הדמוקרטים נושאים את עיניהם לווגאס - הנשיא מקווה להפתעה ב"חגורת החלודה": במהלך ספירת הקולות הלילה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החל להוביל בשורה של מדינות מפתח, והגדיל משמעותית את סיכוייו לנצח בבחירות. "פוקס ניוז" העניקו לו את 29 האלקטורים של פלורידה, ב"ניו יורק טיימס" העריכו כי בסבירות של 95% הוא ניצח גם בצפון קרוליינה - אבל יריבו ג'ו ביידן עדיין יכול להפוך לנשיא ה-46 של ארצות הברית.
4 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ וג'ו ביידן. קרב צמוד
דונלד טראמפ וג'ו ביידן. קרב צמוד
דונלד טראמפ וג'ו ביידן. קרב צמוד
(צילום: רויטרס)
בניגוד לטקסס ואוהיו - שם ביידן הפסיד לטראמפ - באריזונה שבמערב הוא דווקא ניצח לפי "פוקס ניוז" והפך למועמד הדמוקרטי הראשון מאז ביל קלינטון ב-1996 שזוכה ב-11 האלקטרונים של המדינה.
מהפך אחר עשוי להתרחש דווקא בג'ורג'יה. במדינה שבחרה ברפובליקנים ברציפות מאז 1992 טראמפ מוביל ביתרון של 7% כשיותר מ-80% מהקולות נספרו, אבל "ניו יורק טיימס" מעריך בסבירות של 62% שדווקא המועמד הדמוקרטי ינצח שם.

הניצחון באריזונה שיפר משמעותי את מצבו של ביידן. הסיבה: כעת ניצחון בנבאדה שמחלקת שישה אלקטורים, לצד ניצחון במדינות "חגורת החלודה" - יביא אותו אל הבית הלבן, ללא תלות במדינה המתנדנדת פנסילבניה.
באותן מדינות "חגורת החלודה" - וויסקונסין, מישיגן ומינסוטה - ביידן הוביל בסקרים בפער מבטיח של 9-8%, הרבה מחוץ לטווח טעות הדגימה. אבל אחרי שב-2016 טראמפ הפתיע עם ניצחון בוויסקונסין ומישיגן וכמעט ניצח במינסוטה, רבים נזהרו לסתום את הגולל על סיכוייו שם.
4 צפייה בגלריה
מדבקות "הצבעתי" קלפי בלאס וגאס
מדבקות "הצבעתי" קלפי בלאס וגאס
מדבקות "הצבעתי" בקלפי בלאס וגאס
(צילום: AFP)
הבוקר AP הכריזו כי ביידן ניצח במינסוטה, אבל בשתי המדינות האחרות התקבלו עד כה תוצאות חלקיות בלבד - ולפיהן דווקא טראמפ מוביל. במישיגן טראמפ מוליך בפער של 8% מהקולות (אחרי 60% מהקולות) ובוויסקונסין הנשיא ביתרון של 4% (אחרי 75% מהקולות).
אם ביידן ינצח גם במישיגן ובוויסקונסין, הוא יהיה כנראה במרחק שבעה אלקטורים מהבית הלבן. במקרה כזה, ניצחון בנבאדה, שם הוא הוליך בחמישה אחוזים לפי הסקרים, יביא אותו לכל הפחות לשוויון 269:269.
4 צפייה בגלריה
ארה"ב בחירות ג'ו ביידן מדבר עם תומכים ב פילדלפיה פנסילבניה  2020
ארה"ב בחירות ג'ו ביידן מדבר עם תומכים ב פילדלפיה פנסילבניה  2020
ביידן והמגפון בפנסילבניה. 20 אלקטורים, אבל לא בקרוב
(צילום: AFP)
על כל פנים, המדינה החשובה מכולן כרגע היא פנסילבניה. במדינת הולדתו של ביידן הוא הוליך בסקרים בחמישה אחוזים, וניצחון שם - לצד ניצחון בשתי מדינות "חגורת החלודה" - יביא אותו בוודאות לניצחון על טראמפ.
בפנסילבניה, המחלקת 20 אלקטורים, מוליך כרגע טראמפ בפער של כ-15%, אך רק שני שלישים מהקולות נספרו. התוצאות הסופיות במדינה לא צפויות להגיע בקרוב. בעיר הגדולה במדינה פילדלפיה אמרו כי במהלך הלילה לא יועברו דיווחים נוספים על הצבעות בדואר. יותר מ-76 אלף הצבעות בדואר נספרו עד כה, מתוך 350 אלף שהתקבלו עד כה.
4 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ חותם על דלעת אירוע בחירות מיין ארה"ב
דונלד טראמפ חותם על דלעת אירוע בחירות מיין ארה"ב
טראמפ אחרי חתימה על דלעת במיין. ההכרעה תגיע משם?
(צילום: AP)
טראמפ, מנגד, חייב לנצח בפנסילבניה (או כתחליף בוויסקונסין ובמישיגן) כדי לשמור על סיכוי להישאר נשיא לעוד ארבע שנים. כל זאת, בהנחה שהוא ינצח בצפון קרוליינה, שם הוא מוביל על ביידן. הפסד בג'ורג'יה ירע מאוד את מצבו, ובמקרה שכזה ייתכן שגם ניצחון בפנסילבניה לא יספיק.
ואחרי כל זאת, ייתכן שההכרעה על זהות הנשיא הבא תיפול דווקא בשתי המדינות היחידות שבהן שיטת ההצבעה שונה. במיין שבצפון מזרח ארצות הברית ניצח ביידן, אך המדינה מעניקה 4 אלקטורים בחישוב הבא - שניים על הניצחון בכלל המדינה, ושניים נוספים (אחד כל אחד) על המנצח במחוזות. באחד מהם עדיין אין הכרעה.
השיטה בנברסקה דומה. שם טראמפ ניצח במדינה כולה וזכה בעוד שני אלקטורים על ניצחון בשניים מהמחוזות - אבל תוצאת המחוז השלישי עדיין אינה סופית. האלקטור משם, שלפי "פוקס ניוז" הלך דווקא לביידן - והאלקטור ממיין - עשויים להיות אלו שיכריעו את הבחירות כולן.