3 צפייה בגלריה
פידא אבו שחאדה, יאיר רביבו
פידא אבו שחאדה, יאיר רביבו
פידא שחאדה ויאיר רביבו
( צילום: משי בן עמי )
ראש העיר לוד יאיר רביבו איים על חברת מועצה בעירייה, פידא שחאדה, שיעביר את שמה לשב"כ - מכיוון שהביעה ביקורת על כך שהעירייה הורידה ברזנט ששמה בביתה לאחר שהותקף לטענתה באבנים. רביבו טען מנגד ששחאדה מסיתה את הציבור הערבי בזמן שהעירייה מתאמצת להרגיע את הרוחות בעיר.
3 צפייה בגלריה
ההתכתבויות בווטאסאפ
ההתכתבויות בווטאסאפ
ההתכתבות בוואטסאפ
ההקשר לדבריו של רביבו ולפוסט של שחאדה הוא המהומות שחוותה לוד בזמן מבצע שומר החומות, שנחשבו לקשות ביותר במהלך מבצע שומר החומות. הפרעות הללו הסתיימו גם בשני הרוגים - יגאל יהושע שנרצח ביד עשרות פורעים ערבים, ומוסא חסון, שנורה למוות בידיי יהודים בזמן שלפי החשד השתתף במהומות.
בפוסט בפייסבוק כתבה שחאדה כי "עיריית לוד החליטה שלא תספק שירותים לקהילה הערבית בלוד. היום החליטה העירייה להרוס ברזנט ששמנו על הבית, לאחר שתקפו את ביתנו שלוש פעמים באבנים. מטרת הכיסוי ששמנו הייתה להגן על עצמנו, והמטרה של העירייה הייתה ענישה".
3 צפייה בגלריה
השטח שגודר ללא היתר
השטח שגודר ללא היתר
"שטח ציבורי שגודר ללא היתר". תמונות שהעבירה עיריית לוד - הברזנט סביב ביתה של שחאדה
ראש העיר שלח לשחאדה צילום מסך של הפוסט, וכתב לה: "פידא תפסיקי להסית. נמאס כבר. אנחנו מנסים להרגיע ואת מדליקה אש. את לא משאירה לי ברירה - אם לא תפסיקי אני אעביר את שמך לטיפול שב"כ. שב"כ זה לא משטרה, ברגע שאת מסומנת שם כל החיים שלך תחת מעקב שלהם. לכן אני מציע לך - תפסיקי את ההסתה, תפסיקי את השיח האלים. זה יכול להיות מסוכן".
בתגובה העלתה שחאדה פוסט נוסף בפייסבוק, עם צילום מסך של השיחה, שבו כתבה: "בואו נראה אם חברת מועצה בכל עיר אחרת הייתה מקבלת הודעה כמו זו. עליונות יהודית, איומים, השתקה והסתה. זה רק קצה הקרחון של יאיר רביבו".
מעיריית לוד נמסר בתגובה: "פידא שחאדה, כחברת מועצת עיר, השתלטה על שטח ציבורי וגידרה אותו ללא היתר. לאחר שקיבלה התראה מהעירייה, היא מנסה לעורר שיח שלילי. יובהר כי שחאדה הסיתה רבות בשבועיים האחרונים כדי ללבות את השיח הלאומני, תוך הזדהותה כ'פלסטינית גאה'. תלונות הועברו למשטרה, הואיל והגורמים האמונים על טיפול בהסתה לאומנית הם המשטרה ושב"כ. בימים האחרונים האווירה בעיר נרגעה וראש העיר יאיר רביבו ורוב המנהיגות המקומית פועלים לקדם שיח סובלני ומכבד בין התושבים".

רביבו כבר ספג ביקורת בעבר מצד ראשי רשויות ערבים אחרים, ששלחו השבוע מכתב ליו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס שכותרתו "התנהלות ראש עיריית לוד נגד תושבי העיר הערבים".
הרקע למכתב, מלבד המהומות הקשות שהיו בעיר - שבמהלכן נרצח יגאל יהושע על-ידי פורעים ערבים - הוא דיון שכינס רביבו לאחר שתושבים ערבים הואשמו בירי זיקוקים בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה ובערם יום הזיכרון לחללי צה"ל. באותה ישיבת מועצה נדון נושא האלימות של החברה הערבית בעיר. חברי המועצה הערבים, שהם חברי קואליציה בעירייה, מחו על כך שרביבו יצא בקריאה גם נגד הרעש שמקים המואזין המקומי כשהוא קורא למאמינים המוסלמים להגיע לתפילה לפנות בוקר.
ראשי הרשויות החתומים על המכתב, בהם ראש העיר טייבה, ראש העיר כפר קאסם, ראש העיר אום אל פחם וראש העיר באקה אל-גרבייה, כתבו לביבס: "אנו, הח"מים, ראשי רשויות, פונים אליך בשמם של תושבי העיר לוד הערבים נגד התנהגותו והתנהלותו הגזענית וההסתה חסרת הרסן של ראש העיר לוד נגד תושבי עירו הערבים". הם טענו כי תושבים ערבים בלוד הביעו בפניהם חשש לחייהם ולביטחונם, וציינו כי "אותם תושבים הביעו בפנינו את זעקתם נגד ההסתה חסרת הרסן של ראש העיר לוד כלפיהם".
"הדברים הם הצטברות של אפליה רבת שנים מצידו של ראש העיר לוד", הוסיפו החתומים על המכתב. "הוא הגדיל לעשות שעה שנתן לפורעי חוק מארגונים אשר דינם להיות מחוץ לחוק - כגון להב"ה, "רגבים" ו"לה פמיליה" - שאותם הכיל ואף נתן להם מחסה במוסדות הרשות לוד".