45 תלמידים מכיתות ז'-ח' בבית הספר כרמים במושבה בנימינה נדבקו בקורונה. בית הספר נסגר ומחר (יום א') ייערכו בו בדיקות ליתר התלמידים. במשרד הבריאות אומרים כי מקור ההדבקה עדיין לא ברור. משפחתו של אחד התלמידים שבה מחו"ל, אך לא ידוע עדיין אם זה מקור ההדבקה.
במועצה המקומית בנימינה גבעת עדה אמרו היום כי בימים האחרונים חלה עלייה במספר המאומתים לקורונה בקרב ילדי בית הספר "כרמים". לדברי המועצה, "הנתונים מצביעים על הדבקה דרך חוזרים מחו"ל בימים האחרונים ולא בשל התפרצות מקומית", אך לאמירה הזו אין כאמור כל אישור רשמי. "לאחר התייעצות חירום עם משרד החינוך הוחלט כי בית הספר כרמים לא ייפתח מחר", אמרו במועצה והבהירו כי איש מאנשי הצוות של בית הספר לא נדבק.
2 צפייה בגלריה
התפרצות קורונה בבית ספר "כרמים"  בבנימינה
התפרצות קורונה בבית ספר "כרמים"  בבנימינה
בית ספר "כרמים" בבנימינה, שבו התגלתה ההתפרצות
(צילום: שמיר אלבז)
2 צפייה בגלריה
התפרצות קורונה בבית ספר "כרמים"  בבנימינה
התפרצות קורונה בבית ספר "כרמים"  בבנימינה
בית הספר לא ייפתח מחר
(צילום: שמיר אלבז)
במועצה הוסיפו כי האירוע נמצא בשליטה מלאה, "אנו נמצאים בקשר ישיר עם הילדים המאומתים, המבודדים, ההורים והגורמים הרלוונטיים במערכת החינוך ובמשרד הבריאות".
מחר בין השעות 18:00-10:00 תגיע למתחם בית הספר ניידת לבדיקת קורונה. "הניידת מיועדת לכל מי שמעוניין להיבדק. אנו מבקשים מכל המעורבים באירוע לקיים את ההנחיות הנדרשות, לנהוג באחריות ציבורית ולשתף מידע ככל שיידרש כדי להמשיך ולשלוט על האירוע לטובת כלל הציבור".
שי איבגי, אביו של תלמיד בכיתה ז', מספר שאתמול קיבל הודעה שבנו נדרש להיכנס לבידוד, "מובן שהוא נכנס מיד, ולקחנו לבדיקות אותו וגם את האחים שלו, למרות שהם לומדים בבתי ספר אחרים. לשמחתנו, כולם יצאו שליליים אבל זה עדיין לא הסוף. מבחינת המידע, עוד לא קיבלנו דברים מוסמכים. אנחנו ניזונים ממידע שרץ בקבוצות ההורים, שם כבר מדברים על 70 חולים. יש כעס אבל לא ברור כלפי מי. אנחנו מתחסנים ונזהרים, ואז קורה מקרה כזה, אולי בגלל מישהו שלא הקפיד. אנשים צריכים להתעורר, להבין שאין מקום לשאננות".
התפרצות קורונה נוספת נרשמה השבוע בבית הספר היסודי אסיף במודיעין שבו נדבקו 11 תלמידי שכבת ו'. כל 90 תלמידי השכבה נכנסו לבידוד ופיקוד העורף ערך בדיקות לכל תלמידי בית הספר. ההתפרצות נחשפה לאחר שהתברר כי שני תלמידים מבית הספר נדבקו בנגיף. בתוך זמן קצר נערכו בדיקות לעשרות תלמידים בסיוע קופות החולים בעיר ומשרד החינוך. במהלך בדיקות אלה נמצאו תשעה תלמידים נוספים כחיוביים לנגיף.