האקדמיה הלאומית הצרפתית לרפואה קראה היום (שבת) לנוסעים בתחבורה הציבורית להפסיק לדבר זה עם זה ולהימנע גם משיחות טלפון בעודם נוסעים באוטובוסים וברכבות, כדי להפחית את הסיכוי להדביק אחרים בקורונה. באקדמיה ציינו אמנם בהמשך כי אם בקרון של הרכבת התחתית יש רק שלושה נוסעים הרי שאין מניעה מלדבר, אבל כאשר נרשמת צפיפות גדולה יותר הדבר ההגיוני הוא להימנע משיחה, גם בטלפון.
7 צפייה בגלריה
צרפת קורונה אוטובוס ריימס
צרפת קורונה אוטובוס ריימס
רוצה להתחסן? בוא לאוטובוס! באזור ריימס שבצרפת נוסע אוטובוסים שהזכאים לחיסון מוזמנים להתחסן בו
( צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
צרפת קורונה אוטובוס חיסונים ריימס
צרפת קורונה אוטובוס חיסונים ריימס
דקירה קלה באוטובוס החיסונים בריימס. לא לדבר בבקשה
( צילום: AFP)
האקדמיה היא הגוף המייעץ הרפואי הבכיר בצרפת, אבל קביעותיה הן בגדר המלצות, ולא בגדר תקנות. גם במקרה של הקריאה להימנע משיחות בתחבורה הציבורית מדובר בהמלצה, ולא בחובה. בצרפת אמנם נדרשים התושבים לעטות מסכות מאז חודש מאי, אבל רבים מהנוסעים בתחבורה הציבורית נוהגים להסירן כדי לדבר בטלפון.
צרפת מתמודדת בשבועות האחרונים עם עלייה במספר הנדבקים, ומדי יום מתגלים בה כעת יותר מ-20 אלף נדבקים חדשים. בסך הכול מתו בה מהמגפה עד כה יותר מ-72 אלף בני אדם. מאז אוקטובר סגורים בצרפת המסעדות, הפאבים, התיאטראות ובתי הקולנוע, ובימים אלה היא אוכפת עוצר לילי בן 12 שעות, שנמשך מ-18:00 בערב עד 6:00 בבוקר שלמחרת. זהו העוצר הארוך ביותר שאוכפת מדינה אירופית כלשהי.
7 צפייה בגלריה
נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא צרפת עמנואל מקרון
הנשיא מקרון. סבסוד לטיפולים נפשיים
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
צרפת מחסנת קשישים חיסון קורונה בית אבות
צרפת מחסנת קשישים חיסון קורונה בית אבות
חיסון בבית אבות בצרפת. הנגיף שוב מתפשט
(צילום: AFP)
השבוע יצאו סטודנטים להפגנות מחאה בטענה שהם סובלים מקשיים נפשיים וכלכליים שגורם להם הסגר והעוצר. בפגישה עם נציגיהם בפריז ביום חמישי הבטיח הנשיא עמנואל מקרון לעשות יותר כדי לעזור להם. בין השאר הודיע כי ממשלתו תממן להם שתי ארוחות ביום בשווי של אירו אחד כל אחת: הארוחות יהיו זמינות בקנטינות של האוניברסיטאות ובבתי מאכל סמוכים שמפעילים שירותי טייק-אוויי. מקרון הבטיח כי נוסף על כך תנפיק ממשלתו שוברים שבאמצעותם יוכלו סטודנטים לקבל ייעוץ נפשי מסובסד.

80% מהיפנים נגד האולימפיאדה

הנגיף ממשיך להעמיד בספק את האופן שבו יתקיימו השנה אירועים בינלאומיים גדולים ואת עצם קיומם. בברזיל ראש העיר ריו דה ז'ניירו אדוארד פאס הודיע בסוף השבוע כי הקרנבל השנתי שנדחה מפברואר ליולי לא יוכל להתקיים גם בקיץ. ראש העיר הדגיש כי הוא מודע לתועלת הכלכלית והתרבותית הטמונה בקרנבל, אבל הסביר שקיומו פשוט בלתי אפשרי בנסיבות הנוכחיות.
7 צפייה בגלריה
ברזיל פתיחת ה קרנבל ריו דה ז'ניירו
ברזיל פתיחת ה קרנבל ריו דה ז'ניירו
הקרנבל בריו דה ז'ניירו. זה לא יקרה בקיץ הקרוב
(צילום: EPA)
7 צפייה בגלריה
ברזיל פתיחת ה קרנבל ריו דה ז'ניירו
ברזיל פתיחת ה קרנבל ריו דה ז'ניירו
(צילום: רויטרס)
ברזיל מתמודדת כעת עם גל שני חמור של המגפה, והיא סובלת ממחסור חמור בחיסונים. עד כה מתו בה מקורונה יותר מ-200 אלף בני אדם – המספר השני בגובהו בעולם, כשרק ארה"ב מקדימה אותה.
ביפן, בינתיים, ממשיכים להיערך לאולימפיאדת טוקיו, שהייתה אמורה להתקיים בקיץ 2020 אבל נדחתה לקיץ הקרוב בצל המגפה. יפן סובלת כעת מהתפרצות גדולה של קורונה, בראש ובראשונה בבירה טוקיו, ובסוף השבוע נפוצו דיווחים שלפיהם היא כבר החליטה למעשה על ביטולם המוחלט של המשחקים האולימפיים. הדיווחים האלה באו כשברקע סקר שלפיו כ-80% מהיפנים סבורים שיש לדחות שוב או לבטל לחלוטין את אולימפיאדת טוקיו.
7 צפייה בגלריה
נגיף קורונה יפן טוקיו מוקד התפרצות
נגיף קורונה יפן טוקיו מוקד התפרצות
נדחתה מ-2020, תיערך ב-2021? אולימפיאדת טוקיו
(צילום: AP)
אתמול פרסמה הממשלה היפנית הודעה שבה הכחישה בתוקף את הדיווח שלפיו החליטה לבטל את האולימפיאדה, שאמורה להיפתח ב-23 ביולי. גם מקורות בוועד האולימפי אמרו כי אין שינוי בתוכנית לקיים את המשחקים האולימפיים במלואם ביפן. ראש ממשלת יפן הצהיר כי הוא נחוש לעמוד בהבטחתה של ארצו לארח את האירוע.
מדינה אחרת שמצפה לה משימת אירוח סבוכה היא הולנד, שאמורה לארח בחודש מאי את האירוויזיון ברוטרדם, אחרי שאשתקד בוטלה התחרות בגלל המגפה. המארגנים ההולנדים כבר הודיעו כי הפעם התחרות תיערך בכל מקרה: אם לא יתאפשר למשלחות ולמעריצים מהעולם להגיע, היא תתקיים במתכונת שונה, שבה האומנים יופיעו בשידור מוקלט מארצותיהם שלהם.