81% מכלל המשרתים בצה"ל קיבלו את מנת החיסון השנייה לפני שבעה ימים לפחות או נדבקו והחלימו מהמחלה. כך הכריז הבוקר (ה') אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה שאמון על חיל הרפואה.
2 צפייה בגלריה
מבצע החיסונים בצה"ל
מבצע החיסונים בצה"ל
מבצע החיסונים בבסיס צריפין. "עמדנו ביעד שקבענו", אמרו בצה"ל
(צילום: דובר צה"ל)
"צה"ל הפך לצבא הראשון בעולם עם חסינות עדר מהנגיף ולארגון הגדול הראשון בעולם שרוב רובם של אנשיו מחוסנים", אמרו הבוקר קצינים בכירים בשיחה עם כתבים. גם התחלואה במגמת ירידה דרסטית בצבא עם צניחה ל-149 נדבקים ביום לעומת 2,033 בשיא התחלואה לפני כחודש. לפני כחודש דווח ב-ynet כי בצה"ל מעריכים שבתוך כשלושה שבועות יגיעו למה שהגדירו "חסינות עדר", לנוכח קצב החיסונים.
כ-8% מהמשרתים בצה"ל עדיין מוגדרים "סרבני חיסון" מסיבות שונות, בהן חשש מתופעות הלוואי של החיסון ורצון להמתין עוד זמן, בנוסף למשרתות שנמצאות בתקופת ההיריון הראשונה. בצבא מעריכים כי אלפי חיילים נוספים יתחסנו בשבועות הקרובים ולכן הנתון יצמח לאחוז מחוסנים גבוה אף יותר. זאת בגלל שיתר 11% התקשו עד עתה לקבוע מועד לחיסון מסיבות טכניות בלבד.
2 צפייה בגלריה
מצבע החיסונים בצה"ל
מצבע החיסונים בצה"ל
(באדיבות דובר צה"ל)
למרות שיעור ההתחסנות הגבוה, פעילות ההסברה בצה"ל בנושא תימשך ומרכזי חיסון ימשיכו לפעול, אם כי בהיקפים קטנים יותר. בנוסף, הצבא יקים מוקדי חיסון מקומיים בבסיסים גדולים אליהם מגיעים אלפי טירונים מהאזרחות, כמו עיר הבה"דים בדרום ובסיסי ההכשרות הקרביות. בשרשרת החיול לא יחולקו מנות חיסון מאחר ובהליך זה מחוסנים מגויסים למחלות אחרות.
"יש ירידה בסרבנים מיום ליום", אמר אחד הקצינים, שעדכן כי צה"ל עצר את חיסון המחלימים ובהתאם לדרישת משרד הבריאות, מעניק למחלימים מנת חיסון אחת. הקצין הוסיף: "עמדנו ביעד שקבענו עם היציאה לדרך במבצע החיסונים לפני כשמונה שבועות, חרף המורכבות הלוגיסטית של המהלך. אף מנה לא נזרקה לפח. זהו מבצע מטורף שגם צבאות חזקים ועשירים יותר לא הצליחו לבצע עד כה. הם מתקנאים במבצע שלנו, ולאורכו זיהינו טעויות וטיפלנו בהן מיד".
"אנחנו כבר רואים סימנים של חזרה לשגרה ביחידות רבות", אומר הקצין, "נחזור להתאמן בהיקפים גדולים יותר ועדיין נשמור על הנחיות הריחוק הבסיסיות. הרמטכ"ל קבע כי יותרו התכנסויות ביחידות אם 90% ממשרתיהן חוסנו".
פורסם לראשונה: 11:54, 11.03.21