986 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה אובחנו אתמול (שבת), ושיעור החיוביים שנרשם היה גבוה יחסית לימים האחרונים ועמד על 3.9%. בבתי החולים מאושפזים הבוקר 311 חולים שמצבם קשה, 101 מתוכם מונשמים. מקדם ההדבקה עומד הבוקר על 1.24.
מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 2,909 בני אדם. מתחילת החודש נפטרו 37 חולים.
לפי משרד הבריאות, תל אביב-יפו ואילת, שבה פועלים בתי המלון במסגרת מתווה "אי תיירותי ירוק", הפכו הבוקר לצהובות. גם בית שמש, רחובות ואור יהודה הפכו הבוקר לצהובות. ירושלים הפכה כבר ביום בשישי לכתומה.
2 צפייה בגלריה
מעבדה בדיקה בדיקות קורונה קופת חולים לאומית אור יהודה
מעבדה בדיקה בדיקות קורונה קופת חולים לאומית אור יהודה
שיעור החיוביים בירושלים עומד על 4.1%, בתל אביב 1%. בדיקות קורונה, ארכיון
(צילום: AFP)
אילת מוגדרת מהיום כעיר צהובה אף על פי שרמת התחלואה בה היא בין הנמוכות בארץ.
באילת אובחנו בשבעת הימים האחרונים 21 נדבקים חדשים ובעיר הדרומית יש כעת 46 חולי קורונה פעילים. בסך הכול בוצעו לתושבי העיר 10,259 בדיקות קורונה ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 0.2% בלבד, נמוך מאוד לעומת הממוצע הארצי העומד על כ-3%.
מספר החולים הפעילים ל-10,000 תושבים גם כן נמוך לעומת יישובים אחרים, והוא עומד על 8 מתוך 10,000.

ואולם, בגלל פרמטר ברמזור, שעוסק בגידול במספר החולים, אילת איבדה את הצבע הירוק, ויש לומר שלא בצדק. מספר הבדיקות הגבוה מאוד ביחס לאוכלוסייה הוא אחד המשפיעים העיקריים על מספר הנדבקים.
שרת התיירות אורית פרקש-הכהן, אמרה הבוקר בריאיון לאולפן ynet בהתייחסה לנושא: "אנחנו בודקים את הנתונים באילת, חלק מהפעמים שבהן נתוני התחלואה באילת הצטיירו כאילו הם עולים נבעו מהעובדה שכמות הבדיקות שם עלתה למעל 10,000 בדיקות. כשרת התיירות אני חייבת לומר שהמתווה של 'איים ירוקים' עובד בצורה פנטסטית. אם יתברר שהעיר תהפוך לאדומה, נצטרך לחזור לקבינט הקרונה ולקבל החלטות. ביקרתי באילת ביום חמישי, ואני חייבת להגיד שהשמירה על ההנחיות היא קפדנית".
2 צפייה בגלריה
פתיחת איי התיירות באי אילת
פתיחת איי התיירות באי אילת
בדיקות מסמכי קורונה בכניסה לאילת
(צילום: מאיר אוחיון)
בתל אביב אובחנו בשבעת הימים האחרונים 187 נדבקים חדשים ובעיר 342 חולים פעילים – כפי שמגדיר אותם משרד הבריאות. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 1%, נמוך בהרבה מהממוצע הארצי.
בעיר 7 חולים פעילים לכל 10,000 תושבים – נתון נמוך מהממוצע הארצי העומד על 14 חולים פעילים לכל 10,000 תושבים.

