1 צפייה בגלריה
מוחמד אל חאג'ה שגריר איחוד האמירויות
מוחמד אל חאג'ה שגריר איחוד האמירויות
מוחמד אל חאג'ה
(יובל חן)
הסכמי אברהם שינו את מהלך ההיסטוריה וייסדו, לראשונה, קשרים של שלום בין איחוד האמירויות ומדינת ישראל. ההסכמים סיימו עידן של ריחוק ונתק והחלו תקופה חדשה של פתיחות, שיתוף פעולה וחתירה משותפת לשלום וקידמה באזור. קצרה היריעה מלתאר את התועלות לכל הצדדים, במישור הכלכלי, המדיני והתרבותי – שהינן אינסופיות. כשהתחלנו לבנות את הגשרים והקשרים, גילינו, כנציגי איחוד האמירויות וישראל, שיש לנו הרבה במשותף. כשהגעתי לישראל הופתעתי לגלות עד כמה זה נכון גם ברמה האישית.
הציבור בישראל נראה לפעמים למתבונן מבחוץ כקשוח ועוקצני. "צבר", כמו שאתם אומרים. כשהגעתי לכאן גיליתי מיד גם את הצד היפה והרך יותר. בין אם זה בפגישה מעונבת או בדוכן פלאפל, אתם הישראלים יכולים לגרום לכל אחד להרגיש פה בבית. אפשר להגיד אותו הדבר גם על הציבור באיחוד האמירויות. יעידו על כך עשרות אלפי הישראלים שכבר ביקרו אצלנו והרגישו כבני בית.
באחד הסיורים הראשונים שלי בתל אביב הופתעתי לראות, באחד המיקומים הכי מרכזיים ויוקרתיים בעיר, בין שוק הכרמל לחוף הים, מסגד פעיל, הומה ושוקק. היכולת לחיות יחד - יהודים, מוסלמים, נוצרים ובני דתות נוספות - היא תכונה מדהימה של אזרחי ישראל שלא רבים יודעים עליה, ומה שעוד יותר הפתיע אותי הוא כמה זה שגרתי וכמעט מובן מאליו עבור התושבים. גם אצלנו חיים יחד בשלום בני כל הדתות מתוך כבוד הדדי והידברות, כאשר יותר מ-200 לאומים שונים רואים באיחוד האמירויות את ביתם.
הלכה למעשה, הישראלים חיים יחד כאומה אחת וכבני עם אחד. גם איחוד האמירויות מגלמת היתוך של תרבויות, כשער למזרח התיכון וכמדינה שמשלבת בתוכה מזרח ומערב, מודרני ומסורתי
אולם לישראל תכונה מפתיעה נוספת, שהופכת אותה למיוחדת: מיזוג התרבויות. לישראל הגיעו יהודים מכל העולם – מארצות האיסלאם, אירופה, צפון ודרום אמריקה ועוד. כל קהילה הגיעה עם המורשת התרבותית שלה וספגה מהאחרות, כך שנוצרה חברה ותרבות חדשה ומופלאה. הלכה למעשה, הישראלים חיים יחד כאומה אחת וכבני עם אחד. גם איחוד האמירויות מגלמת היתוך של תרבויות, כשער למזרח התיכון וכמדינה שמשלבת בתוכה מזרח ומערב, מודרני ומסורתי.
יש עוד נושא משותף לשתי המדינות – התמודדות מוצלחת עם מגפת הקורונה. כעת, כששתי המדינות שלנו הובילו שניים ממסעות החיסונים המקיפים והמהירים ביותר בעולם, אנו צפויים לראות יותר ויותר מפגשים בין העמים שלנו. אנו מצפים לבואם של עוד ועוד ישראלים לאיחוד האמירויות ובטוחים שבקרוב מאוד נראה גם כאן בישראל המוני תיירים אזרחי המדינה שלנו.
לשני העמים יש הרבה מה להרוויח מהסכמי אברהם החדשים ברמה הכלכלית, הטכנולוגית, התרבותית, התיירותית והבין-אישית. גם אזרחי איחוד האמירויות מצפים ומחכים לבקר, לפגוש ולהכיר את הישראלים. הממשלות שלנו סימנו לנו את הדרך, וכעת הגיע תורם של האזרחים.
הסירו את החששות, אל תיתנו למחיצות העבר לחסום אתכם מפני מימוש ההזדמנויות הרבות שמחכות לכם באיחוד האמירויות. אזרחי האמירויות יארחו אתכם כדי שתרגישו אצלנו כמו בבית. אני בטוח שגם אזרחי ישראל יקבלו את אזרחי האמירויות בזרועות פתוחות.
  • מוחמד אל חאג'ה הוא שגריר איחוד האמירויות בישראל
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com