רב מוכר בעיר שדרות יצא הערב (חמישי) בקריאה לתושבי העיר שלא להירשם לגני הילדים בשל נוסח טפסי ההרשמה למוסדות - "הורה 1" ו"הורה 2". מדובר ברב דרור טוויל, רב הגרעין התורני בעיר המונה מאות משפחות.
1 צפייה בגלריה
הודעתו של הרב דרור טוויל
הודעתו של הרב דרור טוויל
הודעתו של הרב. "מבקשים לשתף פעולה"
בהודעה, שנשלחה כאמור בתפוצה רחבה לחברי הקהילה, ציין הרב טוויל כי מדובר בנוסח "לא אנושי, לא יהודי, לא תורני". הוא ביקש להחרים את הרישום ואת גני הילדים עצמם עד שהעניין יתברר. "נפסיק כולנו להירשם. אנו עושים מאמץ לתיקון הדבר ומבקשים שיתוף פעולה שלכם", כתב טוויל.
בעיריית שדרות מיהרו להתנער מהודעתו ואמרו כי ההודעה איננה מקובלת עליהם. "מדובר בפסיקה של בית משפט. זה לא קשור אלינו כעירייה. זה טופס של חברת הרישום", נמסר בתגובה.
יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר אמרה בתגובה לקריאתו של הרב טוויל: "לא אנושי זה למחוק אוכלוסייה שלמה שממנת מכספה את הרב. מאסנו באנשי ציבור שמשתמשים בכוחם כדי להסית, לפלג ולזרוע שנאה. היה מצופה מעיריית שדרות שתקבע עמדה ערכית ושיווניות, כפי שעושות עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ ולא תתחבא מאחורי פסיקות בית המשפט".
בחודש אוקטובר 2020 הכנסת הפילה ברוב גדול הצעת חוק מהאופוזיציה, לפיה טפסי מדינה רשמיים לא יתייחסו למינם של הורים כדי להקל על הקהילה הגאה, אך שר המשפטים דאז אבי ניסנקורן - שמפלגתו לשעבר כחול לבן הצביעה נגד הצעת החוק - החליט לקדם את המהלך בכל זאת והציג אז טפסים ממשלתיים שבהם נכתב "הורה 1" ו"הורה 2" במקום "אמא" ו"אבא". החלטת ניסנקורן פורסמה לראשונה ב-ynet.