1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ, היום במליאה
(צילום: דני שום טוב, דוברות הכנסת)
ביום שני הקרוב תתכנס ועדת הכנסת לדיון טכני שבו יוכרע איזו מן הוועדות במשכן תדון בהמשך ההליך להעברת החוק לפיזור הכנסת, שאושר אחר הצהריים (יום ד') בקריאה טרומית. הוועדה שתיבחר אמורה להכין את החוק לקריאה ראשונה.
בדרך כלל עוברת הצעת חוק לפיזור הכנסת לוועדת הכנסת. אלא שבשל העובדה שהוועדה מצויה בשליטת כחול לבן ביקשו בליכוד להעביר את הדיון לוועדת חוקה, חוק ומשפט, שבראשה עומד חבר גוש הימין - ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה. ההכרעה על ההמשך תתקבל ביום שני על ידי חברי ועדת הכנסת, שם לכחול לבן יש רוב.
במפלגה עדיין שוקלים מה הוא המסלול הטוב ביותר לקידום החוק לפיזור הכנסת. אם לא יושג הסכם מול הליכוד בנושא התקציב - הכנסת תתפזר באופן אוטומטי ב-23 בדצמבר, ובכך ייקבע תאריך חלוט לבחירות: 23 במרץ.
במסגרת המסלול השני, באמצעות השליטה בקידום החוק לפיזור הכנסת, תוכל כחול לבן להשפיע על התאריך באמצעות גיבוש רוב בקרב חברי הכנסת שיבחרו מועד אחר.

בכחול לבן מבינים שראש הממשלה בנימין נתניהו שואף לקיים את הבחירות בין אפריל ליוני, וההערכה היא שהם ינסו לא לאפשר את מריחת הזמן ולקבוע מועד מוקדם יותר. זאת אף שמאחורי הקלעים עדיין מקווים בכחול לבן לצעד משמעותי של הליכוד שימנע את הפיזור הסופי.
לפני ההצבעה במליאה אמר יו"ר כחול לבן בני גנץ כי "אם נתניהו יעביר תקציב, הכול יסתדר. כל דבר שימנע בחירות הוא דבר רצוי. הפתרון הטוב ביותר הוא שהתקציב הזה יועבר והממשלה הזו תמשיך לתפקד. הליכוד צריך להחליט שהוא מעביר את התקציב, נתניהו צריך לשים את התקציב בראש סדר העדיפויות שלו ואז הכול יסתדר".
אלא שבליכוד לא הביעו תקווה דומה להמשך האחדות. השר דודי אמסלם שנאם במליאה תקף את גנץ: "ההופעה שלו בטלוויזיה אתמול הייתה פתטית. הבן אדם מתחיל במערכת הבחירות שלו. הוא אומר 'ישראל לפני הכול'. דאגת לשני רכבי אאודי 8, יצרת לעצמך את האבטחה, למה? גנץ לפני הכול. גנץ נגרר אחרי לפיד ובנט, אין לבני גנץ עמוד שדרה, הוא לא מבין בנושא תקציב. מה שמעניין אותו זה הרוטציה. הוא הגיע למסקנה שהוא לא יקבל אותה, אז הולכים עכשיו לבחירות".