחרון, נתניהו לא הביא כמויות גדולות של בגדים לכביסה, בניגוד לנסיעותיו הקודמות.
גורם בסביבתו של נתניהו הכחיש גם הוא את הטענות: "מדובר במיחזור של השמצות שקריות ואנונימיות מארכיון התקשורת הישראלית במטרה להשחיר את הסכמי השלום ההיסטוריים שהביאו ראש הממשלה נתניהו והנשיא טראמפ".
2 צפייה בגלריה
11 מזוודות
11 מזוודות
חלק מהמזוודות של בני הזוג נתניהו שתועדו בטיסה לפורטוגל
(צילום: איתמר אייכנר)
בעבר כבר דובר על מנהגה של רעיית ראש הממשלה לקחת עמה לנסיעות לחו"ל מזוודות ובתוכן כביסה לניקוי יבש. המנהג נחשף בעבר בין היתר בתמלילי הקלטות של שיחות עד המדינה בתיקי נתניהו ודובר בני הזוג לשעבר, ניר חפץ, עם היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה עו"ד שלומית פרגו ברנע:
חפץ: אני חושב שבחשבונות המלונות בחו"ל היא עושה כל מיני תרגילים כדי להסתיר כל מיני הוצאות. אני אומר לך שפשוט עיתונאים שאלו אותי ובדקתי בחשבונות.
עו"ד פרגו ברנע: אין.
חפץ: אין דבר כזה בחשבונות, הם איכשהו מסתירים את זה בתוך...
עו"ד פרגו ברנע: איך זה לא יוצא?
חפץ: כי אני אומר לעיתונאים שבדקתי בחשבונות, ובדקתי עם משרד החוץ, שזה החשבונות שעוברים דרכם, והם אומרים שהאקסטרות מאוד מאוד קטנות. אבל בוודאות בכל נסיעה יש 5-4 מזוודות ניקוי יבש.
עו"ד פרגו ברנע: מותר להם להביא מזוודות כדי לשלוח כביסה?
חפץ: מותר להם שירותי כביסה בחו"ל.
עו"ד פרגו ברנע: אבל זה שימוש לרעה בכספי ציבור, להביא כביסה שלא משתמשים בה שם, רק כדי להביא אותה לניקוי.
חפץ: תקשיבי, באחת הנסיעות אמר לי גיל שפר (ראש הסגל), "הגיעו שמונה מזוודות לניקוי יבש". עכשיו שתביני, יש פה תקציב לניקוי יבש במכבסה שהוא לא ממש מוגבל. לפי מה ששפר אומר, היא פשוט אוהבת את הריח.
בדצמבר האחרון, במהלך טיסתם של הזוג נתניהו לביקור בזק בפורטוגל, תועדו 11 מזוודות, רובן גדולות, שאנשי לשכתו של ראש הממשלה העמיסו על המטוס. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ברוב המזוודות נמצא ציוד של עבודה של המשרד.