נפצע, התאושש, נטרל - והעניק עזרה ראשונה למחבל: השוטר שנפצע באורח קל בפיגוע הדריסה בצומת תפוח סיפר אחר הצהריים (יום ד') על האירוע ועל פעילותו הזריזה בו, שמנעה פיגוע הרבה יותר גדול, כלשון מפקד תחנת אריאל במשטרה. "הגיע אלינו רכב במהירות מופרזת ופגע בנו. לקחה לי שנייה להתאושש, זיהיתי את הנהג עם סכין שלופה ביד - וחתרתי למגע ויריתי לעבר המחבל עד לנטרולו. ניגשתי אליו, הזמנתי כוחות נוספים והגשתי לו עזרה ראשונה", הוא אמר.
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
כוחות בזירת הפיגוע
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
רכב המחבל
רכב המחבל
הרכב שבו נהג המחבל
(צילום: נדב גולדשטיין, tps)
יחד עם השוטר נפצע חייל צה"ל באורח קל, בזמן שאיישו מחסום משטרתי ורשמו דו"חות. מפקד תחנת אריאל של המשטרה, סגן-ניצב ארז אמויאל, אמר כי "אנחנו עדים לפעילות נחושה, אמיצה ומהירה של שוטר. תוך מספר מצומצם של שניות הוא מבין שלא מדובר בתאונה אלא בפיגוע, כשהוא פצוע ושוכב על הקרקע הוא שולף את הנשק, מנטרל את המחבל - ומונע פיגוע הרבה יותר גדול".
במשטרה ציינו כי המחבל, פלסטיני בן 22 משכם, נפצע באורח בינוני מירי הנטרול - והועבר בהמשך לחקירת כוחות הביטחון.

הדיווח על הדריסה התקבל בשעה 08:15. המחבל שנורה הגיע מכיוון חווארה ופגע בשניים שעמדו במחסום ורשמו דו"חות למכוניות. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו למקום והעניקו לנפגעים טיפול רפואי.
החובש אביאל ממליה סיפר כי "כשהגענו למקום שני הפצועים, בני 20 ו-23, התהלכו בזירה כשהם בהכרה וסובלים מחבלות קלות. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותם במצב קל להמשך טיפול בבית החולים".
3 צפייה בגלריה
תיעוד הפיגוע בצומת תפוח
תיעוד הפיגוע בצומת תפוח
מתוך תיעוד הפיגוע. רכב המחבל
שר הביטחון בני גנץ מסר לאחר הפיגוע: "‏אני מבקש למסור רפואה שלמה ללוחם צה"ל ולשוטר שנפצעו הבוקר בפיגוע. לא נאפשר לטרור להרים את הראש ונילחם במפגעים ובמי ששולח אותם. צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו להיות ערוכים בכל הגזרות".
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אמר: "תפילותינו נתונות הבוקר לרפואת השוטר ולוחם צה"ל שנפצעו בפיגוע הדריסה בצומת תפוח. תחזקנה ידי הכוח אשר פעל במהירות במקום על מנת לנטרל את המחבל. לא נאפשר לטרור הארור להרים ראשו ונאבק בו ללא פשרות".
בחמאס כינו את הפיגוע "הרואי" ואמרו כי "האירוע נגד חיילי הכיבוש במחסום זעתרה בעיר שכם הוא המשך המאבק הלאומי של עמנו נגד הכיבוש הציוני. עמנו בגדה המערבית מוכיח פעם נוספת כי פשעי הכיבוש ובהם ההרג, המחסומים, המעצרים היום-יומיים, גדר ההפרדה והפריצות הליליות - כל אלה רק יגבירו את הזעם של ההמון, וישמשו כדלק למהפכה שלא תפסיק עד שתביא לגירוש הכיבוש מכל שטחינו הפלסטיניים".