1 צפייה בגלריה
יואל חסון בלפור מחאה הפגנה
יואל חסון בלפור מחאה הפגנה
יואל חסון בהפגנה בבלפור
ספק אם אי פעם הייתי כל כך פסימי לגבי מדינת ישראל. המצב שבו היא נמצאת כעת קורע לי את הלב. בחסות הקורונה, הממשלה הרחבה ביותר בתולדותינו הביאה מיליוני ישראלים לחורבן כלכלי, מערכת הבריאות שהורעבה שנים מתגלה כעת במערומיה וילדי ישראל צפויים לסיים שנה בלי ללמוד כמו שצריך. לא נראה שיש מנהיג שיעזור לנו לצלוח את הכאוס. מי יודע כמה זמן יחלוף עד שנשקם את הנזק.

האחריות רובצת על מי שאמורים לנהל את האירוע הזה – חברי הממשלה והעומד בראשם, בנימין נתניהו. הציבור מביט בעיניים כלות בהיעדר הדוגמה האישית של המנהיגות, בהחלטות מופרכות ובחוסר העקביות, כשמעל הכול מרחפת שחיתות לכאורה של ראש ממשלה שעוסק בהישרדות וכל ומהלכיו קודם כל מחושבים פוליטית, ואחר כך, אם בכלל, לפי מה נכון מבחינה עניינית.
כשחיים תקופה ארוכה באנרכיה פוליטית ולאומית, קווים אדומים נחצים כעניין שבשגרה. אין פלא שזה גלש לציבור והפך את כ ו ל נ ו לאנרכיסטים שמפקפקים בהנחיות לעצירת המגפה.
ולמרות זאת, צריך לעצור. גם לאזרחים יש אחריות. גם כשהמנהיגות כושלת ואין על מי לסמוך - ואולי אפילו דווקא בגלל זה - וצריך לומר בקול ברור שאת ההפגנות ההמוניות נגד נתניהו צריך להפסיק. לבינתיים בלבד.
אין ספק שעשרות אלפי המפגינים אחראים לפחות נדבקים מאשר כשלי הממשלה. קל וחומר לגבי ההתנהלות הפושעת של אזרחים שהתכנסו בחגיגות פרטיות במקומות סגורים. ובכל זאת, ואת זה צריך לומר, כל עוד אין נתונים ברורים – עד שיוכח אחרת גם ההתקהלות בהפגנות מהווה סכנת נפשות.
אין מה ללמד אותי על הפגנות. יש לי קילומטרז' גדול בעניין עוד מהילדות. הפגנות תמיד היו חלק מחיי, בכל עניין שבער בי, וגם היום אין לי ספק בצדקת המחאה נגד נתניהו, ולראייה אף השתתפתי בה. אבל בינתיים יש דרכים אחרות לעשות את זה, אולי אפילו חזקות יותר.
למשל, בואו נעבור למחאת מרפסות. כל מי שמרגיש שהמדינה בכיוון הלא נכון ורוצה למחות, יעמוד ברגע שייקבע מראש במרפסת ויניף שלט או דגל שחור. כל מי שחוששים לצאת ולהפגין, או שאינם יכולים לעשות זאת, יוכלו להצטרף ולמחות מחלון ביתם.
תתארו לכם אלפי מרפסות בכל הארץ שעליהן דגל שחור מתנוסס לצד דגל ישראל. זו יכולה להיות מחאה יעילה הרבה יותר מכמה עשרות אלפי אנשים בבלפור וגם מהלך שהתקשורת ללא תתעלם ממנו. זה לא אומר שאנחנו מוותרים על מדינת ישראל, רק שאנחנו נוהגים באחריות.
  • יואל חסון היה ח"כ מטעם קדימה והמחנה הציוני

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com