מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם אחר הצהריים (שלישי) לראשונה מאז "נאום השיעולים" שעורר תהיות לגבי מצבו הרפואי. נסראללה נראה משמעותית הרבה יותר טוב מהופעתו האחרונה, ואמר כי "מאז הנאום האחרון שלי אנשים הביעו את אהבתם ואני מתגאה באהבה הזאת. ברשתות החברתיות, בשיחות טלפון, אנשים שלחו מכתבים. אני מודה לכולם על הדאגה שלהם. אני איתכם וביניכם".
הוא התייחס להערכות לפיהן מצבו הרפואי מורכב, ואמר: "היו אנשים שהרגו אותי, היו כאלה שהתחילו לחפש מחליף. אינשאללה אני איתכם וביניכם. נמשיך יחדיו בדרך. אני עדיין חולם, אחלום, ונושא תקווה גדולה שנתפלל בירושלים, במסגד אל-אקצא יחדיו, אינשאללה".
1 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
חסן נסראללה לפני שבועיים והיום
בישראל העריכו כאמור שנסראללה נדבק בקורונה והיה בשלבי ההחלמה. ההערכה התקבלה לאור העובדה שנסראללה שוהה בחדרים סגורים לאורך רוב היום, ונפגש עם אנשי ארגונו. רבים מצמרת חיזבאללה נדבקו בנגיף בחודשים האחרונים, וכמה מהם אף מתו כתוצאה מהמחלה.
בדיווח שפורסם בשבוע שעבר בעיתון הלבנוני "אל-ג'ומוהריה", מקורבים לארגון הטרור טענו שנסראללה חלה אז בדלקת ריאות, אך מצבו משתפר. הגורמים שצוטטו טענו כי נסראללה סובל בנוסף מאלרגיה בשל חילופי העונות והכחישו את הטענות כי חלה בקורונה. לפי הדיווח, נסראללה המשיך בעבודתו באופן מבוקר ודרך הטלפון.
מרבית הנאום עסק בערוץ הטלוויזיה "אל-מנאר" שמציין 30 שנים להקמתו, אך נסראללה הזכיר גם את המתרחש בישראל. "מה שקורה בפלסטין ובמיוחד בירושלים ובמסגד אל-אקצה דורש הבהרה. מדובר באדמה קדושה. מה שקורה בפלסטין כיום דורש מעקב לא רק מהעם הפלסטיני, אלא מכולם. אנחנו ניצבים מול אויב שנמצא במשבר ומנסה לברוח מהמצוקות הפנימיות שלו. נתניהו אומר שהממשלה שהולכת להגיע בקרוב היא ההונאה הגדולה ביותר בהיסטוריה של ישראל, כמו שטראמפ אמר. אנחנו פועלים ברצינות לבנות את המשוואה עליה דיברתי בנאומי האחרון (פגיעה בירושלים דינה מלחמה אזורית, ל"א).

נסראללה התייחס גם למשבר הפוליטי-כלכלי בלבנון ומנה את הסיבות לכך. "הצטברות של נסיבות הביאו אותנו לנקודה הזאת: משבר כלכלי, עוני, אבטלה, היעדר אפשרויות עבודה ועוד", אמר. "מי שאומר שחיזבאללה הוא הסיבה למשבר מתעלם מהסיבות האמיתיות". לדבריו, חיזבאללה ימשיך לתמוך במאמץ להרכיב ממשלה חדשה, אולם בפועל קשה לראות כיצד הדבר יקרה כאשר המחלוקות בין הגורמים הפוליטיים במדינה רק מתגברות".
בהמשך, נסראללה אף הציע את הסיוע של ארגונו בפתרון המשבר: "פתרונות שורשיים למשבר הכלכלי בלבנון דורשים שנים, ולא ניתן להתפנות אליהם מבלי לפתור של המצב הנוכחי. חיזבאללה מציע 20 אלף מתנדבים כדי לתמוך במדינה וההצעה של איראן לשלוח דלק במטבע הלבנוני עומדת בעינה. כאשר נגיד נואש מכך שהמדינה נושאת באחריות, חיזבאללה יקנה את הדלק, ואם אכן נקנה - נכניס אותו דרך נמל ביירות".