4 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
זירת הרצח בקלנסווה
הפשיעה האלימה ממשיכה להשתולל בחברה הערבית: אתמול נורה פארס אבו עראר, תושב קלנסווה בן 22, שנפצע באורח קשה והבוקר נקבע מותו בבית החולים מאיר בכפר סבא. המשטרה פתחה בחקירה, לפי שעה לא נעצרו חשודים במעשה והרקע עדיין לא ברור. מתחילת השנה נרצחו 65 בני אדם בחברה הערבית.
תושבת קלנסווה אמרה היום: "האווירה בעיר מתוחה מאוד. לצערי אני מפחדת לצאת ולשבת בכניסה לבית, גם ילדיי בסכנת חיים. היו אצלנו מקרים שאנשים נפגעו בלי שיהיו מעורבים באף סכסוך. אם המכובדים בחברה לא יתערבו הסבל יימשך".
4 צפייה בגלריה
פארס אבו עראר
פארס אבו עראר
הנרצח פארס אבו עראר
היא הוסיפה: "אני לא מרגישה שההנהגה מתאמצת למגר את התופעה החמורה. כולם רק מדברים ונואמים אבל לא מביאים לנו פתרונות. העיקר שדבריהם יתפרסמו ואנחנו נמשיך עם הסבל".
אתמול נרצח סאמר אבו פאדל (24) תושב כפר קאסם. צוותי מד"א פינו אותו במצב אנוש לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח.
בג'סר א-זרקא נדקר אתמול בן 16 במהלך קטטה ופונה על ידי מד"א לבית חולים הלל יפה בחדרה במצב אנוש.
תושב ג'סר א-זרקא סיפר כי "זאת הייתה קטטה על שטויות. היו יכולים לסיים את הוויכוחים בלי אלימות. אנו מתפללים שהנער יחלים ויחזור לבני משפחתו. לצערי על כל דבר קטן משתמשים באלימות במקום שידברו בצורה יפה".
4 צפייה בגלריה
אירוע ירי בטייבה
אירוע ירי בטייבה
יריות על רכבים אתמול ליד טייבה

בעיר טמרה שני צעירים נורו ונפצעו באורח קל. התושבים גינו את המעשה ואחד מהם אמר כי "אירוע כזה יכול היה להסתיים ברצח כמו אירועים אחרים. המצב בחברה הערבית לא פשוט כי הפשיעה האלימה משתוללת ואין מי שיעצור אותה".
בעיר טירה התרחשו שני אירועים אלימים בתוך שעות. במקרה הראשון נפצע אמש צעיר בן 24 באורח קל מירי של אלמוני. במקרה השני נורה הלילה צעיר בשנות ה-20 לחייו ופונה על ידי מד"א לבית חולים מאיר כשהוא במצב קשה.

בכל המקרים כוחות שוטרים הגיעו לזירה ופתחו בחקירה. לא דווח על מעצרים והרקע למקרים עדיין בחקירה.
אחמד עבד אלחי תושב טירה אמר: "צריכים לאסוף את כל הנשק שמסתובב והורג אותנו. הירי ממשיך וחיינו בסכנה. ככל הנראה לא תהיה שליטה בעניין. היום ילד קטן יכול להחזיק בנשק ולצערי אין ביקורת ואין אכיפה".
מתחילת השנה נרצחו 65 בני אדם במגזר הערבי. רוב המקרים לא פוענחו והרוצחים מסתובבים חופשי. בנוסף היו מאות אירועי ירו לעבר בתים, רכבים ובתי עסק. אתמול אחר הצהריים נורו יריות לעבר רכב בכביש 444 סמוך לטייבה, לא היו נפגעים.