1 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
בני גנץ
(צילום: AP)
אז מה, בני גנץ? החלטת להקים ועדת בדיקה ממשלתיתפרשת הצוללות" שבעה חודשים אחרי שמונית לכהן כשר ביטחון ועכשיו אתה מצפה שנתרגש? אני מתקשה להתרגש. לוועדת הבדיקה הזו אין כלל שיניים והיא אינה מוסמכת לחייב אף אדם להופיע בפניה. ועדיין, ייתכן שיהיו מי שיתרגשו. אבל בינינו, זה מה שחשוב באמת?
אומר לך, גנץ, למה אני הייתי מצפה. אני הייתי מצפה שכשותף שווה בממשלה עם זכות וטו וכראש ממשלה חליפי, תשים בראש סדר היום, בראש סדר העדיפויות, בראש הדרישות, שני נושאים קריטיים ודחופים. הכי דחופים לאזרחי המדינה חוץ מהעניין הבריאותי: העברת תקציב המדינה לשנת 2021 ואישור מינויים בכירים בשירות המדינה.
מדינת ישראל עובדת גם היום, בסוף נובמבר 2020, לפי תקציב שנת 2018, ללא תקציב מאושר בשיטה של 1/12, ולפי כל הסימנים תמשיך לעבוד כך גם בשנת התקציב 2021, וכל זאת משום שראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ מסרבים לאפשר העברת תקציב לשנה הבאה על מנת לאפשר לנתניהו חלון יציאה לבחירות בזמן שיתאים לו.
הממשלה לא מתפקדת, ומה היה לך הכי חשוב, מר גנץ? למנות את מקורבך לתפקיד הריק מתוכן של מנכ"ל משרד לא קיים של ראש הממשלה החליפי, שגם הוא תפקיד לא קיים
ומה אתה עשית בעניין, אדוני ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון? כלום. איימת איומי סרק. לפני כשלושה שבועות אמרת: "אם נתניהו לא מעביר תקציב זה פשע נגד המדינה ואזרחיה. בוגי, בחירות, פירוק, הרכבה - הכל על הפרק". זה לא היה האיום היחיד.
בעוד חודש מהיום בדיוק יהיה המועד האחרון בו על תקציב המדינה לעבור. 23 בדצמבר על פי פשרת האוזר. אם תקציב המדינה לא יעבור במועד זה, כולנו צועדים אוטומטית לבחירות. כל פוליטיקאי יודע שהעברת תקציב המדינה בכנסת הוא תהליך שאורך זמן. והנה, תקציב 2021 אפילו לא הונח על שולחן הממשלה. למה מחכים? כולם יודעים. לביבי. ולמה אתה מחכה מר גנץ? אלוהים יודע.
ומה האבסורד? את אשמת הקדמת הבחירות יפילו על הראש שלך. כבר התחילו.
בתוך כך משטרת ישראל מתפקדת מזה שנתיים ללא מפכ"ל, רק עם מ"מ מפכ"ל אשר תלוי בגחמותיו של השר לביטחון הפנים. משרד המשפטים פועל ללא פרקליט מדינה וללא מנכ"ל, משרד האוצר ללא מנכ"ל, ללא ראש אגף תקציבים, ורק אתמול מונה חשב כללי. ועדת שרים לחקיקה לא מתכנסת מזה חודשים. דירקטוריונים של חברות ממשלתיות חסרים.
ממשלה משותקת, לא מתפקדת. ומה היה לך הכי חשוב, מר גנץ? למנות את מקורבך לתפקיד הריק מתוכן של מנכ"ל משרד לא קיים של ראש הממשלה החליפי, שגם הוא תפקיד לא קיים וכך יהיה לו שכר גבוה, לשכה, עוזרים, רכב, נהג, מזכירות. ממש כל טוב הארץ. ישראל לפני הכל? הוד בצר לפני הכל.
אז מה, בני גנץ? זה באמת יותר חשוב מאשר לדאוג לאייש את התפקידים האחרים שהזכרתי לעיל? לשם כך נבחרת? איך התבלבלו לך כך סדרי העדיפויות.
  • לימור לבנת כיהנה כשרה מטעם הליכוד

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com