1 צפייה בגלריה
נתב"ג בזמן הסגר השלישי
נתב"ג בזמן הסגר השלישי
נוסעים בנמל התעופה בן גוריון
(צילום: שמוליק דודפור)
משרד הבריאות הודיע הערב (חמישי) כי החל מהשבוע הבא יידרשו הנוסעים לשלם על בדיקות הקורונה בעמדות הבידוק בנמל התעופה בן גוריון ובמעברי הגבול היבשתיים - בדיקות שעד כה היו בחינם ומומנו על ידי המדינה.
לנוסעים הנכנסים, מיום שלישי יהיה מחיר בדיקת קורונה בנתב"ג 80 שקלים לנרשמים מראש טרם הטיסה. למי שלא יזמין תור מראש וישלים בנמל התעופה יהיה המחיר 100 שקלים. התשלום יהיה באתר אינטרנט שיעלה לאוויר בשבוע הבא. במעברי הגבול היבשתיים יעמוד מחיר הבדיקות על 100 שקלים. לנוסעים היוצאים מישראל הבדיקות בקופות החולים לנוסעים לחו"ל יהיו בתשלום.

בהודעת משרד הבריאות הערב נכתב כי לפי ההנחיות, כל הנכנסים לישראל, כולל מחלימים ומחוסנים, מחויבים בביצוע בדיקת PCR בעת הנחיתה בנתב"ג או במעבר הגבול לפי התקנות. מי שלא יעבור בדיקה צפוי לקנס של 3,500 שקלים.
פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, לרפואה פנימית ולמינהל רפואי, התייחס אתמול באולפן ynet להתנהלות בנתב"ג ואמר כי מצב הבדיקות והאכיפה שם טוב יותר כיום מאשר בתחילת המגפה, אבל יש תחומים שדורשים שיפור. "קודם כל יש עיכוב במכרז לבדיקות מעבדה בנתב"ג, ואני לא יודע למה. דבר שני, יש שם קושי מתמשך לאכוף בידודים, וזו בעיה, כי אנשים מתחמקים ככה מבידוד. יש חוק שמאפשר אכיפת בידודים באמצעים אלקטרוניים, עם צמיד אלקטרוני, אבל האפליקציה לא יוצאת לפועל. צריך לטפל בזה".