6 צפייה בגלריה
זירת אירוע הירי בקולורדו
זירת אירוע הירי בקולורדו
חלונות הסופרמרקט מנופצים
(צילום: AFP)
לפחות עשרה בני אדם נרצחו הלילה (בין שני לשלישי) בטבח בסופרמרקט בעיר בולדר שבקולורדו. לפי דיווחים בכלי התקשורת בארה"ב, אדם חמוש נכנס למרכול, "קינג סופרס", ופתח בירי לעבר באי המקום. לזירה הגיעו כוחות משטרה רבים, והמניע לאירוע עדיין לא ברור.
בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נראה גבר חשוד ללא חולצה, אזוק, ומלווה על ידי שני שוטרים. רגלו הימנית דיממה, והוא הועבר לקבלת טיפול רפואי. עוד טרם נעצר החשוד השוטרים קראו לו להיכנע וכרזו לו: "כל הבניין מוקף. צא עם הידיים למעלה".
המשטרה סירבה תחילה לנקוב במספר המדויק של הקורבנות באירוע, אך ציינה כי הגבר האזוק הוא החשוד היחיד. לאחר מכן הודיעה המשטרה כי עשרה בני אדם נהרגו, ביניהם אריק טלי, השוטר הראשון שהגיע לזירה.
תובע המחוז אמר על טלי כי "הוא היה לכל הדעות אחד הקצינים המצטיינים של משטרת בולדר, וחייו נקצרו מהר מדי". זהותם של תשעת הקורבנות האחרים טרם פורסמה.
6 צפייה בגלריה
זירת אירוע הירי
זירת אירוע הירי
כוחות משטרה רבים הגיעו למקום והתריעו: "הסתגרו בבתים"
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
השוטר שנרצח
השוטר שנרצח
"קצין מצטיין". אריק טלי, השוטר שנורה למוות
(צילום: AFP)
דין שילר, שפרסם סרטון מהמקום זמן קצר לאחר הירי, אמר כי שמע "מספר יריות" וראה שלושה אנשים שסבלו מפצעי ירי. לדבריו, שניים מהם היו במגרש החנייה הסמוך לסופרמרקט. "יש לי כמה חברים שנמצאים שם, אני רק מקווה שהם בסדר", אמר שילר.
שרה שהייתה בסופרמרקט עם בנה ניקולה סיפרה: "קנינו תותים ופתאום שמענו יריות. התחלנו לרוץ החוצה, ואז ראינו גופה בחניון. ידענו שאין לנו איך לעזור לבחור שהיה שרוע על הקרקע".
קציני משטרה וסוכני FBI הגיעו למקום זמן קצר לאחר האירוע ופתחו בחקירה. בעקבות הירי, משטרת בולדר שלחה לתושבים התרעת חירום וביקשה מהם שלא להגיע לאזור: "הסתגרו בבתים. אנחנו חוקרים דיווח על אדם חמוש ומסוכן". מאוחר יותר, במסיבת עיתונאים, הבהיר מפקד משטרת בולדר כי החשוד נעצר ו"האיום הוסר".
6 צפייה בגלריה
זירת אירוע הירי בקולורדו
זירת אירוע הירי בקולורדו
לפחות עשרה נהרגו, בהם השוטר הראשון שהגיע לזירה
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
מושל קולורדו
מושל קולורדו
"לומדים את היקף הטרגדיה". מושל קולורדו
(צילום: AP)
מושל קולורדו, ג'ארד פוליס, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא עוקב אחר האירועים, תוך כדי התרחשותם. "לבי נשבר. אנחנו לומדים כעת את היקף הטרגדיה", כתב. ראש עיריית בולדר אמר כי "מילים אינן יכולות לעשות צדק עם הטרגדיה הנוראית. הקהילה שלנו מתאבלת על הקורבנות".
דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי ציינה כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן "תודרך וימשיך להתעדכן בכל התפתחות שתהיה".
רק בשבוע שעבר נורו למוות שמונה בני אדם במסע ירי בין מכוני עיסוי בג'ורג'יה. רוב קורבנות הטבח היו נשים ממוצא אסייתי, ולכן התעורר חשש שמדובר בפשע שנאה על רקע גזעני, במיוחד בהתחשב בכך שאת ארה"ב פוקד גל של פשעי שנאה נגד אסייתים מאז פרצה מגפת הקורונה שמקורה בסין. בהמשך הסתמן כי המניע למסע ההרג היה אחר – בעיות אישיות שמהן סבל היורה, בכלל זה התמכרות למין. לפי דיווחים, בירי במכוני הספא הוא ביקש "לחסל את הפיתוי" שארב לו לכאורה.