9,017 נדבקים חדשים בשבוע

שיעור הבדיקות החיוביות אתמול גבוה מהממוצע - מפני שבסופי שבוע מתבצעות פחות בדיקות סקר, בין היתר לדיירי ועובדי בתי אבות. בבדיקות הסקר שיעור החיוביים נמוך יותר. ללא בדיקות הסקר, שיעור החיוביים עומד על 4%.
שיעור הבדיקות החיוביות בירושלים, שהפכה ביום שישי מצהובה לכתומה, עומד על 4.1%, לעומת 2.2% בחיפה ו-1% בתל אביב.
בשבעת הימים האחרונים אובחנו בישראל 9,017 נדבקים חדשים. 1,231 מהם (כ-13.5%) הם תושבי ירושלים, 286 מתגוררים בנצרת, 250 בחיפה, 213 בסכנין, 187 בתל אביב-יפו, 168 בשפרעם, 158 בפתח תקווה, 150 באום אל פחם, 132 ביפיע, 128 במג'דל שמס, 128 בטמרה, 122 בראשון לציון, 117 בנתניה ו-112 במעלה עירון.
במרכז המידע והידע למערכה בקורונה של אגף המודיעין בצה"ל ציינו הבוקר כי ממוצע הנדבקים ליממה בשבוע האחרון עומד על 1,300, לצד עלייה עקבית בשיעור הבדיקות החיוביות. עוד צוין כי ניכרת בימים האחרונים עלייה בשיעור החולים החדשים במצב קשה.
לפי אמ"ן, "נכון לשקול חזרה מחלק מההקלות שמומשו כבר כדי לבלום את העלייה ולמנוע מהמגפה לצאת משליטה. על מנת להמחיש את המחיר האפשרי של העלייה בתחלואה - בשיעור הגידול הנוכחי, על כל יומיים נוספים שבהם יישמר קצב ההדבקה הקיים, יידרש יום של סגר מלא כדי להשיב את המצב לקדמותו".
בשעה 16:00 יתכנס קבינט הקורונה, לדיון ראשון אחרי שבועיים, כדי להכריע אם לחייב את השבים מטורקיה ועוד כמה מדינות להיכנס לבידוד במלוניות - לאחר שהתברר שהחוזרים משם אינם מכבדים את הבידוד הביתי. משרד הבריאות בחן את האפשרות לחייב את החוזרים להוריד אפליקציה מסוימת שתאפשר מעקב שאינם מפירים את הבידוד הביתי, אך הרעיון נפסל מסיבות משפטיות של חדירה לפרטיות. טורקיה מהווה יעד פופולרי במגזר הערבי ובמשרד הבריאות ייחסו חלק מהעלייה בתחלואה לנוסעים שנדבקו שם.
באשר למתווה הקניונים שחולל סערה גם בצמרת משרד הבריאות - כפי שנחשף ב-ynet - ייתכן שלא יהיה מנוס מסגירתם בגלל טענות לאפליית הקניונים שלא נכללים בפיילוט.
אחת ההצעות שתיבחן בקבינט היא להודיע מראש לציבור על הטלת סגר בעוד חודש-חודש וחצי - אם התחלואה תגיע ל-5,000 נדבקים ביום או שמקדם ההדבקה יעלה ל-1.4 לעומת 1.15 כיום. הכרזה מראש בטווח זמן שכזה תאפשר לעסקים להתארגן, להיפטר ממלאי ולא לרכוש מלאי חדש. היא גם תתמרץ את הציבור והרשויות לפעול כדי שהתחלואה לא תעלה ואז לא יהיה צורך בסגר. לגבי חנוכה, יש הסכמה שלא יוטל סגר כללי - אך סגר לילי בחג עומד על הפרק. כמו כן, נשקל סגר בערים כתומות.

השרים יידרשו להכריע על הגברת האכיפה באזורים אדומים. מסתמן שתהיה קריאה של משרד הבריאות לחגיגות חנוכה בחיק המשפחה הגרעינית, אך לא ברור אם תהיה אכיפה.
נכון למוצאי שבת, אין כל תיאום מוקדם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין בכירי כחול לבן - וכל צד קיים דיונים והערכות מצב משלו לקראת הישיבה. נתניהו קיים ביום חמישי התייעצויות עם נציגי משרד הבריאות וללא נציגות של כחול לבן. יו"ר כחול לבן בני גנץ, שר המדע יזהר שי ומומחי "צוות 19" (המומחים המייעצים) קיימו דיון נפרד והגיעו למסקנה שאם לא תשתנה המגמה, תוך חודש מהיום ישראל תגיע לאזור ה-5,000 מאומתים חדשים ביום.