כ-200 עובדי המעבדות הציבוריות הפגינו הערב (ג') ברחוב בלפור בירושלים, מול מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במחאה על הפרטת המעבדות ותנאי העבודה הקשים, לדבריהם.
זהו היום השלישי לשביתה, שבמסגרתה לא מתבצעות בדיקות למחלקות האשפוז - בין היתר לצורך שחרור חולים - ונערכות רק בדיקות למחלקת הטיפול הנמרץ ובדיקות דחופות לחדרי המיון. העובדים לא מבצעים בדיקות מעבדה לניתוחים לא-דחופים, לא מספקים תוצאות של בדיקות קורונה שנמצאו שליליות ומאיימים להתפטר.


"מה שמעניין את הממשלה אלה רק בדיקות הקורונה", אמר משה לוי, עובד מעבדה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. "הקצו ארבעה מיליארד שקלים לבדיקות קורונה במעבדות פרטיות - ומה שקורה בבתי החולים לא מעניין? הזקנה במסדרון לא מעניינת כל עוד אין לה קורונה? אם השביתה הזו לא תשיג כלום - לא נישאר במקצוע".


אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות, אמרה: "אם הממשלה הייתה משקיעה אפילו רק 10% מארבעת מיליארד השקלים שהוקצבו למעבדות הפרטיות - לא הייתה סיבה לשבות. בינתיים, לעובדים אצלנו נמאס ונשבר, הם לוטשים עיניים למקצועות אחרים או למעבר לסקטור הפרטי. אם לא יהיה פתרון מהיר היום, הם יתפטרו מתוך תסכול וכעס גדול על המדינה, כל המערכת תקרוס".
יו"ר האיגוד לרפואה פנימית, פרופ' אבישי אליס, אמר היום כי השביתה מסכנת את החולים המאושפזים במחלקות הפנימיות ופוגעת בשגרת הרפואה בכלל רחבי בתי החולים. "במחלקות הפנימיות קיים קושי רב ביותר לטפל בחולים בהיעדר בדיקות מעבדה, וקושי גדול לא פחות לשחרר חולים מאשפוז. המשמעות היא פגיעה בטיפול הרפואי השוטף וגם הגדלת העומסים במחלקות", אמר פרופ' אליס.
הוא הוסיף: "בשם חבריי הרופאים והצוותים במחלקות הפנימיות, אני מבקש אמנם להביע סולידריות עם עובדי המעבדות, שנאלצים לשבות, ושנחשבים לשותפים משמעותיים של הרפואה הפנימית - ומצד שני לקרוא מכאן לממשלה לפתור עוד היום את המשבר הקשה הזה, בטרם יוגדר האירוע כאסון בריאותי לאומי".