יו"ר תקווה חדשה גדעון סער השתתף היום (ב') בוועידת "האנשים של המדינה" של "ידיעות אחרונות" ו-ynet המשודרת מבנייני האומה בירושלים, תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ("אין לו קווים אדומים"), הביע את דעתו על יאיר לפיד ("לעניות דעתי אין לו את הכישורים להיות ראש ממשלה"), והביע ביטחון בהצלחתו בבחירות: "הרבה מאוד אנשי ליכוד יצביעו לנו, יהיו הפתעות".
3 צפייה בגלריה
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
סער בוועידת "האנשים של המדינה". "ההתעלמות המלאכותית שדל הליכוד הסתיימה מהר מאוד"
(צילום: אלכס קולומויסקי)

תחילה נשאל סער על חשיפת ynet ו"ידיעות אחרונות" על כך שבליכוד ניהלו מגעים חשאיים עם הרשות הפלסטינית, כנראה במטרה לגייס את תמיכת מצביעי ישראל הערבים - והוא הגיב בחריפות. "דוגמה מצוינת לאופן שבו נתניהו איבד את הבושה. אין לו קווים אדומים או מעצורים, מבחינתו לגיטימי לערב את אנשי אש"ף בבחירות בישראל - אם זה יביא לו תוצאות. אין לו היום שום ערך חוץ מהשמירה על השלטון שלו. אדם שהיה אכפת לו מהמדינה יותר משאכפת לו משמירה על שלטונו - לא היה גורר את מדינת ישראל לארבע מערכות בחירות בשנתיים. בעצם זאת מכונה".
אולי צריך צריך לברך על כך שהוא נפתח לאוכלוסייה הערבית? על המחווה לפלסטינים? "נתניהו עומד כיום בראש שלטון שאין לו שום קשר לערכים, שום קשר לערכי המחנה הלאומי. מדובר באדם שמעדיף את האינטרס האישי שלו על פני טובת המדינה. הוא סיים לייצג את המחנה הלאומי. ממנסור עבאס ועד איתמר בן גביר ואש"ף - נתניהו לא בוחל בשום אמצעי. זה לא יעבוד".
אתה רואה את עצמך ראש ממשלת ישראל בארבע השנים הקרובות? באיזו מתכונת זה יכול לקרות? "כן, אני רואה את עצמי מחליף את נתניהו אחרי הבחירות האלה. אני לא פרשן פוליטי, אני מתמודד במערכה על עתיד המדינה. היום אני נלחם בשביל הילדים שלכם, שלי, של כל עם ישראל. שמעתם כאן את בני גנץ, שאמר 'לגדעון סכר יש היתכנות גדולה יותר להרכבת ממשלה'. אני יודע את זה מצוין, גם נתניהו".
בליכוד מתעלמים ממך, אבל גם נחושים להעביר ממך לפחות ארבעה מנדטים ואנחנו כבר יודעים שהם לא בוחלים באמצעים. יש שיטה לבלום את זה? "זה מאוד מעניין, הם גם מתעלמים וגם מודיעים שהם הולכים לתקוף. אז ההתעלמות המלאכותית הזאת הסתיימה מהר מאוד. נתניהו יודע שאני היריב האמיתי והיחיד שלו, והוא יודע שאני אחליף אותו כראש ממשלה, והוא יודע שאני יודע איך להחליף אותו. הסיפורים שהוא ברא עד עכשיו היו סיפורים לסרטונים שלו.
"לא רק שהוא לא ייקח לי את החמישה מנדטים - לא ארבעה - שאני כבר לקחתי מהליכוד", הוסיף, "אלא שמאז שעזבתי בדצמבר אני מתכוון לקחת לו עוד מנדטים. הוא מתייחס לאנשי הליכוד כאילו שהם בכיס שלו, כמו שהוא מתייחס לאזרחי ישראל כנתינים - והוא טועה.
"אנשי הליכוד הם האנשים הכי מדהימים במדינה, אוהבים וחיים את טובת המדינה", המשיך סער, "כשהם שומעים שסגן שר מטעם הליכוד עסק עם אנשי אש"ף בבחירות במדינת ישראל - אל תחשבו שזה מביא מצביעים. הם יודעים בדיוק מי מייצג ערכים ומי לא".
לדברי סער, "הרבה מאוד מחברי הליכוד היו איתנו בקשר, ב-23 במרץ תהיה הפתעה בנוגע לכמה אנשי ליכוד הצביעו למפלגה שלנו".
