3 צפייה בגלריה
ישראלים בנתב"ג עוקפים את ועדת החריגים
ישראלים בנתב"ג עוקפים את ועדת החריגים
נוסעים בנתב"ג
(יאיר שגיא)
שרת התחבורה מירי רגב צפויה להציג בישיבת הממשלה שמתקיימת הערב (יום שני) את תוכניתה לפתיחת השמיים לישראלים לקראת יום הבחירות כבר בשבוע הבא, החל מ-7 במרץ, ובכך למעשה לייתר את ועדת החריגים.


לפי המתווה שתציג רגב, ישראלים יוכלו לצאת לחו"ל למעט יעדים מרובי תחלואה שיוגדרו על-ידי משרד הבריאות ואליהם לא יהיו טיסות. בנוסף, לפי המתווה, ייערך ניסיון לקלוט בנמל התעופה בן גוריון כ-3,000 ישראלים שייכנסו לארץ ביום עם אופציה להגדלת המספר.
3 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
מירי רגב
(צילום: הדר יואביאן)
כלל הנכנסים יחויבו בהצגת בדיקת קורונה שלילית בתוקף ל-72 שעות לפני הטיסה. מחוסנים יהיו פטורים מבידוד. כמו כן, ישראלים לא-מחוסנים שיבקשו להיכנס לארץ יידרשו לבידוד במלונית או לחלופת בידוד באמצעות צמיד אלקטרוני.
השרה רגב אמרה למקורביה טרם הדיון: "הזכות לבחור ולהיבחר היא זכות מוקנית של כל אזרח, ולכן נאפשר זאת תוך רצון שמירה על הנחיות הבריאות".
היא הוסיפה: "כניסת עשרות אלפי ישראלים הופכת את ועדת החריגים ללא רלוונטית ולכן אני מבקשת לבטל אותה". בפתח הישיבה הערב התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להמשך מבצע החיסונים, פתיחת כלל מערכת החינוך ומתווה חזרת הישראלים לארץ עבור הצבעה בבחירות - לפי מתווה רגב שפורט לעיל.
3 צפייה בגלריה
בני גנץ בנימין נתניהו
בני גנץ בנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו
(צילום: יריב כץ, אלכס קולומויסקי)
שר הביטחון בני גנץ התייחס בישיבה לסוגיית נתב"ג: "יש לנו בעיה חמורה מאוד בוועדת החריגים. צריך לאפשר לכל מי שרוצה לחזור הביתה לעשות זאת. יש ועדה ששקלה שיקולים שאני מקווה שהם ענייניים, אבל הדרך היחידה לדעת זאת היא להתחיל לפרסם את ההחלטות של הוועדה עצמה.
"אנחנו צריכים להגיע למצב שכל ישראלי שרוצה לחזור הביתה יכול לחזור. אפשר לעשות את זה עם בדיקות לפני ושהייה בבידוד אחרי טיסה, ולגרום למצב שישראלים יכולים לחזור הביתה. בדקתי ולא מצאתי מצב כמו אצלנו בעולם".