2 צפייה בגלריה
בית הספר יצחק שדה
בית הספר יצחק שדה
שערי חטיבות הביניים ייפתחו מחדש (ארכיון)
(צילום: ליהי קרופניק)
אחרי תקופה ממושכת של למידה מרחוק, כ-345 אלף תלמידי כיתות ז'-ט' צפויים לשוב ביום ראשון הקרוב ללימודים פיזיים בבתי הספר. בכך תושלם למעשה חזרת כלל תלמידי מערכת החינוך למסגרת של לימודים פרונטליים מאז תחילת היציאה מסגר החגים.
משרד החינוך פרסם אמש (שלישי) את מתווה החזרה ללימודים בחטיבות הביניים, אך הוא מותנה באישור התקנות. הלימודים ביישובים אדומים וכתומים עם נתוני תחלואה גבוהים בקורונה יוסיפו להתקיים במתכונת של למידה מרחוק. ביישובים שמוגדרים ירוקים וצהובים ילמדו בחצאי קבוצות של 20 תלמידים לכל היותר לפחות יומיים בשבוע. בשאר הימים הלמידה תיעשה מה"זום" לבתים.
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט
יואב גלנט
השר גלנט. מתווה לחטיבות הביניים
(צילום: קובי קואנקס)
כדי לשמור על מינימום מגע בין התלמידים השונים בבית הספר, מעבר של תלמיד יהיה בין שתי קבוצות לכל היותר, כולל כיתה אורגנית, מגמות והקבצות. באשר לצוותי ההוראה, מורה יוכל לעבור בין ארבע קבוצות לכל היותר. מורה לחינוך גופני יוכל ללמד יותר מארבע קבוצות קבועות של תלמידים, ובלבד שהשיעורים מתקיימים במרחב הפתוח או באולם ספורט ושבכל עת הוא עוטה מסכה ושומר מרחק של שני מטרים לפחות בינו לבין התלמידים.
פעילות בשטח פתוח תתאפשר בחטיבות הביניים רק במסגרת הקבוצות הקבועות ובהתאם להנחיות. בנוסף, יתאפשרו טיולים חד יומיים בליווי מדריך, חובש ומאבטח. בכל זמן הלמידה, מערכת החינוך תפעל תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות בדגש על עטיית מסכות, הקפדה על היגיינה אישית, אוורור כיתות, שמירת מרחק, ככל האפשר, בהפסקות, בזמן השיעורים, בחדרי המורים ובמרחבי הפעילות המשותפים במוסד החינוכי ובפעילויות חוץ.
במשרד החינוך המליצו להקדיש את שעות הלמידה הפיזית בעיקר ללמידה, לתרגול ולהיבחנות במקצועות השונים. עוד ביקשו מצוותי ההוראה לשלב פעילות רגשית חברתית לחיזוק חוסן ורווחה.

בכיתות ז' ובכיתות ט' (בבתי ספר ארבע-שנתיים שבהם לומדים מט' עד י"ב) תינתן קדימות לתהליכי קליטה ובניית המערך החברתי, ולחזרה ותרגול לשם איתור קשיים ובניית מערך הלמידה. בכיתות ח'-ט' תינתן קדימות לחזרה על החומר הנלמד, תרגול וביסוס ידע ומיומנויות.
במקביל, במשרד החינוך פרסמו הודעה רשמית על העברת תקציב לרשויות עבור "בתי הספר של החגים" בחופשת החנוכה. המסגרת תפעל בכל הארץ ובכל המגזרים והיא תעניק לילדי הגנים ולתלמידי כיתות א'-ב' רצף חינוכי, רגשי וחברתי. כל קבוצה בגן תכלול בממוצע 22 ילדים ובכיתות א'-ב' 18 תלמידים בממוצע.
ההורים ביישובים באשכולות הנמוכים (4-1) לפי דירוג למ"ס לא יידרשו לשלם כלל. באשכולות 7-5 ישלמו 20 שקלים ליום פעילות וביישובים החזקים (10-8) ישלמו 30 שקלים ליום פעילות.
• רוצים לדעת באיזה אשכול היישוב שלכם? - לחצו כאן
שר החינוך יואב גלנט ויו"ר ועדת החינוך ח"כ רם שפע אמרו כי ימליצו לקבינט הקורונה להמשיך להפעיל את מערכת החינוך גם במקרה של עלייה בתחלואה ולהגדירה כחיונית.
פורסם לראשונה: 22:38, 01.12.20