1 צפייה בגלריה
בית חולים ברזילי
בית חולים ברזילי
בית החולים ברזילי באשקלון

בית משפט השלום באשקלון דן אחר הצהריים (יום ה') בהארכת מעצרם בפעם השלישית של ההורים מאזור אשקלון, החשודים ברצח בנם התינוק, בן ארבעה חודשים. נציגות המשטרה, רב-פקד קרן טולדנו והמפקחת אורית מרקוביץ', אמרו כי ההורים התעמתו בחקירה: "כלל הממצאים מעלים חשד גבוה מאוד שמותו נגרם מחבלה ומהחקירה עלה כי התעללו בתינוק במשך זמן". השופטת דורית בנדה אמרה כי האם "עצמה את עיניה ולא פנתה למשטרה".
השופטת האריכה את מעצר האם עד יום שני ואת מעצר האב עד יום חמישי. התינוק יובא למנוחות מחר בצהריים בבית עלמין ביישוב סמוך לאשקלון. בית המשפט אישר להורים החשודים להשתתף בטקס הקבורה.
במשטרה הוסיפו: "האם הייתה עדה לפגיעה בפעוט בדרך של טלטול והטחתו על הספה מצד האב". השופטת אמרה כי "התמונה היום ברורה יותר ומסבכת את החשוד יותר מאשר את האם. היא סירבה להאמין ולהפנים שבעלה מסוגל לעולל חבלות ולגרום לו לפגיעה שבסופו של דבר הביאה למותו".
עוד אמרו נציגות המשטרה, כי "נמצאו חבלות חוזרות ונשנות. מחומר החקירה עולים שני מקרים שבהם הופעלה אלימות מצד החשוד, ועם זאת - עדיין רב הנסתר על הגלוי". לחוקרים, הוסיפו השתיים, "לא ברור מי מבין השניים גרם לחבלות". עוד הדגישו כי "כשסיפרו לאם שהתינוק מת - היא התמוטטה בחדר החקירות".
במשטרה אמרו עוד כי "החשוד הודה שבאירוע שהתרחש לפני כמה חודשים הוא הניח את התינוק בצורה אגרסיבית, אך לא נגרמה חבלה". לדברי המשטרה, "בעימות סיפרה האם כי היה אירוע אחד שבו הקפיץ האב את התינוק על היד וזה נראה לה חריג. היא צעקה עליו: 'מה אתה עושה?'". האם פנתה לשופטת ואמרה: "לא נהגנו בו באלימות. דאגנו לו כל הזמן".
רב-פקד טולדנו המשיכה ואמרה כי בחקירה עלה כי "האם התנהגה בתמימות". היא תיארה מקרה שבו האב טלטל על-פי החשד את התינוק, האם נבהלה - והוא ברח מהבית. לאחר מכן האם ביקשה ממנו לחזור כדי שיתפייסו.
מוקדם יותר היום החליט בית המשפט לשלוח את גופת התינוק לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר כדי לקבוע את סיבת המוות.
כמו כן, החשד נגד ההורים - צעירים בשנות ה-20 לחייהם - הוחמר מהמתה לרצח קטין חסר ישע, התעללות, תקיפת קטין וגרימת חבלה של ממש.
על-פי החשד, האב טלטל את התינוק וגרם לחבלות הקשות שהביאו למותו. הוא הכחיש את הטענות בחקירה וטען כי בנו "קיבל מכה מהמיטה". בנוסף, המשטרה חושדת שההורים גרמו לשבר בגופו של התינוק, מספר ימים לפני שהגיע במצב אנוש לבית החולים ברזילי שבאשקלון.
בדיון בהארכת מעצרם בפעם השנייה הוצגו הודעות ווטסאפ ששלחו ההורים אחד לשני ולקרובי משפחה – המחזקים את החשדות נגדם. בין היתר, כתב האב לאם: "תמרחי לו אלוורה על עמוד השדרה עד שייספג, לפחות שלא יכאב לו".
ביום שישי הורשו ההורים לבקר את בנם בבית החולים ברזילי בליווי שוטרים. במהלך הביקור לא התאפשר מגע פיזי בין ההורים החשודים לבנם והם נדרשו לבקר אותו בנפרד: תחילה האב ולאחר מכן האם.
היום, בדיון בבית המשפט, הביעו אחותה וסבתה של האם החשודה תמיכה בה: "אל תתייאשי, הכול לטובה. אתם תשתחררו ותביאו עוד ילדים לעולם, בעזרת השם. יהיה בסדר".
פורסם לראשונה: 16:27, 19.11.20