2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה ברמב"ם חיפה
מחלקת קורונה ברמב"ם חיפה
מחלקת קורונה ברמב"ם
(צילום: רויטרס)
398 ישראלים אובחנו היום (ד') מחצות כחיוביים לקורונה. שיעור הבדיקות החיוביות עד שעות הערב עומד על 1.9% והוא מושפע מבדיקות סקר רבות הנערכות לדיירי בתי האבות, לגננות ולבני ישיבות.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי 825 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. 471 במצב קשה, ו-199 מהם מחוברים למכונות הנשמה. עוד שני ישראלים נפטרו מאז חצות ומספר המתים בישראל מאז פרוץ המגפה עומד על 2,484.
בשבעת הימים האחרונים אובחנו 704 נדבקים חדשים בירושלים, 179 בבני ברק, 123 בתל אביב יפו, 119 באשדוד, 105 בנתניה, 96 במודיעין עילית, 95 בחיפה, 90 בבית שמש, 88 בנצרת, 85 בבאר שבע, 81 בפתח תקווה, 74 בביתר עילית, 74 בטייבה, 72 במג'דל שמס, 64 בראשון לציון, 63 בשפרעם, 61 ברמלה, 54 במרר, 52 בעכו, 40 בבת ים ו-50 בכפר קרע.
מנתוני המל"ל עולה כי קצב ההכפלה השבועי בטייבה עומד על 2.2, בנצרת הנתון הוא 1.3, באום אל פחם 1.2 וביתר היישובים ברחבי הארץ פחות מ-0.8.

מוקדם יותר היום ציין הפרויקטור היוצא, פרופ' רוני גמזו, כי חלה ירידה משמעותית בנבדקים בחברה הערבית. "שמנו לב שיש ירידה מהותית בבדיקות. ירידה דרסטית שהביאה לעלייה בשיעור הבדיקות החיוביות", ציין גמזו. "זה אומר שמי שמגיע בסוף להיבדק אלה רק המאומתים באמת, הסימפטומטיים. חלאס, לכו להיבדק".
"אנא, בואו נגן על הבית", הוסיף גמזו. "החל מיום שבת הקרוב כולנו מתמקדים בחברה הערבית ועושים הכל כדי לעזור להם. נדאג להוסיף משאבים לרשויות המקומיות הערביות ונעזור להם לעבור את השבוע הזה, שהוא קריטי. חייבים לעצור את ההתפרצות שם. יש ערים מסוימות בחברה הערבית שהן כתומות ואנחנו עדיין שוקלים מה לעשות איתן. יכול להיות שנבקש הגבלות מסוימות, אני כרגע בהליך בדיקה לגבי מה שנעשה במערכת החינוך בערים הללו".

2 צפייה בגלריה
רוני גמזו
רוני גמזו
פרופ' רוני גמזו
(צילום: נדב אבס)
גמזו הדגיש כי בעיית הבדיקות לא מוגבלת רק לחברה הערבית. "800 מאומתים ביום במדינת ישראל זו לא הכמות האמיתית", אמר. "הכמות האמיתית היא כמה אלפים. יש תחלואה חבויה במדינת ישראל. זה דומה למה שהיה כאן לפני כחודש וחצי. אנחנו עושים סקר בקרב גננות ובחורי ישיבה ויש לנו קרוב לאחוז מאומתים.
"יש את מפקדת אלון של צה"ל שעושה חקירות אפידמיולוגיות. מגלים בכל חקירה ארבעה ויותר מגעים, ומגלים כ-8%-6% אחוזים של מאומתים מתוך המגעים. גם האנשים שמקבלים הודעה מאיכוני השב"כ מתבקשים להיבדק. זה עוזר לנו לדעת אם אתם חיוביים. חייבים לעשות חקירה ולקטוע את המגעים". גמזו ציין כי הוא מעוניין לקצר את תקופת הבידוד ל-10 ימים.