בלון שחובר אליו רימון אותר הבוקר (חמישי) סמוך לחממות של מושב אוהד שבמועצה האזורית אשכול. חבלן שהוזעק למקום השמיד את הרימון.
בתוך כך, בחמאס ממשיכים לאיים שאם ישראל לא תעמוד בדרישות הארגון - הימים הקרובים יהיו "חמים", ושהארגון ידאג להסיט את המשבר שנוצר ברצועה בעקבות התפשטות הקורונה מחוץ לאזורי הבידוד לעבר ישראל.
1 צפייה בגלריה
בלון אותר במושב אוהד
בלון אותר במושב אוהד
הבלון שאותר עם הרימון
בעיתון "אל-אחבאר" דווח מפי גורם פלסטיני כי למרות התפשטות הקורונה בימים האחרונים ברצועה, יחידות מפריחי הבלונים הודיעו כי מטרתם ללחוץ על ישראל, ועל כן אין בכוונתם להפסיק בפעילותם.
גורמים פלסטינים מסרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי בשיחה שקיים אמש עם בכירי חמאס, השליח הקטארי לרצועה מוחמד אל-עמאדי העביר את דרישותיה של ישראל, בהן הפסקת כל הפעולות שגוררות את האזור להסלמה בתמורה לפתיחת השטח הימי, פתיחת המעברים והכנסת דלקים. לפי הדיווח השיחות נעצרו לעת עתה, אך אל-עמאדי יישאר ברצועה וימשיך בניסיונות התיווך.


אתמול פרצו 33 שריפות בשדות עוטף עזה, כך על פי שירותי הכיבוי וההצלה, רובן באזור המועצה האזורית שער הנגב ואשכול, וצוותי הכיבוי פעלו כמעט ללא הפסקה. בשעות הערב נשמעו הדי פיצוצים גדולים באזור העוטף ממטענים שהתפוצצו בשמיים. במועצה האזורית שדות נגב הצליחו לתעד כיצד בלוני תבערה נוחתים, מתפוצצים ומציתים אש ממש בסמוך לרכבת נוסעת.
שריפות רבות פרצו אתמול ביער כיסופים, ביער שוקדה וביער בארי ששוב ספג אש שכילתה חלקים גדולים ממנו. ביערות קק"ל נשרפו אתמול כ-80 דונם של שטחי יער. שלשום נשרפו כ-100 דונם נוספים בשטחי יערות קק"ל.
אמש, בתום יום הדיונים בין השליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי להנהגת חמאס, אמר מקור פלסטיני כי לא נרשמה התקדמות בשיחות. עם זאת, הוא הוסיף כי המו"מ לא נכשל וכי הצדדים ימשיכו בדיאלוג גם בימים הקרובים בשל חוסר ההתקדמות. להתפרצות הקורונה ברצועת עזה יש משמעות בשיחות המשא ומתן. חמאס העביר דרישות חדשות לשליח הקטארי שכוללות הכנסת מכונות הנשמה לרצועה וערכות לגילוי קורונה. הדרישות הללו הועברו לישראל על ידי אל-עמאדי, בהמתנה לתשובתה.