1 צפייה בגלריה
פיצוץ צינור גז בסיני. ארכיון
פיצוץ צינור גז בסיני. ארכיון
פיצוץ צינור גז בסיני. ארכיון
(צילום: AFP)
דאעש קיבל הערב (יום ה') אחריות על פיצוץ צינור גז בחצי האי סיני, שלטענת הארגון מחבר בין ישראל למצרים. בהודעה שפרסם הארגון נכתב כי פעיליו הפעילו מטעני חבלה ופוצצו את אחד הצינורות המחברים "בין היהודים לממשלת הכופרים המצרים" - לשון ההודעה. מחברת שברון, האחראית על מאגרי הגז תמר ולוויתן, נמסר כי הזרמת הגז באזור נמשכת כסדרה.
עדי ראייה ששוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס מסרו כי הם הבחינו בענני עשן שעולים מצינור הגז, ותיארו להבות גדולות באזור. היקף הנזק או מהות הצינור לא ברורים.
גם בחודש פברואר האחרון טען ארגון הטרור כי פוצץ צינור גז בין ישראל למצרים באזור ביר אל-עבד שבצפון סיני. גם אז הארגון לא סיפק הוכחות לטענתו, ובשותפות לוויתן הישראלית הכחישו כי צינור הגז שהותקף שייך לחברה. יש לציין כי דאעש נוטה לקחת אחריות על אירועי טרור רבים ברחבי העולם, גם אם אין לו קשר ישיר אליהם.
כוחות הביטחון המצריים נאבקים בשנים האחרונות, ובעיקר מ-2013, בפעילי טרור איסלאמיים שמרוכזים בצפון חצי האי סיני. ב-2011 וב-2012 התרחשו מספר פיצוצים בצינור שהעביר גז ממצרים לישראל, אז במחאה על עסקת הגז שהשלים הנשיא המודח מובארק עם ישראל.