הרופא נרצח אחרי שניסה להפריד בין הניצים: עיסאם רג'בי, רופא שיניים בן 44, אחד הנרצחים בכפר עקב מצפון לירושלים אתמול (שבת), הגיע לזירה כדי להרגיע את הרוחות בקטטה שבה נרצחו שניים נוספים - אחיו ובנו של אח נוסף שלו - ולבסוף נפל בעצמו קורבן לאלימות.
בקטטה האלימה נרצחו שניים מקרוביו של רג'בי, אחיו - הייתם בן ה-42, וקרוב משפחתם של השניים, עדנאן בן ה-24. עדנאן התכונן לחתונתו הקרובה, שהייתה מתוכננת להתקיים בעוד כמה ימים. לפי הדיווחים, הרקע לרצח הוא סכסוך שהחל ביום שישי, ובמסגרתו הוצתו בתים ומכוניות. הסכסוך התחדש בשבת, והרופא הגיע לזירה בניסיון להרגיע את המתיחות.
3 צפייה בגלריה
עיסאם רג'בי
עיסאם רג'בי
הרופא עיסאם רג'בי. בא להרגיע את הרוחות
3 צפייה בגלריה
הנרצחים
הנרצחים
אחיו ואחיינו נרצחו גם כן
אחת מתושבות השכונה סיפרה כי שמעה את הרופא צועק: "תפסיקו, תפסיקו, אל תירו, לא רוצים למות כאן, מה קרה לכם?". לדבריה, "זה היה מזעזע. חשבתי שירצחו גם אותי כי הירי כאילו היה בתוך הבתים".
דמויות בכירות בכפר עקב ניסו להביא את הצדדים לרגיעה, אך התושבים עדיין חוששים מגל תגובות אלימות והחמרה במצב. אחד מהם אמר: "הייתי בשטח, ראיתי את הכעס. אנחנו נמצאים במצב מסוכן, ובכל רגע הכול יכול להתפוצץ. אנחנו מקווים שמכובדי הכפר יצליחו להשתלט על הכעס, אחרת יהיו עוד נרצחים".
בקטטה נפצעו תושבים נוספים. שלושה הובלו למעבר קלנדיה בשעות הצהריים, ומשם לבית החולים הדסה בהר הצופים שביער. שם, נקבע מותו של אחד הנרצחים. השניים האחרים מאושפזים במצב יציב. פצועים אחרים פונו לבית חולים ברמאללה, ושם נקבע מותם של שניים נוספים.
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
זירת הרצח
בצעד חריג, הוזעקו כוחות של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים למבצע להשלטת הסדר בכפר. זאת, אף שמדובר בשכונה שנמצאת לכאורה בשליטה ישראלית מלאה ותחת אחריות עיריית ירושלים. לפי שעה נמסר כי משטרת רמאללה עצרה חשוד במעורבות ברצח השלושה.
כמו כן, ממשטרת ישראל נמסר כי "בעקבות דיווח למשטרה על אירוע ירי שהתרחש בכפר עקב שבמזרח ירושלים במהלכו נורו יריות בין המעורבים על רקע סכסוך משפחתי שהחל ביממה האחרונה, ומהמקום פונו מספר פצועים ונקבע מותם של שלושה מעורבים, החלה משטרת ישראל בחקירת אירוע הרצח".
כ-60 אלף תושבים מתגוררים בכפר עקב, אחת משתי השכונות הערביות הגדולות בצפון ירושלים, מחוץ לגדר הביטחון. על פי ההערכות, עשרת אלפים תושבים מתגוררים בחלקה המזרחי של השכונה, שאותה מנהלת עירייה מטעם הרשות הפלסטינית, והיתר בחלק ששייך באופן מוניציפלי לעיריית ירושלים.
מאז בניית גדר הביטחון לפני יותר מעשור, הפכה השכונה שנמצאת בין ירושלים לרמאללה לשטח הפקר, בלי תשתיות, עם כבישים מלאי בורות, ערימות של זבל ברחובות והיעדר אכיפה על עבירות נשק ובנייה.
רק יומיים עברו מתחילת השנה החדשה, וכבר נרצחו חמישה אנשים בחברה הערבית. וסאם רבאח בן ה-21 מג'דידה מכר נורה למוות, ושלשום נרצח פואז דעאס, בן 56, בטירה, בדקירה. בנו נפצע באורח בינוני.
פורסם לראשונה: 23:28, 02.01.21