2 צפייה בגלריה
עמיר פרץ
עמיר פרץ
עמיר פרץ
(צילום: דנה קופל)
על רקע הסקרים שמנבאים כי המפלגה לא תצליח לעבור את אחוז החסימה, יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ הודיע בצהריים (רביעי) על פרישתו מראשות המפלגה. זאת במטרה לאפשר למנהיג חדש להיכנס למפלגה ולשקם אותה.
"מתוך תחושת אחריות המוטלת עליי, אני מודיע כי בבחירות הקרובות לא אוביל את מפלגת העבודה ולא אעמוד בראש הרשימה לכנסת", כתב שר הכלכלה פרץ בפייסבוק. "בעת הזו מפלגת העבודה חייבת לעבור התחדשות ולבחור לה יו"ר חדש והנהגה חדשה". חברת סיעתו מרב מיכאלי כתבה בתגובה בטוויטר: "‏הגיע הזמן. פריימריז בקרב המתפקדות והמתפקדים - עכשיו".

המהלך של פרץ נועד לפנות את הבמה לדמות חדשה מהמרכז-שמאל שעשויה להצליח לשקם את המפלגה ולהתמודד בראשה באופן עצמאי, או לחבור איתה למפלגה אחרת. בשבועות האחרונים הוזכרו כמה אישים כמי שעשויים להתמודד על הנהגת העבודה, בהם שר המשפטים אבי ניסנקורן, ראש העיר תל אביב רון חולדאי וח"כ עפר שלח מיש עתיד.
פרץ, שהכריז לאחרונה כי יתמודד על נשיאות המדינה בבחירות לתפקיד שמתוכננות ליוני, ציין כי דחה הצעה של גנץ להשתלב ברשימת כחול לבן. "לאחרונה דחיתי אפשרות להיות משוריין במקום בטוח בצמרת כחול לבן, מתוך גישה כי אינני מייצג את עצמי בלבד אלא תנועה שלמה שמכילה אנשים ומנהיגים מצוינים בכל רחבי הארץ ומובילה תפיסת עולם ערכית" כתב.
עוד כתב פרץ: "עשיתי הכול במערכות הבחירות הקודמות כדי להביא לחילופי שלטון. אך כאשר בני גנץ קיבל החלטה אמיצה בעת משבר עולמי להקים ממשלת רוטציה שוויונית החלטתי לתמוך במהלך הזה. בחרנו בפשרה מתוך הסתכלות מפוכחת על מצב המדינה, מצב החברה הישראלית והמציאות הפוליטית".
2 צפייה בגלריה
רון חולדאי אבי ניסנקורן עופר שלח
רון חולדאי אבי ניסנקורן עופר שלח
יתמודדו על ראשות העבודה? חולדאי, ניסנקורן ושלח
(צילום: קובי קואנקס, אבי מועלם )
לאחרונה העביר פרץ החלטה בהנהלת המפלגה שלפיה ועידת המפלגה היא שתרכיב את הרשימה לכנסת, ולא ייערכו בחירות מקדימות בקרב חברי המפלגה במתכונת הרגילה, בשל מצבה בסקרים ובשל העובדה שהמשבר השלטוני הוביל לארבע מערכות בחירות רצופות.
פרץ נבחר מחדש לראשות מפלגת העבודה ביולי 2019 לקראת סבב הבחירות השני, במקומו של אבי גבאי. זאת אחרי שהביס את סתיו שפיר ואיציק שמולי. הייתה זו כהונתו השנייה כיו"ר המפלגה, אחרי שכיהן בתפקיד בשנים 2007-2005. בתקופה זו הוביל את העבודה להישג של 19 מנדטים בבחירות 2006 ומונה לשר הביטחון בממשלת אולמרט.
בבחירות הקודמות התמודדה העבודה ברשימה משותפת עם מרצ ועם "גשר" של אורלי לוי-אבקסיס. הרשימה התפצלה לאחר מכן, אחרי שלוי-אבקסיס הצטרפה לקואליציה במסגרת גוש הליכוד, ואילו מרצ הלכה לאופוזיציה. למרות שפרץ גילח את שפמו כדי להדגיש את מחויבותו להבטחה שלא להצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו, העבודה הצטרפה לממשלה במסגרת גוש כחול לבן. בתמורה היא קיבלה שני תפקידי שרים לשלושת חברי הכנסת שלה: פרץ מונה לשר הכלכלה, ואיציק שמולי לשר הרווחה. ח"כ מיכאלי נשארה בסיעה, אך לא הסכימה להצטרף לממשלה ולמעשה פעלה כחברת אופוזיציה.
בעקבות הודעתו מסרה ח"כ מיכאלי: "עמיר פרץ הימר על הבית ונכשל בגדול. הגיע הזמן שיפנה את מקומו וישחרר את המפלגה. מפלגת העבודה אינה רכושו הפרטי ואין לו שום זכות 'להוריש' אותה למי שיבטיח לו שריון. הוא צריך לחזור בו מההחלטה הדיקטטורית על ביטול הפריימריז ולקיים אותם בקרב המתפקדות והמתפקדים - עכשיו".
פורסם לראשונה: 13:59, 23.12.20