2021 רק התחילה, וכבר שניים נרצחו ועוד שלושה נפצעו מדקירות. פואז דעאס, גבר בן 56, נדקר למוות במהלך קטטה שפרצה היום (ו') בטירה. בנו, צעיר בשנות ה-20 לחייו, נדקר גם כן ונפצע באורח בינוני. במקביל נדקרו ונפצעו קשה שני בני אדם באירועים שונים בחיפה ובקריית ים.
3 צפייה בגלריה
פואז דעאס
פואז דעאס
פואז דעאס שנדקר למוות בטירה. בנו גם נדקר ונפצע בינוני
הדיווח על הקטטה בטירה התקבל במוקד מד"א בשעה 16:03. חובשים ופרמדיקים פינו את הפצוע בן ה-56 תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, אך בהמשך מסרה המשטרה כי הוא מת מפצעיו. לפי המשטרה כמה חשודים נעצרו.
מוקדם יותר היום גבר כבן 30 נדקר ברחוב הגיבורים בחיפה. צוות מד"א טיפל בו ופינה אותו לבית החולים רמב"ם בעיר. מצבו הוגדר קשה ולא יציב. המשטרה עצרה גבר כבן 46 החשוד במעשה. ככל הנראה מדובר בקטטה בין שני מכורים לסמים.
זמן קצר לאחר מכן גבר כבן 50 נדקר ונפצע קשה ברחוב הנרייטה סאלד בקריית ים. צוות מד"א פינה אותו לרמב"ם, שם הוא מטופל בחדר ההלם. גם בתקרית הזו נעצר חשוד, ולפי החשד מדובר באירוע אלימות שבו מעורבים שני דרי רחוב.
3 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדקירה בחיפה
זירת אירוע הדקירה בחיפה
זירת אירוע הדקירה בחיפה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
הרצח בטירה מגיע אחרי שלפנות בוקר נורה למוות צעיר בן 21 בג'דיידה מכר שבגליל המערבי. ווסאם רבאח פונה לבית החולים הגליל בנהריה במצב אנוש, תוך כדי פעולות החייאה. בבית החולים נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו.
רק לפני שלושה שבועות נפתחה תחנת משטרה בכפר יאסיף הסמוך לג'דיידה מכר, אך הצעד לא הפסיק את האלימות והפשיעה. "חשבנו שנתחיל את השנה בדברים טובים ומעניינים, אבל התחלנו ברצח אכזרי", אמר אחד מתושבי היישוב. "אנחנו לא יודעים מה מחכה לנו בשנה החדשה".
3 צפייה בגלריה
וסאם רבאח
וסאם רבאח
ווסאם רבאח, שנרצח לפנות בוקר בגליל המערבי
מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לאלימות בחברה הערבית, ובראיון לאולפן ynet אמר שהוא רוצה להציג "תוכנית כוללת" נוספת למאבק בפשיעה המשתוללת בקרבה, כמו גם להקים תחנות משטרה נוספות ולשלוח עוד שוטרים ליישובים הערביים. נתניהו הוסיף, בצל הבחירות המתקרבות, שהוא מעוניין בתמיכת החברה הערבית: "חד משמעית. אני רוצה תמיכה שלכם כי אני רוצה לתת לכם. אני כבר נותן, מגיע לכם. לא בחסד, בזכות".
"אני מתכוון להביא תוכנית כוללת", הבטיח נתניהו בראיון לכתב ynet חסן שעלאן במהלך ביקורו במתחם החיסונים באום אל פחם. "קודם כל להקים עוד תחנות משטרה, כי כשיש לך רשת צפופה של תחנות משטרה זה יישוב מגן על יישוב, אבל גם עוד מודיעין, עוד שוטרים, אני רוצה עוד אמצעים. קבעתי פגישה עם השר לביטחון פנים ביום ראשון, שבה אני רוצה תוכנית מרבית נוספת. אני ראש הממשלה הראשון בישראל שהביא 15 מיליארד שקלים לציבור הערבי ואתם מרגישים את זה בתשתיות, בשירותים. אני גם מחויב בראש ובראשונה שיהיה שלטון חוק והגנה לאזרחים ולאזרחיות".