3 צפייה בגלריה
גדעון סער ובנימין נתניהו
גדעון סער ובנימין נתניהו
"יהיו הפתעות, הרבה אנשי ליכוד יצביעו לנו"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יו"ר תקווה חדשה נשאל על התדמית שלו, שנתפסת לעתים "אפורה ומשעממת", והשיב: "אני אדם שאוהב בילויים ואוהב את החיים, אבל כשאני עסוק בענייני המדינה - נכון, אני שקול, אני אחראי. אני לא שולף ולא אומר דברים שאני לא מתכוון לבצע אותם. כל אחד יודע שאני תל אביבי, אני לא מסתיר שום דבר, אבל אני גם לא קל דעת או מתלהם בחיים הציבוריים. אני רציני".
ומשעמם שווה מנצח? "אתם אומרים כאן שאני משעמם, אבל הולכים אחרי מאות אלפי אזרחים בישראל. מאז שהקמתי את 'תקווה חדשה' יש לנו כבר 10,000 מתנדבים ב-140 סניפים שנפתחו בכל הארץ, אז כנראה שדעתם שונה. אני מאמין בדרך הזאת ואני מאמין שלאזרחי ישראל מגיע מישהו שמייצג אותם בכבוד".
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
על יאיר לפיד: "הוא יהיה שר בממשלה שלי, לא להפך"
(צילום: אבי מועלם)
יאיר לפיד הוא מועמד מקובל עליך להרכבת הממשלה? אתה יכול להיות שר בכיר בממשלתו? "יאיר לפיד יהיה שר בכיר בממשלתי ולא להפך. אין שום היתכנות למישהו שמייצג פלח קטן מהציבור ומכנסת ישראל".
הוא המפלגה הגדולה בגוש. "אני לא בגוש שלו. לו יש את הדעות שלו ולי יש את שלי. שנינו רוצים להביא שינוי למדינה".
יש לו את הכישורים להיות ראש ממשלה? "לעניות דעתי לא, אבל אני עוסק בעצמי ולא באחרים, אני מסביר לציבור למה אני יכול לחולל שינוי. אני מכבד את יאיר לפיד, הוא ניסה חמש פעמים, חלק לבד וחלק עם כחול לבן. פעמים רבות מצביעיו הלכו לישון עם חלומות על עתיד עם לפיד, אבל קמו לממשלה בראשות נתניהו. אני יודע להחליף את נתניהו, אני יודע להקים קואליציה, עשיתי את זה הרבה פעמים בחיים".
גם במספרים האלה? "לא רק שבלמנו את הירידה, אלא התחלנו לעלות. ביום הבחירות אנחנו נגיע לשיא ואנחנו נחליף את הממשלה".
אתה חושב שתגיעו ל-20 מנדטים? "אני לא פרשן, אני עוסק בלשכנע את אזרחי ישראל שחשוב להגיע לשינוי, שאם נסדר אחרת את הכיסאות סביב נתניהו שום דבר לא ישתפר לטובה, לא רק נמשיך להידרדר כמדינה. ואני מסביר להם עוד דבר - שאני היחיד שמתאים, שיכול ושמחויב לעשות את השינוי הזה. אגב, זה לא רק שינוי בשלטון ובהנהגה, בשיטת הממשל, אלא זה גם שינוי בשיח, בין השלטון לבין האזרחים, בין הקבוצות השונות באוכלוסייה. לכן החוק הראשון שאני אעביר יהיה הגבלת כהונה לשמונה שנים לכל היותר".
כך יהיה גם ביחס לאוכלוסייה החרדית? "אנחנו צריכים שינויים. חשוב לשלב את האוכלוסייה החרדית בכלכלה ובהשכלה הגבוהה. כשר החינוך עשיתי את זה - הקמתי את מרכזי החינוך החרדיים במוסדות להשכלה גבוהה, הנגשתי את מבחני הבגרות לבנות החרדיות. קיצצתי גם למי שלא למד לימודי ליבה".
מי מבין את המפה הפוליטית יותר טוב - אתה או גאולה אבן? "אני חושב שאם תשאל אותה, היא תגיד שאני. יש לה יתרונות רבים עליי, אבל אני חושב שבתחום שלי, אני בעל מקצוע".
והיא הזהירה אותך מפני נתניהו? "כשאתה רואה את הדברים, אז כדאי שתנקוט בעצמך בזהירות. ואני לא חושב שאני הייתי זקוק לאזהרות".