מאהל המחאה מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים קיבל אמש (שני) תפנית מעניינת, כאשר תומכי ראש הממשלה נתניהו, הקימו לראשונה לאחר דין ודברים עם המשטרה אוהל בסמוך למאהל המתנגדים הקבוע במקום.
האווירה המתוחה במקום, שעד כה הסתכמה בקריאות בין שני המחנות משני צידי הכביש, התחממה כאשר האוהל החדש של תומכי נתניהו הוקם בצד הסמוך למעון ראש הממשלה ושוטרים חצצו עם גדרות בין המחנות. אירוע חריג נרשם במקום כאשר ח"כ יאיר גולן (מרצ) שהגיע למקום ספג יריקה מאחת מתומכות נתניהו וקריאות "בוגד, שמאלן ואפס מאופס".
2 צפייה בגלריה
יאיר גולן
יאיר גולן
יאיר גולן מתעמת עם מפגינה
(צילום: נעה בר זאב)
2 צפייה בגלריה
מפגינים מול בלפור
מפגינים מול בלפור
מפגינים מול בלפור
(צילום: שלו שלום)
ח"כ גולן אמר ל-ynet: "מחאה ודיון ציבורי, אפילו כשהוא מר, אסור שיתגלגל לאלימות. זה דבר מסוכן שאין כמותו, ראינו ב-95' מי נרצח. אסור שאף אחד מימין ומשמאל ילך לשם. קל להלהיט את ההמון אך קשה אחרי זה לשלוט בו. אני נשבעתי להיות אחראי שכל מי שנמצא כאן ישמור חוק".
רמי בן יהודה, פעיל ליכוד וממקימי המאהל, אמר ל-ynet: "אחרי שראינו את אוזלת היד של המשטרה ועיריית ירושלים, באנו לכאן לתמוך בראש הממשלה ולמחות כנגד האנרכיסטים השמאלנים שמסכנים אותנו ועושים פה כבשלהם. אחרי ההפגנות האלימות של השבוע האחרון באנו לעמוד מאחורי נתניהו. אני כעת עם רגל שבורה כי פעיל שמאל ניסה לחטוף לי את הרמקולים שלנו באלימות בשבוע שעבר ונפצעתי".
עמרי כהן, מהקבועים במאהל מתנגדי נתניהו, לא ממש בירך על השכנים החדשים. "הצטרפו לכאן שמונה אנשים שהם תומכי נתניהו, אלה לא אנשי ליכוד. הם צועקים ומקללים, זו לא דרכנו. אנחנו כאן מנגד על כל שאר הרחוב בכמות הרבה יותר גדולה מכמה ארגונים שונים ורואים את ההבדל. משפחות ואנשים מגיעים עם אוהלים".

כהן סיפר על מקרה שקרה בסוף השבוע, ומעיד אולי על האווירה האלימה. "במוצאי שבת האחרונה, במהלך הצעדה נקלע בחור אחד עם אוטו שעליו מדבקת 'רק ביבי', ואנשים עם כל הזעם והאווירה התחילו לדפוק לו על האוטו. אני ואחרים מיד הרגענו את הבחור שנקלע למקום הלא נכון בזמן הלא נכון. בימים האלה הכל נפיץ ודליק. אנחנו מנסים להביא לכאן כמה שיותר אנשים, כי המדינה איבדה את זה".
בהמשך היום, במקביל להצבעה בכנסת על חוק ההסמכה, תתקיים הפגנה בסימן "אין הסכמה לחוק ההסמכה". ההפגנה תחל בערב ברחוב בלפור בירושלים ובהמשך תצא צעדה לכיוון הכנסת, שם תיערך הפגנה מאוחדת של כלל הארגונים המוחים.
בעניין חוק ההסמכה וההפגנה שמתוכננת, אמר ח"כ גולן: "אנחנו נבחרי הציבור, מייצגי העם, הריבון האמיתי, מוותרים על זכותנו לשלוט ומפקירים את הזכות הזו בידי ממשלה מושחתת ובזבזנית אשר לא יכולה להיות יעילה בשל פירוק הסמכויות בתוכה. לא ניתן לזה לקרות. אנשים צריכים לצאת לרחובות על מנת למנוע מהכנסת להצביע על נטרול כוחה".
אורן פסטרנק, ממארגני ההפגנה המאוחדת, אמר כי "אנחנו לא ימין ולא שמאל. אנחנו כאן על מנת לשמור על הדמוקרטיה במדינת ישראל ולעצור את ההשתוללות של הממשלה בימים האחרונים. הממשלה מנסה לבצע פה מחטף וכולם רדומים. הצעות החוק מוגשות בדקה האחרונה כדי למנוע התנגדויות, פרוטוקלי דיוני הוועדות אינם מועלים לרשת ומוסתרים מהציבור".
לדבריו, "נגיע לכנסת ונשב שם עד שההצעה הזו תרד מהפרק. אנו מודיעים בזאת שנגן על הכנסת ויהי מה. הכנסת היא הגוף המגן עלינו האזרחים מפני החלטות הממשל ולא נסכים להקטין את השפעתה. אנו לא מוכנים לוותר על הדמוקרטיה במדינת ישראל. אנו מאוחדים ומוכנים למאבק, אל מול המשבר הכלכלי, אל מול הממשלה שאינה מתפקדת ונכשלת בכל יום מחדש".
פורסם לראשונה: 00:14, 21.07.20