2 צפייה בגלריה
מחסומי משטרה בכיכר דיזנגוף בתל אביב
מחסומי משטרה בכיכר דיזנגוף בתל אביב
מחסומי משטרה בכיכר דיזנגוף בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
אחרי שהממשלה אישרה אמש (שלישי) את הארכת הסגר עד ל-31 בינואר, ועדת החוקה בראשות יעקב אשר (יהדות התורה) תוכננה להתכנס כבר באותו הערב בשעה 21:30. אך באופן מפתיע הגיש יו"ר ועדת החינוך רם שפע בקשה ליו"ר ועדת הכנסת, שותפו בכחול לבן איתן גינזבורג לאשר את התקנות בוועדה שבראשותו, הדיון נדחה עד להכרעת ועדת הכנסת.
בהתאם לחוק הקורונה הגדול, וועדת הכנסת יכולה לאשר את התקנות כולן או חלקן או לבטלן, או לשנות את תוקפן. במקרה שבו תסיים הוועדה לדון בהן ולא תקבל הכרעה בתוך שבוע, יעברו התקנות, כעבור מספר ימים נוספים, להכרעת מליאת הכנסת.
2 צפייה בגלריה
יעקב אשר
יעקב אשר
יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת )
ל-ynet נודע כי שר הביטחון בני גנץ התעקש שבנוסח התקנות יהיה סעיף להגדלת הקנסות למפרי הסגר, אך יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר (יהדות התורה) התבקש לכנס במהירות את הוועדה כדי לא לאפשר את העלאת הקנסות. בכחול לבן הבינו את ה"תרגיל", ועצרו זאת. בינתיים, ועדת הכנסת שצריכה להכריע איפה הדיון על התקנות יתרחש, מתעכבת בגלל המשא ומתן שמתנהל מאחורי הקלעים בין הליכוד לכחול לבן בעניין העלאת הקנסות. שני הצדדים עדיין לא הגיעו להסכמות.
מכחול לבן נמסר בתגובה כי "לאור טענת הליכוד כי אין דחיפות בכינוס המליאה לחוק האכיפה המוגברת שנוגע לסגירת מוסדות חינוך והתקהלויות שאינם עומדים בתקנות הסגר ובהעלאת מתווה הקנסות, פנה יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ איתן גינזבורג לכלל ראשי סיעות הבית בבקשה להצטרף לדרישה לכנס את מליאת הכנסת בדחיפות. זהו צורך חירום בשל התחלואה הקשה ויש לכנסה באופן מיידי".


עוד נמסר מכחול לבן כי "מכתבו של מזכיר הממשלה הוא עוד תרגיל מכוער ואנוכי מבית מדרשו של נתניהו שדואג לעצמו ומפקיר את הציבור. הליכוד מבקש לקדם בקריאה ראשונה בלבד ולא להשלים הליך קריאה שנייה ושלישית שיעניק פתרון לסגירת מוסדות החינוך והאירועים שפועלים בניגוד לסגר והעלאת מתווה הקנסות. בושה ופחד ששיקולים פוליטיים לקואליציה עתידית מנהלים את ראש הממשלה. חבל שאין חיסון מפני טריקים. נתניהו ייתן דין וחשבון לציבור למה הוא נכנע למגזרים שלמים ומסרב לסגור מוסדות חינוך ואולמות אירועים. כל עוד לא יאשר את האכיפה שתוריד את התחלואה - נתניהו אשם בלעדי בכל החמרה במצב בריאות הציבור".
מלשכת רה"מ נמסר כי מזכיר הממשלה צחי ברוורמן פנה במכתב רשמי ליו"ר הכנסת בו הוא מבקש לקדם את חוק הקנסות בהקדם האפשרי. "ראש הממשלה אמר כבר אתמול בישיבת הממשלה שהוא תומך בקידום חוק הקנסות באופן מיידי", נמסר עוד.
גורם בליכוד אף תקף בחריפות: "לצערנו כחול לבן עושים פוליטיקה מהמלחמה בקורונה. ראש הממשלה אמר כבר אתמול שהוא תומך בקידום חקיקת חוק הקנסות בכנסת, ואכן מזכיר הממשלה ברוורמן פנה ליו״ר הכנסת בדרישה לכנס את המליאה לשם כך. כחול לבן הם אלה שהתנו את אישור הסגר בוועדות בכנסת תמורת מינויו חילי טרופר לתפקיד שר המדע במקום יזהר שי".
מלבד הארכת הסגר, ההחלטה כוללת החמרה כלפי המבקשים להיכנס לישראל דרך נמל התעופה בן גוריון. כל אדם שיעלה על טיסה לארץ יידרש להציג עד הודעה חדשה אישור על בדיקת קורונה שלילית שביצע עד 72 שעות לפני מועד ההמראה. מנגד, השרים אישרו הקלות לסטודנטים ולתלמידי השכבות הגבוהות שנבחנים לבגרות.
לפי החלטת הממשלה, שנועדה להפחית במידה ניכרת כניסה בלתי מפוקחת לישראל, אדם שמבקש לעלות על טיסה לארץ יתבקש להציג לחברת התעופה אישור על בדיקה שלילית לקורונה שביצע עד 72 שעות לפני מועד ההמראה או אישור מתחסן/מחלים שניתן על ידי משרד הבריאות.


הבוקר הודיע שר הבריאות יולי אדלשטיין כי קצב החיסונים היומי חצה את ה-200 אלף. "זה הקצב לנצח את המוטציה", אמר אדלשטיין. "כבר 550 אלף איש חוסנו גם בחיסון השני. 2,272,000 חוסנו בחיסון הראשון".
סגן שר הבריאות יואב קיש אמר היום כי 8,511 ישראלים אובחנו אתמול עם קורונה. לפי הנתונים, מדובר ב-9.2% מ-92,709 הבדיקות שנערכו אתמול. בבתי החולים מאושפזים 1,113 חולים במצב קשה. מספר המונשמים הגיע לשיא של 308. אתמול מתו 21 חולים מקורונה, ומניין המתים מפרוץ המגפה עומד כעת על 4,142 בני אדם. משרד הבריאות עדכן בדיעבד את הנתונים, ועולה מהם כי מתחילת החודש מתו מקורונה 798 בני אדם - ממוצע של 42 מתים ביממה. אם קצב זה יימשך, עד סוף החודש יעמוד מספר המתים מתחילתו על כ-1,300.