3 צפייה בגלריה
שמרית מאיר
שמרית מאיר
שמרית מאיר
התנגדה למצעד הדגלים - ומונתה ליועצת של בנט: לתפקיד היועצת המדינית לראש הממשלה נפתלי בנט מונתה היום (שלישי) שמרית מאיר (41), ששימשה כפרשנית לענייני ערבים ולנושאים ערביים-ביטחוניים במספר כלי תקשורת, בהם "ידיעות אחרונות" וגלי צה"ל, וכיהנה עד לאחרונה כמנכ"ל הארגון "לינק" שעסק במיזמי תקשורת בעולם הערבי.
את שירותה הצבאי עשתה ביחידת העילית של מודיעין - 8200. היא נכנסה לעולם התקשורת כשעבדה עם הפרשן לענייני ערבים של ערוץ 2, אהוד יערי. במינוי של ערביסטית לתפקיד היועצת המדינית בנט מעביר מסר שפניו לקיום דיאלוג מול מנהיגי מדינות ערב המתונות.

מאיר התנגדה לקיומו של מצעד הדגלים, שנערך היום באישור הדרג המדיני והמשטרה. במספר ציוצים בחשבון הטוויטר שלה כתבה החודש ש"אנחנו מטרילים את עצמנו במקום להבין עניין ולהתנהל מול האויב כאיש אחד. עם זאת, בתנאים שנוצרו, ביטול מצעד הדגלים זו החלטה אחראית ומעוררת הערכה של נתניהו". בציוץ אחר כתבה: "התנגדתי להפגנות באמצע מגפה ואני חושבת שמצעד הדגלים עכשיו הוא טעות. מניחה שרוב הציבור, בניכוי הקצוות הרועשים, מרגיש פחות או יותר כמוני".
באחד המאמרים שפרסמה ב"ידיעות אחרונות" כתבה מאיר כי "ישראל לא יכולה להיות הסניף המזרח-תיכוני של המפלגה הרפובליקנית כפי שהייתה במידה רבה בשנים האחרונות. הקמת הממשלה החדשה מהווה הזדמנות משמעותית לסובב את ההגה. לפתוח דף חדש, גם בנראות וגם באופי העבודה עם וושינגטון".
היא הגנה על ההחלטה הישראלית לאפשר את העברת הכספים לחמאס ואמרה כי "אי-העברת הכסף בשעתו הייתה גוררת סבב לחימה דומה לזה האחרון - חסר תועלת אסטרטגית כמו שאנחנו רואים - רק בלי מכשול נגד מנהרות".
לאחר המינוי כתבה בטוויטר: "תודה לכולכם על התמיכה והמלים החמות ותודה לראש הממשלה על האמון. על האתגרים הגדולים אתם יודעים, אבל חשוב שתדעו שהרוח פה טובה מאוד".
3 צפייה בגלריה
בנט וארגמן
בנט וארגמן
בנט וראש השב"כ ארגמן
(צילום: חיים צח, לע"מ )
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ראש הממשלה בפגישה עם דוד ברנע ראש המוסד
נפתלי בנט ראש הממשלה בפגישה עם דוד ברנע ראש המוסד
עם ראש המוסד, ברנע
(צילום: חיים צח, לע"מ)
לצד מינוי מאיר הודיע בנט גם על מינוי טל גן צבי לראש הסגל של ראש הממשלה. גן צבי (40) מלווה את בנט מאז כניסתו לפוליטיקה ושימש כראש לשכתו במשרד הכלכלה וכראש המטה שלו במשרד החינוך. הוא נחשב לאיש אמונו הקרוב ביותר וניהל את המשא ומתן הקואליציוני מטעם ימינה.
לתפקיד דובר ראש הממשלה מונה יועץ התקשורת מתן סידי. סידי, רק בן 25, שימש כדובר שר החינוך וכדובר שר הביטחון, בעת כהונת בנט במשרדים אלו. לאחר מכן ייעץ למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, ובבחירות האחרונות עמד בראש צוות התקשורת של קמפיין ימינה. במסגרת תפקידו הוא ינהל את הקשר מול התקשורת הישראלית וישמש כדוברו המדיני של ראש הממשלה.
כמו כן, קיים היום בנט פגישת עבודה ראשונה עם ראש השב"כ נדב ארגמן. האחרון הציג בפני בנט סקירה מודיעינית על אודות הנעשה בזירות השונות שעליהן מופקד השירות. לבקשת ראש הממשלה, כהונתו של ארגמן תוארך עד לחודש אוקטובר. כמו כן, נפגש בנט עם ראש המוסד דדי ברנע.