תשעה חודשי עבודות שירות נגזרו הבוקר (יום ב') על מטפלת מאזור חיפה, שהורשעה בתקיפת שישה תינוקות שהיו תחת השגחתה במעון בעיר. המטפלת הודתה במיוחס לה והורשעה במסגרת הסדר טיעון שהוצג בבית המשפט המחוזי בעיר. בשל מצבה הנפשי של המטפלת, בית המשפט אסר לפרסם את פרטיה.
מלבד עונש עבודות השירות, תשלם המטפלת פיצויים בסך של אלף עד 2,000 שקל לכל אחד מהתינוקות. השופט אמיר טובי שקיבל את ההסדר ציין: "אני רואה צורך להדגיש כי מכאובם ותסכולם של הורי הפעוטות מובן לי וקרוב לליבי. הנאשמת מעלה באמון שניתן לה ופגעה בגופם, בנפשם ובכבוד של פעוטות רכים בשנים, חסרי כל יכולת להגן על עצמם ולבטא את מכאובם ועלבונם".
עו"ד אסף כהן, שייצג את המטפלת, טען בתום הדיון כי מדובר במעשים ברף הנמוך. הוא הוסיף כי המטפלת הודתה "בשל הנסיבות".
3 צפייה בגלריה
ההורים של התינוקות בבית המשפט לאחר מתן העונש של עבודות שירות למטפלת שהורשעה בתקיפת שישה תינוקות
ההורים של התינוקות בבית המשפט לאחר מתן העונש של עבודות שירות למטפלת שהורשעה בתקיפת שישה תינוקות
הוריהם של כמה מהתינוקות בבית המשפט
(צילום: אביהו שפירא)
בחודש שעבר פורסם מפי הורי הפעוטות שהסכימו להסדר, כי מהפרקליטות נמסר להם שמדובר בעונש המרבי שניתן לגזור על המטפלת בגין העבירות שיוחסו לה. עוד הוסבר להם כי חלקה של המטפלת קטן מזה של מטפלת נוספת, ספיר כהן, שהורשעה ב-15 מקרי התעללות ומשפטה עדיין לא הסתיים.
תחילתה של הפרשה בסוף חודש מרץ 2019. לאחר שאחת הפעוטות במעון בכרמל שבה הביתה עם פציעה בשפה, החלו בבדיקת הסיבה לפציעה. בהמשך התברר, כפי שתועד במצלמות האבטחה, כי שתי מטפלות במעון תקפו את התינוקות שהיו תחת השגחתן. המטפלת שעמה גובש הסדר הטיעון תועדה מרימה את אחת התינוקות מהשיער, מאכילה תינוקות בכוח, מטלטלת אותם, מכסה את פיהם בחיתול ועוד.
3 צפייה בגלריה
תיעוד המטפלת מתעללת בתינוקת בפעוטון בחיפה
תיעוד המטפלת מתעללת בתינוקת בפעוטון בחיפה
תיעוד ההתעללות במעון
3 צפייה בגלריה
סימני האלימות על שפתיה של התינוקת
סימני האלימות על שפתיה של התינוקת
הפציעה שהובילה לחשיפת הפרשה
אביה של אחת התינוקות שהעיד בבית המשפט סיפר כי חייו נחלקים בין התקופה שלפני המקרה לבין זו שאחריו. "אני הייתי בעזה וראיתי דברים קשים מאוד, חברים שמתו, אבל אף אחד לא יכול להבין מה זה להיות שלושה חודשים בבית עם ילדה שבוכה בלילות. אשתי כבר שנתיים בטיפול פסיכולוגי", הוא הוסיף, "אני אצטרך לחיות עם התחושות האלה כל החיים, עד שאמות".
אב אחר התייחס לטענתה של המטפלת, כי מדובר היה ב"טעות בשיקול דעת", ואמר: "'לסחוב' משהו מהסופר אפשר לתרץ בטעות בשיקול דעת. התעללות בילדים היא לא טעות בשיקול דעת אלא רוע טהור". הוא מחה על כך שבית המשפט לא מאפשר לפרסם את פרטיה של המטפלת, ואמר כי כך היא תוכל לחזור לעבוד בתחום לאחר שתסיים לרצות את עונשה, ואיש לא יידע על עברה.