1 צפייה בגלריה
בני שלמה בבית המשפט
בני שלמה בבית המשפט
הכה, בעט ואיים ש"יחתוך" את פניו של המתלונן. בני שלמה
(צילום: מוטי קמחי)
בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ב') 23 חודשי מאסר נגד ראש ארגון הפשע מהדרום בני שלמה, שהורשע בסחיטה בכוח ובאיומים, ובכך קיבל את הסדר הטיעון שגיבשה פרקליטות מחוז דרום עם סנגוריו של שלמה. פרקליטות מחוז דרום הציגה בפני השופט יובל ליבדרו את ההסדר, שכלל מלבד המאסר בפועל גם 12 חודשי מאסר על תנאי ותשלום קנס בסך 15 אלף שקלים.
הסדר הטיעון הושג לאחר שפרקליטות מחוז דרום הגישה בחודש מרץ כתב אישום נגד שלמה בגין חטיפה, וסחיטה באיומים ובכוח. במסגרת ההסדר, שלמה הורשע כאמור רק בסחיטה בכוח ובאיומים. המתלונן נגדו ויתר על כל פיצוי, וביקש שאם יושת כזה הוא יועבר לתרומה. לכן, הוסכם ששלמה יתרום 5,000 שקלים לעמותת "אור שלום". בדיון בבית המשפט אמר שלמה כי ישמח לתרום לילדים.
לפי כתב האישום, בין השנים 2017-2016 החליט שלמה לגרום למתלונן לשלם לו כסף על-ידי שימוש באיומים ובאלימות. במועד שאינו ידוע נפגש שלמה עם המתלונן ודרש ממנו לשלם חוב בסך מיליון שקל. המתלונן שאל את שלמה עבור מה הוא חייב לו את הכסף, ושלמה פירט כי החוב, ששייך לשלושה אנשים אחרים, עובר אליו - ושהוא מוסיף לו על החובות שלהם 350 אלף שקל.

המתלונן אמר לשלמה כי אין לו חובות לשניים מהאנשים שאת שמותיהם הנאשם ציין, ושהוא מבקש לקבוע איתו פגישה נוספת שאליה יביא מסמכים שמוכיחים זאת. לאחר מכן מסר המתלונן לשלמה או מי מטעמו שלוש המחאות דחויות על סך 50 אלף שקל כל אחת עבור החוב. כששלמה הבין שהמתלונן לא מתכוון לשלם לו את דמי הסחיטה שדרש ממנו - הוא התקשר בסוף 2017 למתלונן ואמר לו שהם צריכים להיפגש. השניים קבעו להיפגש למחרת בבית קפה סמוך לצומת לטרון.
למפגש הגיע שלמה עם שלושה אנשים אחרים, ודרש מהמתלונן להיכנס לג'יפ שלו ולהתיישב בכיסא הקדמי. לאחר מכן דרש שלמה מהמתלונן שימסור לו את מפתחות הרכב והטלפון הנייד שהיה ברשותו. בהמשך נסעו השניים בג'יפ של שלמה, וכשהגיעו למושב חלץ יצאו מהג'יפ ונכנסו לביתו של שלמה. שם, תקף ראש ארגון הפשע מהדרום את המתלונן במכות חזקות לפניו, בעט בו בבטנו ובצלעותיו, הצמיד לפניו סכין יפנית גדולה ואמר לו: "עכשיו אני חותך אותך". בהמשך החזיק אותו במשך שעות ארוכות בבית, ורק לאחר שהמתלונן הבטיח שיעביר לו סכום כסף גבוה בתוך זמן קצר - הוא שחרר אותו.