יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט הרבה להעביר ביקורת על התנהלות הממשלה בהתמודדות עם נגיף הקורונה עוד כשהיה שר ביטחון, ולאחרונה אף הקים "קבינט קורונה אזרחי". הבוקר (יום ב') הוא טען בריאיון לאולפן ynet: "ממשלת ישראל נכשלה כישלון חרוץ, היא בהלם קרב. בחמישה שבועות אפשר לחלץ את ישראל מהבור הזה אם יתחילו לזוז, אבל הם לא זזים".
איך עושים את זה בחמישה שבועות?
"צריך קודם כל לגייס מחדש את אמון הציבור, ולהסביר שבמשך חמישה שבועות אנחנו נמנעים מאירועים עם יותר מ-20 איש, לא יושבים בחדרים סגורים בלי מסכות, מנסים להיות במקום מאוורר. מעבר לזה, בניגוד לגל הקודם, הפעם צריך בחמישה שבועות האלה לגייס 1,500 אנשים שיבצעו חקירות אפידמיולוגיות. אפשר לגייס מובטלים. בנוסף צריך לפתוח את השוק הפרטי לבדיקות, ואז נגיע ל-100 אלף".
1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ריאיון אולפן ynet
נפתלי בנט ריאיון אולפן ynet
נפתלי בנט. "בחמישה שבועות אפשר לחלץ את ישראל מהבור"
(צילום: אבי מועלם)
יש 17 אלף בדיקות מדי יום, אבל לא יודעים מה לעשות איתן.
"הנהגת ישראל באמת 'נעדרת', אין ממשלה בישראל, הם לא מתפקדים. הם רבים כל היום, מתעסקים בעצמם כל היום, מתעסקים בתנאים שלהם ובמשרדים שלהם ובכל דבר שהוא לא המצוקה הנוראה של הפרנסה".
יכול להיות שאם לא הייתם מתווכחים על מי מקבל איזה תיק, היית יכול להיות בממשלה פרויקטור קורונה ולטפל בזה עם כל הסמכויות?
"בדיוק הפוך. כשהייתי שר הביטחון פעלתי, הקמתי את המלוניות, הבאתי את מיי הריטג' נגד רצון משרד הבריאות שחיבלו בעניין הזה, טיפלתי בבני ברק ובדיר אל-אסד, שלחתי את סיירת מטכ"ל לעזור בבדיקות, שלחתי מטוסים להביא מטושים. אני לא נכנס לממשלה הזאת, זו ממשלה מנותקת, מנופחת, שמתעסקת בהכול חוץ מבלהציל את הפרנסה".

"אנשים מקבלים הודעות טיפשיות מהשב"כ"

בנט טען שהעקומה השתטחה בשל הצעדים החריפים, אך לא נעשה דבר כדי לשמור על כך. הוא תיאר את המחדלים בחקירות האפידמיולוגיות, לטענתו: "היום כשעושים לך חקירה אפידמיולוגית הכול נכתב על נייר, לא במחשב. בסוף החקירה אומרים לך 'תודיעי את לאנשים', לא הם יודיעו. בנוסף, אותם חוקרים אפידמיולוגיים לא רואים את איכון שב"כ. איכון שב"כ שולח הודעות טיפשיות שלא יודעות איפה היית, היית עם מסכה? נניח את בחדר הזה ומישהו בחוץ, אין דרך שתדביקי, אבל בגלל שהמרחק הוא ארבעה מטר אז מכניסים אותו עכשיו שבועיים לבידוד. עכשיו מאות אלפי אנשים בבידוד, וגם זה כותש את הכלכלה".
בנט לא חסך בביקורת אישית כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ: "אני חושב שההתנהלות, גם של נתניהו וגם של גנץ, היא כישלון טוטאלי במשבר הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל. ראשי הממשלה שלנו מקבלים ציון נכשל, ואנשים יאבדו את חייהם אם הממשלה לא תתעשת".