1 צפייה בגלריה
יירוט של כיפת ברזל
יירוט של כיפת ברזל
ארכיון
(צילום: אבי רוקח)
אזעקת צבע אדום נשמעה הלילה (בין שלישי לרביעי) בכיסופים שבמועצה אזורית אשכול. צה"ל מסר כי זיהה שני שיגורים כושלים שנפלו בשטח הרצועה.
הירי האחרון מרצועת עזה היה בלילה שבין ראשון לשני. שלוש רקטות נורו לשטח ישראל, וכיפת ברזל יירטה שתיים מהן - בעוד השלישית נפלה בשטח הרצועה. ארבעה תושבי שדרות נפצעו באורח קל לאחר שנחבלו בזמן שרצו למרחב המוגן, ופונו לבית החולים ברזילי באשקלון. אחת מהן נמצאת בהיריון מתקדם, והושארה להשגחה צמודה. לא ידוע על נפגעים נוספים.
עוד כמה שעות קודם לכן שוגרה רקטה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל והתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. משיגור זה לא נשמעה אזעקה מאחר שלא היה איום על שטח מיושב. בהמשך מסר דובר צה"ל כי זוהה שיגור נוסף מעזה, אך זה התברר כשיגור כושל והרקטה נפלה בשטח הרצועה.

הרקטות הללו שוגרו לישראל לאחר סוף שבוע מתוח מאוד. רק בלילה שבין שישי לשבת נורו לעבר ישראל 36 רקטות. בצה"ל העריכו כי הסיבה לירי מעזה הייתה המהומות בין יהודים לערבים בירושלים, שהובילו ל"ירי נקמה והזדהות" מהרצועה.
בשל הירי מעזה בימים האחרונים, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, החליט שלשום לסגור את מרחב הדיג ברצועה. "חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי ישראל", נכתב בהודעת מתפ"ש.