1 צפייה בגלריה
טיפול בחולי קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון. ארכיון
טיפול בחולי קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון. ארכיון
טיפול בחולי קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון. ארכיון
(צילום: AFP)
613 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול (יום א') ומאז חצות נוספו עוד 68 מאובחנים. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר. שיעור החיוביים עומד על 2.7% מתוך 23,553 בדיקות שתוצאותיהן התקבלו אתמול.
532 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים. מספר החולים קשה ירד ל-294 ומספר המונשמים נותר יציב על 130 מאושפזים. מספר הנפטרים מתחילת המגפה עומד על 2,732 בני אדם.
קבינט הקורונה שהתכנס אתמול במשך יותר משש שעות לא הצליח להגיע להחלטות בנוגע להגבלות חדשות או פתיחה נוספת של מערכת החינוך. במהלך הדיון, שארך שש שעות, שר החינוך יואב גלנט טען שיש להחזיר עוד תלמידים לבתי הספר מכיוון שבמערכת החינוך נרשמה ירידה בתחלואה, למרות הפתיחה החלקית של בתי הספר והגנים. ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, התנגדה למהלך וטענה כי מדובר ב"חוסר אחריות". עם זאת, רוב שרי הקבינט תמכו בהחזרת תלמידי כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב לבתי הספר.
שר האוצר ישראל כץ התנגד בדיון להצעה שעלתה לסגור חנויות ב-19:00. גם ד"ר אלרעי פרייס התנגדה, מאחר שהדבר עלול ליצור לטענתה עומס בשעות הפתיחה של החנויות. בהמשך התפתחו חילופי דברים סוערים בין ראש הממשלה לשר הבריאות ולאנשי משרדו בעניין סירובם להיבדק של נוסעים ששבו מדנמרק, שם התגלה זן חדש של הקורונה שעבר מוטציה בחורפנים. ראש הממשלה הנחה את השר לביטחון פנים אמיר אוחנה לוודא שהנוסעים ששבו מדנמרק נכנסים לבידוד, וביקש מהיועמ"ש לאשר זאת משפטית.

בתום הדיון נמסר כי נתניהו הנחה את ראש המל"ל ואת גורמי המקצוע לגבש עד מחר הצעות נוספות למגבלות, "כדי שנוכל להמשיך לפתוח את הכלכלה והחינוך באופן אחראי", לשון ההודעה. בנוסף, נמסר כי נתניהו וגנץ יקיימו התייעצות מחר ויביאו הצעת החלטה לקבינט הקורונה.
בינתיים, לפי הנראה, הנושא של עוצר לילי ירד מהפרק לאור התנגדות גורמי המקצוע ובראשם הפרויקטור פרופ' נחמן אש, שטען שמדובר בצעד לא אפקטיבי.