2 צפייה בגלריה
מתחסנים תל אביב ג'וליס
מתחסנים תל אביב ג'וליס
בני נוער מתחסנים נגד קורונה תל אביב וג'וליס
(צילום: AFP, אייל עאמר)
נוכח התפרצויות הקורונה בבתי ספר במודיעין ובבנימינה, בחלק מקופות החולים מדווחים היום (ראשון) על ביקוש גובר לחיסון נערים ונערות בני 12 עד 16. לפני שבועיים התיר משרד הבריאות לחסן בני נוער אך נמנע מלהמליץ להתחסן - אולם בימים הקרובים ייערכו דיונים מקצועיים שבסיומים ייתכן שיוחלט לשנות את המדיניות בעניין ולעודד את המתבגרים להגיע לקבל את הזריקה.
עם זאת מכיוון שהתלמידים יוצאים היום לחופש הגדול תיתכן התייצבות בביקוש לחיסונים, משום שהפעילות בבתי הספר תצטמצם משמעותית ואיתה גם מספר המפגשים בין התלמידים. בשבועיים האחרונים הייתה ההיענות לחיסון בני נוער נמוכה, ועל פי נתוני משרד הבריאות מהבוקר, עד כה חוסנו כ-2% בלבד מבני ה-12, ו-4% מבני ה-13 עד 15.

ב-18:00 אחר הצהריים ייפגשו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ עם ראשי משרד הבריאות לדון במצב התחלואה בקורונה ובפעולות אפשריות לבלימת ההתפרצויות המקומיות. בהתפרצויות במודיעין ובנימינה אובחנו עד כה כ-70 תלמידים ותלמידות שנדבקו בנגיף.
מקופת החולים מכבי נמסר כי היום עד השעה 14:00 הוזמנו כאלף תורים עבור חיסון בני נוער לימים הקרובים. ביום ראשון שעבר באותה שעה מספר המזמינים עמד על 400 בני נוער באותה שעה. גם בקופת החולים מאוחדת רואים עלייה חדה בביקוש לחיסונים. בסך הכול הוזמנו בשבוע שעבר ביום ראשון 977 חיסונים עבור בני נוער, לעומת 1,133 היום עד שעות בצהריים. בקופת החולים לאומית הוזמנו עד הצהריים כ-350 תורים לעומת כ-1,200 בני ובנות נוער שהתחסנו עד כה. בקופת החולים כללית דיווחו כי היום עד השעה 16:00 נרשמה עלייה של קרוב ל-100% בזימוני התורים לחיסון. כ-9,200 בני נוער בגילי 15-12 התחסנו עד כה בכללית.
האחות הראשית של מאוחדת, מלי קושא אמרה: "מבחינתנו נכון לעכשיו התחסנו 4.5% מבני ה-12 עד 15. מה שאנחנו רואים זה שיש עלייה בקביעת תורים עתידיים לחיסונים ויש יותר רצון מבחינת ההורים לחסן את הילדים. אם אנחנו משווים את הנתונים לאלו של לפני שבוע, אז אני רואה עלייה של כ-30% יותר. אני מאמינה שההורים קשובים למה שקורה. היו התפרצויות וזו לא הפתעה. ברגע שתהיה תעבורה מוגברת, הסיכוי לכניסת וריאנטים גבוה יותר. ברמה האישית אני ממליצה לכל בני הנוער להתחסן".
2 צפייה בגלריה
בני הנוער מתחסנים
בני הנוער מתחסנים
ייתכן שבגלל היציאה לחופש הגדול הביקוש יירד בחזרה
(צילום: AFP)
בעקבות ההתפרצויות בבתי הספר הורה משרד הבריאות לצוותים החינוכיים ולתלמידים בבנימינה ובמודיעין לחזור לעטות מסכות בשטחי בתי הספר - גם הפתוחים וגם הסגורים. בבנימינה הוכנסו בסוף השבוע יותר מ-500 תושבים לבידוד לאחר שעשרות תלמידים בבית הספר "כרמים" נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה. במודיעין אובחנו תלמידים שנדבקו בבית הספר "אסיף", וכמאה תלמידי שכבה ו' הוכנסו לבידוד.
בתוך כך משרד הבריאות ביטל אחר הצהריים את ההנחיה לחייב בבידוד את כל מי שנכחו באולם המופעים קימרון בעמק המעיינות ביום חמישי בערב. מחוסנים ומחלימים שהיו באירוע נדרשים כעת ללכת לבדיקת קורונה ובינתיים להימנע ממגע עם אנשים אחרים. מוקדם יותר פרסם המשרד הנחייה חריגה לחייב בבידוד גם מחוסנים ומחלימים ששהו באולם. זאת מכיוון שבמקום שהתה ילדה שנדבקה בקורונה. מי שלא חוסן או החלים ושהה באולם נדרש לבידוד של 14 יום או 10 ימים בכפוף לבדיקות שליליות.
משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 46 נדבקים בנגיף הקורונה - נתון גבוה יחסית לשבועות האחרונים. נערכו כ-15 אלף בדיקות ושיעור הבדיקות החיוביות היה 0.3%. עם זאת כל היישובים בישראל עדיין מוגדרים "ירוקים". בסך הכול ישנם 290 חולי קורונה פעילים - 23 במצב קשה, 17 מונשמים. מאז יום ראשון שעבר לא מתו חולי קורונה ומניין המתים במגפה בישראל עומד על 6,427 בני אדם.