2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי בכנסת
מרב מיכאלי בכנסת
"קרב מול מנגנון משומן". מרב מיכאלי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ניצחון לחברת הכנסת מרב מיכאלי בקרב על מפלגת העבודה - שלפחות בינתיים לא עוברת את אחוז החסימה: בית המשפטי המחוזי בתל אביב קיבל היום (ראשון) את טענתה וקבע כי יש לקיים פריימריז לרשימת המפלגה לכנסת בקרב כלל המתפקדים כמו גם פריימריז לראשות המפלגה, לקראת הבחירות הקרובות לכנסת. בנוסף חייב את המפלגה בהוצאות המשפט בסך 25 אלף שקל. מיכאלי הודיעה כי תתמודד על ראשות המפלגה, ובינתיים אף מועמד מלבדה לא הכריז על כך.
2 צפייה בגלריה
עמיר פרץ בביקור אצל משפחת אבו אלקיעאן
עמיר פרץ בביקור אצל משפחת אבו אלקיעאן
רצה מועמד חיצוני שישקם. פרץ
(צילום: רועי עידן )
העתירה הוגשה לאחר שהיו״ר עמיר פרץ החליט כי הוא לא יתמודד בראשות המפלגה וכי הרשימה תורכב על ידי ועידת המפלגה ואף פתח את שורותיה למועמד חיצוני שיוכל לשקם אותה. מיכאלי נאבקה על ההחלטה והיום כאמור פסק בית המשפט לטובתה. מצבה של מפלגת העבודה, בכל הסקרים, נראה רע מאוד והיא רחוקה מאחוז החסימה וקרובה, לראשונה בתולדותיה, להישאר מחוץ לכנסת.
"ניצחנו", אמרה מיכאלי והודיעה כי תתמודד על ראשות העבודה. "בית המשפט המחוזי קיבל את העתירה שלנו, ביטל את הניסיון של ראש המפלגה לבטל את הפריימריז, והגן על זכותם וזכותן של חברות וחברי המפלגה לבחור מי ייצגו אותם. עכשיו חובה לקיים פריימריז למפלגה באופן מיידי".
מיכאלי הוסיפה: "לפני קצת יותר מחודש עמיר פרץ ואיציק שמולי ניסו לבצע מחטף ולהפוך את מפלגת העבודה לדיקטטורה בלי פריימריז. הם נכשלו. הדמוקרטיה ניצחה, האמת ניצחה, הצדק ניצח, אנחנו ניצחנו. זה לא היה קרב פשוט. מול מנגנון משומן, עתיר כוח אדם ושליטה מוחלטת במשאבי מפלגת העבודה, השגנו את הצדק שכל כך היה מתבקש להשיג. המאבק הזה הוא מאבק של חברות וחברי מפלגת העבודה, ובעצם של כל מי שאכפת לה או לו שמדינת ישראל תמשיך להיות דמוקרטיה ושהפוליטיקה שלנו תהיה נקייה ואמינה. על זה נאבקתי עד היום, ועל זה אמשיך להיאבק. זה הזמן להחזיר את האמת לפוליטיקה".
מדובר בהחלטה חריגה יחסית של בית המשפט שבמקרים רבים לא נוטה להתערב בעניינים פנימיים של המפלגות, אולם במקרה זה הודיע כי יש להעביר את ההחלטה בעניין הרשימה לידי המתפקדים. ממפלגת העבודה נמסר כי פסק הדין יילמד ותתקבל החלטה בהמשך. את ח"כ מיכאלי ייצגו עו"ד יוסי אשכנזי ועו"ד אור דיסקין, ממשרד הרצוג פוקס נאמן.